Kawasaki kdx 250 2takt bj 1991

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik weet wat je bedoeld :Y dit is je 2de kickaandrijftandwiel deze zou ik ook vervangen want het koperen busje in midden is dan uitgesleten (beetje ziekte van kx van die jaren ) mijne koste 60euro ongeveer , in neutraal zetten gaat ook zo : je schakelwals ( ronde polie met inkepingen wat je aandrijft met je pook) verdraaien tot je in de kleine kortere inkeping zit dit is namelijk neutraal, let wel op da je niks forseert en ook beetje met een van de assen draait gelijkertijd zodat de versnellingen mooi kunnen inschuiven zoals ik op je laatste foto kan zien staat hij nu i, eerste versnelling dus gewoon 1inkeping verder met de klok mee :Y
 
Laatst bewerkt:
_O- oke dan Dus dat 2 kickstart tandwiel moet ik ook vervangen.
Duuwt hij hem dan weer ver genoeg van het lager af?

En horen die 2 haakjes die het Schakelwalsje verschakelen zo te zitten? Horen die er niet helemaal overheen te vallen? over de pinnen van het walsje :? (ziet er zo vreemd uit) Kijk dan op de foto hier boven.

IK denk dat ik hem in ze vrij hebt staan nu, maar ik moest wel zelf aan dat schakelwalsje draaien, via het het ( ronde polie met inkepingen wat je aandrijft met je pook) lukte het niet, hoorde wel klikken maar schakelwals bleef zo staan, misschein omdat hij al half gesplits is( al een spleet van 3mm tussen het blok in)

Maar ja staat die goed? _O- Hoop dat ik alles goed hebt gedaan!!

full


Wel mooi als ik volgend jaar een nieuwe crosser koop dat ik er wel stuk meer verstand van hebt!! Eerst nog f sparen _O-
thanks man

ps heb hem ff soort van inmekaar gezet, want maandag gaat hij naar de crosszaak en anders pleurt die as eruit van het schakelen.

En ik ga trouwens toch een nieuwe big end laten zetten, mits de krukas nog goed is!! ff laten meten.
Zo niet dan uhhhh ja
 
Laatst bewerkt:
lijkt me goed te zitten , in de crosszaak zullen ze ook wel chekken. ik zou er daar dan ook alle lagers uit het blok laten trekken ook die kleintjes van waterpomp en powervalve aandrijving en vraag daar ook uitleg voor montage van krukas enz ... want zo via foto's helpen vind ik geen probleem maar ik sta er natuurlijk niet echt bij he ;)
 
Heb ff een rekensommetje gemaakt:

krukas richten/balanceren en nieuwe bigend persen 200
Koppelingskorf 80
Cilinder nicasealen en nieuwe zuiger 330
Pakkingen en lagers 180
Tandwielen 2 x 100

Crosser 500

totaal
1390 euro denk eigenlijk niet dat dit het waard is ;)

Wie weet wat er nog bij komt :+

Misschien dat ik hem op marktplaats gaat zetten ;( ;( voor 400 zo op te halen :? :?
Toch precies 2 km mee gereden _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan