kawasaki kenner in Limburg gezocht

14 apr 2003
163
5
Brunssum
Ik ben in bezit van Kawasaki ZX9R van 95.
De kilometerstand is 50.000 nu.
Onderhoud is van levensbelang maar nu vraag ik me af welke reparaties ik moet laten doen.
Ga ik naar een motorzaak krijg alle denkbare reparaties naar mijn hoofd waar ik van duizel.
Wie kan mij van raad en daad voorzien? Ik ben me er bewust dat alles geld kost da's normaal.
Misschien als iemand de fiets hoort lopen kan men daar een beter oordeel over vellen.
Gaarne jullie bevindingen en tips.
Bijvoorbaat dank!

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/391252/997fe34b4e94bb0cdc59c9bc6ef5698f (img-634241142ca8f37d7a7bbd26150d03b)​
 
[imgatt]

full
 
Een goede motorzaak opzoeken. Als je een fatsoenlijke motorzaak hebt, zullen ze ook een eerlijk afvies geven. Sla hierbij Schepers Motorendesign in Brunssum maar over. Die naait je een oor aan waar je bij staat. Een kennis van mij heeft een een keer aan zijn XJR een grote beurt laten doen en kleppen stellen. Moest daarvoor iets meer dan 450,00 treuri betalen. Ik had toen eenzelfde XJR en ben bij Motorcenter Venlo geweest. Voor hetzelfde geintje inclusief nieuwe remblokken was ik € 290,00 kwijt. In Stein zit ook een motorzaak en ik meen dat die ook wel goed is (in elk geval eerlijk).

Maar met een mannetje die goed is in Kawa's kan ik je helaas niet helpen.
 
Een goede motorzaak opzoeken. Als je een fatsoenlijke motorzaak hebt, zullen ze ook een eerlijk afvies geven. Sla hierbij Schepers Motorendesign in Brunssum maar over. Die naait je een oor aan waar je bij staat. Een kennis van mij heeft een een keer aan zijn XJR een grote beurt laten doen en kleppen stellen. Moest daarvoor iets meer dan 450,00 treuri betalen. Ik had toen eenzelfde XJR en ben bij Motorcenter Venlo geweest. Voor hetzelfde geintje inclusief nieuwe remblokken was ik € 290,00 kwijt. In Stein zit ook een motorzaak en ik meen dat die ook wel goed is (in elk geval eerlijk).

Maar met een mannetje die goed is in Kawa's kan ik je helaas niet helpen.

Wat hebben ze in venlo dan allemaal overgeslagen :?

Kleine geschatte calculatie:

2 sets remblokken a 30,-- 60,--
3 ltr olie 30,--
olie filter 10,--
luchtfilter 30,--
pakweg 4 klepstelplaatjes 30,--
rem/koppelingsolie 5,--
milieutoeslag 5,--
kleinverbruiksmateriaal 5,--
-------
totaal aan delen 175,-- pleuro's

Jij hebt 290,-- betaald, dus minus die 175 is dat 115 euro aan arbeidsloon.
Gemiddeld werkplaatstarief is toch al heel rap 60 euro, dus 115 gedeeld door 60, is 1,9 uur voor alles te monteren en af te stellen.
Nou hoef je niet al te slim te zijn om te weten dat dat absoluut niet kan :N
Een zéér vlotte (maar zeker wél nauwkeurige) monteur doet hier pakweg 4 á 5 uur over als er niks tegenzit.
Wie er nu genaait is weet ik dus niet, maar ik hou er wél een wrang gevoel aan over..........
 
Ik kan je wel helpen, maar of ik goed ben moet je aan anderen vragen :Y
Minpuntje is dat ik tot midden september volgeboekt zit.

Als je tot die tijd volgeboekt bent spreekt dat voor zich denk ik. ;)
Je hebt trouwens wel een erg krappe calculatie gedaan, dingen als een nieuwe klepdekselpakking/boutrubbers is vaak ook geen overbodige luxe bij een grote beurt.
Ook bougies ben je vergeten,volgens mij kan je gerust 100 euro aan materiaal optellen bij jouw schatting.
Dan hebben ze hem wel erg gematst, door hem gratis te maken. _O-
 
Als je tot die tijd volgeboekt bent spreekt dat voor zich denk ik. ;)
Je hebt trouwens wel een erg krappe calculatie gedaan, dingen als een nieuwe klepdekselpakking/boutrubbers is vaak ook geen overbodige luxe bij een grote beurt.
Ook bougies ben je vergeten,volgens mij kan je gerust 100 euro aan materiaal optellen bij jouw schatting.
Dan hebben ze hem wel erg gematst, door hem gratis te maken. _O-

Klopt, bougies was ik idd gewoon vergeten erbij te zetten.
klepdekselpakking/boutrubbers vervang ik alleen indien noodzakelijk, vandaar dus ff bewust weggelaten.
Die jongen is in mijn opinie zó erg gematst, dat 't tijd wordt om 'm nóg maar 's weg te brengen voor een beurt, zodat de motor nu eindelijk eens écht verwend kan worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan