Kawasaki KLE (2)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rustig hier zeg...

Vandaag nog even gereden, was weer heerlijk :]

Motor staat nog te koop, kent iemand nog een geintresseerde voor een mooie KLE?

:W
 
He he, ook maar weer eens reageren.

Nou na lange tijd eindelijk de remklauw verwisseld.
Motor heeft echt maanden stil gestaan, mooi weer geweest en dan fiets ik veel, want dat is beter voor mijn lichaam.
Alleen kreeg ik nu het wat kouder wordt 's morgens last van mijn nek, en moest de KLE weer aan de gang.

Andere blokken, en rijd weer goed.

Toch ga ik nu eens rustig rondkijken en wat geld apart leggen voor wat anders.

Ik denk dat ik over ga naar een motor scooter.
Ben nog niet helemaal zeker, maar het rekt toch wel.

En hoe meer reacties ik krijg van andere rijders, hoe meer het trekt hahahaha.

Dat is wel een raar trekje van mij, als mensen iets niet leuk vinden, vind ik het weer interessant.

Voorlopig rijd de KLE weer lekker en kom ik waar ik komen moet.

Ik heb hier wel steeds meegelezen, en heb wat reacties verzonden, maar de pc was het waarschijnlijk niet eens met wat ik wilde schrijven, want ze zijn niet gepost.

Ging over uitlaat, ik heb srie jaar geleden de ene kant gelast, en dit jaar de andere kant.

De reden dat het scheurt is als er een bout los laat, dan komt er beweging in, en scheurt het.
Dus regelmatig ff de bouten controleren.

En de andere reactie ging over de banden, ik heb nu anakees, maar die bevallen niet zo.
Ik vond de (MT6?) met noppen beter sturen.

Allemaal mooie en fijne kilometers, en ik zal ook weer wat vaker posten
 
Ik heb een vraagje;
hoe kom ik achter de kleurcode van mijn rode KLE uit 1993?

getimg.asp


Ik heb mijn tank te lang scheef laten staan bij een reparatie ;(

Alvast bedankt!
 
hey KLE-tjes

ik heb een vraag, een collega (nog geen lid van MF :+) rijdt ook een KLE500 en heeft een banden vraag. We willen nml ook es offroad gaan rijden dus zoekt ie een allroad band. Dit omdat ie meer op de weg zit dan er naast. Nu heb ik voor mijn beemer Anakees er onder en die zijn prima voor mijn brommer, maar we vroegen ons af wat voor de KLE500 een goeie allroad band is. 1 die dus ook op het zwarte asfalt en in de regen goed zijn werk doet :)

alvast bedankt :)
 
Hele fijne http://www.steenbeeldhouwer.be/KLE500/banden.html (allroadbandjes), maar dat is mijn mening, er zijn andere :]


haha das leuk als je 90% offroad en 10% weg doet ja, maar in de winter durf ik moet die banden geen bocht te nemen :P

wil gewoon allroad banden waarmee je ook redelijk offroad kan.

zoiets dus:

anakee.jpg
 
Ik rijd ook maar 10% offroad hoor, zomer en winter met Heidenau K60, vorige winter heb ik wel de snowtex genomen, deze winter gaat die er weer op:
Heidenau Snowtex
Maar Anakee of Tourance of whatever is allemaal goed. Kiezen moet je zelf doen.
De maat is in ieder geval een heel courrante, dus bandenkeus genoeg.
 
Laatst bewerkt:
Goede banden op verschillende tereinen? Blijft compromis, maar als je meer naast de weg rijdt zou ik eens kijken naar de Continental TKC-80 of de MeFo Explorer. Ook de Mitas 07's zijn erg goed.Mitas is overkoepelende organisatie van o.a. Trelleborg ( Goed bekend in offroad wereld). suc6 met je keuze!
 
Ik heb zelf met de Metzeler Enduro 3 (Sahara) gereden en was er best blij mee.

Alleen vond ik ze best wel rap slijten. En die van mij waren al een paar jaar oud en de grip in de bochten werd er niet beter op.

Ik heb zoals sommigen wel weten vorig jaar mijn mooie KLE verkocht en ben er een jaar op uit geweest in Nieuw Zeeland, Australië, Thailand enzo en ben nu weer terug.

Na een tijdje zonder brommer begon het aldoor toch te knagen. Ik wil weer een rijden!!! En ja, toen begon ik te neuzen en stuitte ik zomaar op een leuke aanbieding.

Zo gezegd zo gedaan gisteren naar Amsterdam gereden met de motorkar en een Honda VF500F opgehaald! Een 500cc V4 blokje in een sport/tour fiets!

Het is een leuk opknapprojectje tot ik weer besluit om in Nederland te blijven en ik weer een allroad ga kopen.

En nu ga ik weer sleutelen! Succes met de banden!
 
Hey Gieliovd!
Ik had je de laatste dagen al zien opduiken in verschillende topcis...
Is dat jaar nu al om? Heb je een goeie tijd gehad? Niet te moeilijk om weer aan te passen?
Vriend van me is drie weken geleden aan zijn wereldreis begonnen. Huis verhuurd, auto uitgeleend en met de fiets vertrokken. Hij zal een jaar wegblijven om verschillende werelddelen te bezoeken. Zal er ook werken enz. Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand die zoiets gedaan heeft gewoon hier in onze streken kan verder leven zoals ervoor.

Veel plezier met je brikje !
 
Laatst bewerkt:
Hey Kle500 meederijders ik heb nog steeds mijn banden in de schuur staan kunnen nog steeds de deur uit. ik zag net dat iemand banden zocht?

http://link.marktplaats.nl/273263498

hier de link laat maar van je horen mvg.

met mijn kle500 gaat het trouwens super en gaat lekker met rijlessen dus hopelijk snel me rijbewijs binnen. Greetzz
 
Hey Starterke!

Leuk dat je het nog weet ja, het jaar zit er alweer dik op! 25 augustus vorig jaar stond ik op Schiphol en 26 augustus dit jaar stond ik er weer. Einde avontuur '(

Tja... ik ben er nog niet over uit hoe ik me voel. Eigenlijk valt het reuze mee met de aanpassing en hoe vreemd ik het allemaal vind. Ik ben er gewoon veel te nuchter voor denk ik _O-

Kom mede denk ik omdat ik nog in een onduidelijke fase zit. Ik speel namelijk met een tweetal keuzes... de ene is of ik binnenkort een baan ga zoeken en als gevolg huisje, boompje vrouwtje ga zoeken...... maar de andere is genieten van mijn vrijheid van dit alles en gewoon nog een jaar op reis ga (althans, een periode dat budget toelaat) en dán pas alles ga doen.

Alternatief plan is met de motor rondcrossen door Europa.. maar ja, ik hou niet van regen.

Nee, ik ben er nog niet uit. Op de korte termijn priek ik een beetje aan dit speelgoed, ga ik nog ff naar Rusland, Duitsland en dan even de kaakchirurg en voor je het weet is het alweer oktober... en dan wordt het toch wel eens tijd straks om te besluiten wat ik ga doen.

Al met al met mij alles goed! En inderdaad, ook weer op het forum!
 
Alternatief plan is met de motor rondcrossen door Europa.. maar ja, ik hou niet van regen.
Misschien hou je daarna wel van regen ;)
Ik wou dat ik het allemaal kon, maar ben met mijn atelier te zeer aan één plek gebonden.
Heb je soms ergens een blog met foto's?

@Meloentje, op mij moet je niet wachten met de band, ik kan ze spinternieuw voor een kleine 50€ hier krijgen. Maar als we weer eens richting Almelo moeten zal ik je contacteren. Ligt de band er dan nog, dan kom ik ze wel ophalen. Kan wel even duren, is meer dan 300 km.
 
Laatst bewerkt:
Haha, ja dat weet je maar nooit ;)

Ach, op een plek gebonden zijn heeft ook zijn voordelen. Rust.

Ik heb een website maar die kl*te host laat me geen foto's organiseren zoals ik dat wil...

Je kunt even een kijkje nemen bij wat er wel op staat!

http://www.michielgoestravelling.tk (Michiel op reis)
 
Haha, ja de is mooi he!!

Ik lag in een deuk, daar diep in het bos in Australië, helemaal in mijn eentje.

En een tijdje later, vond ik weer een bordje ergens in het bos. Echter was de blikse ingeslagen in de enorme boom erachter, en die was dus bovenop het waarschuwingsbordje geland _O-

Nou ga ik een koppelingsleiding halen. Motorrijden!!!
 
Laatst bewerkt:
Leuk he!! Bedankt!

Zucht... ik moet nog steeds eens uitzoeken hoe ik ALLES eraf gooi en dan opnieuw erop plaats.

Op Facebook staan ze ook allemaal.

Mooi? Echt wel! Jeetje. Zo'n mooie tijd gehad daar.
 
Valt weinig meer te posten gezien ik nu rondrij op een VF500F maar blijft toch leuk!

Ik heb er zo'n 500 km op zitten met mijn in elkaar gepriekte "dan rijdt het tenminste" setup van een tellerset met gaten erin, een koplamp op een krom framepje, een demper die los zit bij de collector enzovoorts haha.

'T rijdt prima! Pedalen nog ff lager zetten (ben te lang) en dan is het helemaal lekker denk ik. Wat een wind wel op zo'n ding. Vorige week moest ik ff wat snelweg pakken en dan rij je 140 maar jeeeeeeeeeeetje! Ik had na 10 minuten toch een pak kramp in mijn benen, armen, nek en ik was verstijfd... Niet fijn!

Mijn KLE reed ook niet lekker op die snelheden maar toch wel beter. Ik vind toch die lekker rechtop zitten houding wel prettiger. Een allroad blijft waar mijn hart ligt. Die komt er straks ook weer hoor!

Ja, de reis... 't is alweer lang geleden. Ik zit nog steeds een beetje in dubio of ik weer zal gaan maar ik begin eigenlijk een beetje te neigen richting het gevoel dat ik blijf en ga werken. Misschien is het een beetje angst om wéér weg te gaan.

Maarja, we zien wel :)

Na woensdag zal rijden er wel even niet van komen, als ik met een dikke wang rondloop. Verstandskiezen worden eruit gesloopt. :X
 
Zou die week al niet om zijn? Ik maak vele mooie ritjes :)

Je wilt niet weten wat hier allemaal op de weg lag. En dan liep die nog dood en moesten we nog helemaal terug, ik met een dubbelgevouwen schakelpedaal :o

full


full
 
Laatst bewerkt:
Oei! Dat rijdt lastig! Succes met rechtbuigen. Mijn rempedaal is wat krom maar dat metaal is super, super sterk. Niet te buigen. Waarschijnlijk is het een vorm van gegoten staal. Breekt het ook nog straks :)

De jouwe zal wel makkelijker gaan.

Wat lag er allemaal op de weg dan?

Ja, ik las zomaar wat en dacht eens even horen. Goed joh dat je zoveel leuke ritjes maakt! Er is hier zo weinig leuk te doen met allroadritjes. Moet je meteen weer zo ver.

Oja, en die allroad heb ik niet meer '(
 
Mijn rempedaal is ook eens krom geweest, gewoon gedemonteerd, in een bankschroef heetgegloeid en terug gebogen met de hamer. Die rempedaal had ook nog een deukje en een piepklein gaatje in mijn koppelingsdeksel gemaakt. Toen ik het blok indertijd open liggen had heb ik dat weer gedicht.
Deze schakelpedaal is er ook uitgeweest en tussen de bankschroef , een stevige tang en wat mankracht weer rechtgebogen. Niet gegloeid, was hier niet nodig. De volgende keer misschien wel, want staal wordt hard wanneer je er herhaaldelijk mee zit te buigen.
Je hebt altijd werk aan zo'n motor wanneer je ermee het veld in duikt -O-

Wat daar allemaal lag? Bouwpuin, dikke brokken beton.
De weg was wat drassig en vettig en naast dat puin waren hele diepe smalle sporen. Daar ben ik ingesukkeld en heeft mijn schakelpedaal een klap gekregen. Lagen ook wat dikke blokken in die ik door de snelheid niet kon zien. Mijn motor klapperde alle kanten op _O- Toen mijn linkervoet niks meer vond ben ik maar gestopt, een flinke scheut adrenaline in mijn lijf voelend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan