Kawasaki KLE (3)

Deze is het geworden. 2009. 4775 echte km op de klok. Super mooie staat.
In eerste instantie wilde ik het voorgaande model, maar bij bezichtiging was ik helemaal om. Direct meegenomen.
 

Bijlagen

  • KLE-S.jpg
    KLE-S.jpg
    317,3 KB · Weergaven: 14
Ik laat me er nu even niet over uit welke het is, komt later. Er staan nog een paar hele mooie jonge te koop in NL. Zeker ga ik de motor bezichtigen die ik op het oog heb, afspraak staat al. Dit model is dus gemaakt tot en met 2005? Ik wist overigens niet dat de laatste modellen een katalysator hadden. En die paar pk is wel lekker. wat het model betreft, ik hou niet zo van die scherpe hoekige lijnen. Ziet er agressiever uit terwijl de KLE gewoon een hele leuke motor is.
Om nog even op deze terug te komen. 's Morgens om 4.00 uur bevestiging dat ik de motor kon komen halen voor een afgesproken bedrag. 's Middags om 14.00 uur een mailtje dat hij in zee was gegaan met een hogere bieder.
2 weken eerder ook iets dergelijks. Kreeg ik op de morgen dat ik de motor zou halen een berichtje dat zijn vader met de motor was "gevallen" en dus uit de verkoop ging. waarschijnlijk ook een hoger bod aangenomen ondanks afspraken.
 
Om nog even op deze terug te komen. 's Morgens om 4.00 uur bevestiging dat ik de motor kon komen halen voor een afgesproken bedrag. 's Middags om 14.00 uur een mailtje dat hij in zee was gegaan met een hogere bieder.
2 weken eerder ook iets dergelijks. Kreeg ik op de morgen dat ik de motor zou halen een berichtje dat zijn vader met de motor was "gevallen" en dus uit de verkoop ging. waarschijnlijk ook een hoger bod aangenomen ondanks afspraken.
Jammer als dat gebeurt, maar je hebt een mooi exemplaar. Welkom bij de club!
 
De motor is helemaal origineel volgens mij. Alleen een RAM mount met een TomTom van 2009. Werkt wel nog prima.
De motor is inderdaad heel net. Kan ook niet anders met zo weinig km.
Ik vind zelf de kleurstelling ook erg mooi. Die van 1992 van mij is in de bekende paarse kleur met rose zadel. Maar de motor is in een matige conditie. Maar rijdt verder prima. Dus perfect voor in Hongarije de paden en wegen onveilig te maken.
Overigens zoek ik nog een goede OffRoad achterband voor dat ding. Mocht iemand een goede hebben liggen.....
Anders koop ik het wel nieuw. Maar voor hetzelfde help ik iemand van zijn overtollige spullen af.
 
hai,

ik was van plan mn motorblok te verven, hij ziet er niet uit... iemand ervaring met het verwijderen van het motorblok? spreekt het voor zich of zijn er nog speciale aandachtspunten?

Mooie motor jelle! ik.word wel een beetje jaloers van zo'n nieuwe.

toevallig iemand zin om eind juli een dagje mee te gaan richting tet zuid nederland? ik vertrek vanuit den haag.

groetjes
 
hai,

ik was van plan mn motorblok te verven, hij ziet er niet uit... iemand ervaring met het verwijderen van het motorblok? spreekt het voor zich of zijn er nog speciale aandachtspunten?

Mooie motor jelle! ik.word wel een beetje jaloers van zo'n nieuwe.

toevallig iemand zin om eind juli een dagje mee te gaan richting tet zuid nederland? ik vertrek vanuit den haag.

groetjes
Er staat nog een mooie nieuw model te koop. 18000 km. Marktplaats.:)
Helaas geen tijd om dagje NL te doen. Vakantie rond die tijd. Hongarije.
 
Tja, ik heb al een nieuw model, die heeft mij ook naar hongarije gebracht! Erg mooi uitgestrekt stuk onder budapest gereden (zie foto), zeker een aandrader als je een beetje van de weg af wilt.
Geniet er van daar Jelle!

Ik ga in het weekend van 18&19 juli richting het oosten van het land om een dagje tet te rijden. Ik vertrek vanuit Den haag. iemand zin om mee te gaan?
 

Bijlagen

  • hungary.jpg
    hungary.jpg
    403,9 KB · Weergaven: 14
Tja, ik heb al een nieuw model, die heeft mij ook naar hongarije gebracht! Erg mooi uitgestrekt stuk onder budapest gereden (zie foto), zeker een aandrader als je een beetje van de weg af wilt.
Geniet er van daar Jelle!

Ik ga in het weekend van 18&19 juli richting het oosten van het land om een dagje tet te rijden. Ik vertrek vanuit Den haag. iemand zin om mee te gaan?
We zijn gewoon met de auto naar Hongarije. Maar ik heb hier wel een oude KLE staan van 1992. Een paarse. Gisteren na 1 jaar weer aan de praat gekregen. Liep eerst op 1 cilinder, maar na schoonmaken bougie weer goed. Vandaag ritje maken, gisteren zeer harde wind en niet leuk om te rijden.
Hongarije is gewoon een mooi land en heerlijk om offroad wat te rijden. Gewoon spontaan een pad in en zien waar je terecht komt. Overal van die zandpaden die de velden in gaan en waar het (nog) niet verboden is om te rijden.
Succes met je weekendje rijden.
 
Inmiddels tijd gevonden om KLE te rijden. Nog niet over paden, maar dat komt nog. Wel een voelbaar vermogens verschil tussen deze van 1992 en mijn jonge van 2009. Iemand een idee hoe die van 2009 een beetje is op te peppen?
 
hoi,

heeft iemand toevallig een rechter stuurschakelaar liggen? mijn startknop heeft het leven gegeven...

Weet je zeker dat het de startknop is en niet iets anders binnen de bedrading?

Ik heb mogelijk een rechter stuurschakelaar (maar mogelijk ook een linker, waar je dus weinig aan zult hebben) in een doos in de berging liggen, ik kan dit weekend even voor je kijken!
 
Inmiddels tijd gevonden om KLE te rijden. Nog niet over paden, maar dat komt nog. Wel een voelbaar vermogens verschil tussen deze van 1992 en mijn jonge van 2009. Iemand een idee hoe die van 2009 een beetje is op te peppen?

Volgens mij heeft die latere versie KLE 2 extra katalysatoren in het uitlaatsysteem, als je het complete systeem vervangt door een mooi RVS exemplaar (Dominator levert erg mooi spul) heb je in combinatie met een open luchtfilter rond de 5-6 pk winst (plus een veel mooier geluid op de koop toe). Misschien dan nog even laten afstellen door een professional, heb je meteen een dynorun met vermogensuitdraai erbij :)
 
Ik heb niet zo'n trek om een uitlaat te vervangen van een jonge motor met 5000 km op de teller. Ik hoopte om een goedkopere oplossing. En ik vind het niet erg dat de motor lekker stil is.
 
Hi! Hele tijd geleden dat ik hier wat heb gepost. Ik ben mijn schuur aan het uitruimen en kwam nog een oude kofferrek tegen. Als er iemand interesse heeft:
 
Ook mijn KLE500 staat inmiddels in de verkoop. Optisch 2 aandachtspuntjes maar daarbuiten kan het wel eens de meest complete KLE 500 op internet zijn haha.

Mocht iemand interesse hebben dan heb ik ook nog een los blok over wat volledig nagekeken is door de hoofdmonteur van MotoPort Veldhoven (zie advertentie)

Daarbij zijn de accessoires ook los te koop omdat ik de motor misschien wil inruilen op een KLE650 (Versys :P) en de accessoires dan niet zo veel opleveren.
Dit zou gaan om de middenbok, een kofferrek en koffers en eventueel valbeugels bij een goed bod (zitten gemonteerd en zijn best wat werk op weg te halen)

 
Ook mijn KLE500 staat inmiddels in de verkoop. Optisch 2 aandachtspuntjes maar daarbuiten kan het wel eens de meest complete KLE 500 op internet zijn haha.

Mocht iemand interesse hebben dan heb ik ook nog een los blok over wat volledig nagekeken is door de hoofdmonteur van MotoPort Veldhoven (zie advertentie)

Daarbij zijn de accessoires ook los te koop omdat ik de motor misschien wil inruilen op een KLE650 (Versys :P) en de accessoires dan niet zo veel opleveren.
Dit zou gaan om de middenbok, een kofferrek en koffers en eventueel valbeugels bij een goed bod (zitten gemonteerd en zijn best wat werk op weg te halen)


Mooi ding! Wat is je richtprijs als ik vragen mag?
 
Als ik op marktplaats rondkijk naar die dingen en de staat dan lijkt (inclusief alle accessoires enzo) €2500 me reëel maar moet zeggen dat ik het lastig vind om dat te bepalen haha. Hoezo, wilde je een bod doen? :)
 
Als ik op marktplaats rondkijk naar die dingen en de staat dan lijkt (inclusief alle accessoires enzo) €2500 me reëel maar moet zeggen dat ik het lastig vind om dat te bepalen haha. Hoezo, wilde je een bod doen? :)

Nee sorry :) ik heb zelf een pracht van een KLE en ook ik denk dat dit één van de netste en compleetste van NL is...

En was op basis van jouw advertentie wel benieuwd wat de marktwaarde / je vraagprijs is, dat geeft me ook wat informatie over de waarde van mijn eigen fiets!

20200814_143539.jpg
 
Ik heb onlangs een KLE van 2009 gekocht. Ben er erg blij mee. Maar er is een klein probleempje helaas. Het ding loopt stationair niet mooi. Onregelmatig zeg maar. Net of 1 cilinder niet altijd mee doet. Mijn andere 1992 KLE doet dat ook. Is dit normaal? In mijn ogen niet.
Bougies heb ik al vervangen, zonder resultaat. Verder lopen beide goed. Alleen die van 1992 heeft af en toe een poosje dat er te kort vermogen is en op anderhalve cilinder lijkt te lopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan