Kawasaki KLE (3)

Nee sorry :) ik heb zelf een pracht van een KLE en ook ik denk dat dit één van de netste en compleetste van NL is...

En was op basis van jouw advertentie wel benieuwd wat de marktwaarde / je vraagprijs is, dat geeft me ook wat informatie over de waarde van mijn eigen fiets!

Bekijk bijlage 1537226

Dat is ook een mooie zeg, ziet er erg fris uit! Vooral die snavel vind ik strakker dan het origineel!
 
Ik heb onlangs een KLE van 2009 gekocht. Ben er erg blij mee. Maar er is een klein probleempje helaas. Het ding loopt stationair niet mooi. Onregelmatig zeg maar. Net of 1 cilinder niet altijd mee doet. Mijn andere 1992 KLE doet dat ook. Is dit normaal? In mijn ogen niet.
Bougies heb ik al vervangen, zonder resultaat. Verder lopen beide goed. Alleen die van 1992 heeft af en toe een poosje dat er te kort vermogen is en op anderhalve cilinder lijkt te lopen.

Dat is inderdaad niet normaal, al is het wel toevallig dat je het nu met beide fietsen hebt ;). Is het alleen bij stationair draaien, verder nooit?

Als de bougies goed zijn, lijkt me de carburateurs controleren de makkelijkste volgende stap. Demonteren, helemaal schoonmaken, synchroon stellen, en dan weer kijken hoe het er voor staat?
 
Dat is ook een mooie zeg, ziet er erg fris uit! Vooral die snavel vind ik strakker dan het origineel!

Dank! Ik ben er ook steeds meer tevreden over / trots op / blij mee.

Ik heb hem in 2018 gekocht en had vóór aankoop al een waslijst aan mods/upgrades/onderhoudszaken, nu twee jaar verder begint het einde van die lijst in zicht te komen ;). Enduro voetsteunen (lager, breder, groter) en LED dim- en grootlicht zijn de belangrijkste daarvan.

Ik moet ook zeggen: nu, met de meeste upgrades verricht, rijdt hij écht behoorlijk lekker in vrijwel alle soorten terrein.
Het is natuurlijk geen hardcore enduro, maar ik verbaas me over wat 'ie kan!

TET, here we come ;)
 
Dat is inderdaad niet normaal, al is het wel toevallig dat je het nu met beide fietsen hebt ;). Is het alleen bij stationair draaien, verder nooit?

Als de bougies goed zijn, lijkt me de carburateurs controleren de makkelijkste volgende stap. Demonteren, helemaal schoonmaken, synchroon stellen, en dan weer kijken hoe het er voor staat?
Kan me haast niet voorstellen dat het de carbs zijn. En misschien juist wel. De motor van 2009 heeft net 5300 km op de klok. Waarvan 600 van mij sinds juni ongeveer.
Het is inderdaad alleen bij stationair draaien. Klus voor in de winter dan denk ik. En ik wil nog de bougiedoppen vervangen en de bougiekabels. Want mijn Deauville van 2011 die ik hiervoor had had ook regelmatig een probleem en bleek ook een bougiedop te zijn. Van de dealer die de motor kocht hoorde ik dat hij standaard bij iedere beurt de doppen verving ivm veel voorkomende kwaal.
Bij het barrel van 1992 kan ik alles verwachten. Maar daar treedt het inhouden af en toe op. Ook al alles uit elkaar gehad en vervangen. Of ik laat een Hongaarse monteur tegen 12 euro per uur er naar kijken.
 
KLE's schijnen nogal gevoelig te zijn voor problemen met het brandstofcircuit. 5300km in 11 jaar vind ik ook wel zo heel erg weinig dat het me juíst logisch lijkt dat er problemen mee zijn toch? Zeker als het type er gevoelig voor is :P
 
Ook mijn KLE500 staat inmiddels in de verkoop. Optisch 2 aandachtspuntjes maar daarbuiten kan het wel eens de meest complete KLE 500 op internet zijn haha.

Mocht iemand interesse hebben dan heb ik ook nog een los blok over wat volledig nagekeken is door de hoofdmonteur van MotoPort Veldhoven (zie advertentie)

Daarbij zijn de accessoires ook los te koop omdat ik de motor misschien wil inruilen op een KLE650 (Versys :P) en de accessoires dan niet zo veel opleveren.
Dit zou gaan om de middenbok, een kofferrek en koffers en eventueel valbeugels bij een goed bod (zitten gemonteerd en zijn best wat werk op weg te halen)


Ik ben misschien ongeduldig maar zodra de prijs van €2500 benoemd wordt stoppen de reacties toch wel enigszins.

Wat denken jullie mede KLE-ers dat een redelijk bedrag voor mijn fiets zou zijn?
 
KLE's schijnen nogal gevoelig te zijn voor problemen met het brandstofcircuit. 5300km in 11 jaar vind ik ook wel zo heel erg weinig dat het me juíst logisch lijkt dat er problemen mee zijn toch? Zeker als het type er gevoelig voor is :P
Is zeker niet veel. Maar ze zijn er. De motor in juni gekocht met 4700 km. Ik rij er nu woon/werk mee. 16 km enkele reis.
ik ga komende winter maar de carbs schoon maken. Maar de afstelling kan toch niet veranderd zijn lijkt me. wellicht rubbers en ringen die verdroogd zijn.
Maar bij die van 1992 denk ik toch eerder aan een electrische storing ergens. Want als er niets aan de hand is loopt het ding goed. Maar af en toe is er ineens te kort vermogen bij een bepaald toerental. De carbs ook al uit elkaar gehad. waren gewoon schoon.
 
Ik ben misschien ongeduldig maar zodra de prijs van €2500 benoemd wordt stoppen de reacties toch wel enigszins.

Wat denken jullie mede KLE-ers dat een redelijk bedrag voor mijn fiets zou zijn?
Ik heb afgelopen voorjaar meer gezien van die leeftijd met veel minder km die met 2200/2300 begonnen, maar gaandeweg zakten naar ruim beneden 2000 euro. Zelf had ik een hele mooie van 2001 op het oog met 16000 km welke ik kon kopen voor 1750 euro. Helaas beweerde de verkoper op de dag van ophalen dat zijn vader er mee was gevallen en dus de koop niet meer door ging. En een KLE is een lichte motor. Een zware is je ware.... Maar de beginners met A2 hebben meestal niet zo veel te besteden. En zoeken dus rustig tot ze eentje vinden voor niet te veel geld.
 
Sinds vorige maand mag ik mij ook trotse eigenaar van een KLE 500 uit 1992 noemen. Niet te beschrijven hoeveel plezier ik beleef om na 8 jaar weer op een gemotoriseerde tweewieler te zitten.... en wat voor één! Onderstaand een fotootje en ik zal regenmatig even op het forum kijken :)

EDIT: Ik kom de motor tegen in dit topic pagina 83 van micb !

 
Laatst bewerkt:
Ik zoek een buddy voor mijn KLE om die te verhogen. Zonde om de originele aan te passen en dan kan mijn dochter ook nog op de KLE rijden.
Heeft er nog iemand iets liggen?
 
hallo
Ik heb sinds kort een kle en ben hem aan het opknappen naar m’n zin. Nu heb ik het achterwiel eraf gehad en vandaag weer in elkaar gezet maar er zit een gleuf tussen het tandwiel en het wiel zelf. Is dat normaal?
 

Bijlagen

  • 8E1D4426-3005-481A-9DC1-24584D3CB771.jpeg
    8E1D4426-3005-481A-9DC1-24584D3CB771.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 10
Sinds vorige maand mag ik mij ook trotse eigenaar van een KLE 500 uit 1992 noemen. Niet te beschrijven hoeveel plezier ik beleef om na 8 jaar weer op een gemotoriseerde tweewieler te zitten.... en wat voor één! Onderstaand een fotootje en ik zal regenmatig even op het forum kijken :)

EDIT: Ik kom de motor tegen in dit topic pagina 83 van micb !

die heb ik inderdaad een tijdje gehad!

Verkocht aan iemand in regio Nijmegen meen ik. leuk om de motor weer op MF te zien!

Net uitlaatje er op, en andere banden, verder gelijk aan hoe ik hem toen had volgens mij.
dit is de meest recente foto die ik kon vinden:

IMG_20180628_214443.jpg
 
Dit is trouwens de motor. Hij heeft val schade en ben de kuipen aan het repareren met het MEK principe. Kids zijn een paar Duplo blokken kwijt 😁.Ook zal hij overgespoten worden in olivegreen
 

Bijlagen

  • 1F35B888-3F71-4E0A-8A47-75F9A4599860.jpeg
    1F35B888-3F71-4E0A-8A47-75F9A4599860.jpeg
    98,9 KB · Weergaven: 22
  • E7184D56-A7FE-4EC9-A703-96E3E9AE8913.jpeg
    E7184D56-A7FE-4EC9-A703-96E3E9AE8913.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: micb
hallo
Ik heb sinds kort een kle en ben hem aan het opknappen naar m’n zin. Nu heb ik het achterwiel eraf gehad en vandaag weer in elkaar gezet maar er zit een gleuf tussen het tandwiel en het wiel zelf. Is dat normaal?
Dit is oké, ik heb het bij mijn offroadvelg én mijn normale velg. Nog nooit problemen mee gehad. Ik gok dat het iets te maken heeft met dat schokrubber dat daar binnen zit, misschien dat iemand anders daar meer van weet.
 
Ja ik vond het eerst ook verdacht hoor toen ik het tegen kwam net schoonmaken. Maar heb er geen problemen van.
 
Weer iets vaags gevonden. Ik kon het niet vinden op het elektrische schema. Weet iemand waar dit stekkertje voor dient? Hij zit aan de linkerkant van het stuur bij de koppeling hendel
 

Bijlagen

  • A08789E7-1320-4E33-AB99-2F11156FDA93.jpeg
    A08789E7-1320-4E33-AB99-2F11156FDA93.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 11
Afgelopen weekend voor het eerst gereden, rijdt heerlijk hoor 😃 ik heb altijd racers gereden 🤦‍♂️
Alleen nog ff een db killer kopen want met de dominator uitlaat trek je een hoop aandacht 😁en wil graag een keer een weekendje Duitsland doen binnenkort.
Vraagje ☝️ Ik heb veel gelezen over het vliegwiel. Hebben jullie die preventief vervangen of ‘wachten’ tot er problemen komen?
 
Ik heb, na aankoop van mijn KLE, het bij het eerste bezoek aan de dealer laten controleren. Bleek dat ik (KLE uit 2000) het oude type nog heb, maar in keurige staat.

De dealer had het volgende te zeggen: 'dat je het oude type hebt, betekent niet automatisch dat het kapot gaat'.

Ik laat het sindsdien bij elke beurt / upgrade / reparatie controleren, elke keer helemaal prima!
 
Laatst bewerkt:
Okee ik ben van plan om hem na te laten kijken in februari/maart als de verzekering weer in gaat. Dan zal ik het vragen Of ze hem ook nakijken. De mijne is uit 2000
 
Ik ben van plan dit weekend een kijkoperatie uit te voeren om te kijken wel vliegwiel ik heb. Ik heb nu ongeveer 86k op de teller dus ik heb óf een nieuwe, óf het is een goed idee om hem even te bekijken. Voorkomen is beter dan genezen en als een probleem bekend is bij een type motor ben je gewaarschuwd.
 
Hallo allemaal, ik ben sinds 2 maanden ook in het bezit van een KLE 500 als 2e bike naast mijn Suzuki GSX 1250 FA.
Heerlijk ding. Je wordt verliefd op de eenvoud zeg maar ..

Heb de KLE gekocht om iets met offroad te willen gaan doen. Weten jullie waar er offroad gereden wordt of dat er meetings zijn oid? Ook KLE meetings misschien?

Model 2007 met 63000km.
- Vette ali express schijnwerpers, stuur en 12v/5v aansluiting op stuur met voltage uitlezing
- BWE roestvrijstalen uitlaat (met demper)
- Veel te dure SW motech EVO steppies
- Custom ruitje voor de GS look zeg maar ..haha

Gaat nog sw motech valbeugels en iets van Drybag erop komen.
Betere foto komt eraan. Van de week net klusje carburateurs gedaan (pilot sproeier aangepast omdat hij te arm liep in eerste kwart gas)
 

Bijlagen

  • IMG_20201115_102346.jpg
    IMG_20201115_102346.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 23
  • IMG_20201105_140604.jpg
    IMG_20201105_140604.jpg
    1 MB · Weergaven: 20
Terug
Bovenaan Onderaan