Kawasaki KLE (3)

Niemand hier offroad avonturen met de KLE?
Heeft iemand interesse in een KLE meeting ergens midden nederland? Stukje sturen over de veluwe met wat zandpaden misschien?
 
Ik rijd nog wel een offroad met de KLE. Ik ben een beginner dus er is niks wat ik wél kan en de KLE niet. Ik begrijp dat je voor de grote enduro dingen liever wat anders hebt maar ik ben enorm goed te spreken over de offroad capaciteiten van de KLE! Ik ben er wel voor om een offroadritje te doen rond midden nederland, ik woon in Utrecht en ben altijd wel in om nieuwe zandpaden te leren kennen!
 
Ik rijd nog wel een offroad met de KLE. Ik ben een beginner dus er is niks wat ik wél kan en de KLE niet. Ik begrijp dat je voor de grote enduro dingen liever wat anders hebt maar ik ben enorm goed te spreken over de offroad capaciteiten van de KLE! Ik ben er wel voor om een offroadritje te doen rond midden nederland, ik woon in Utrecht en ben altijd wel in om nieuwe zandpaden te leren kennen!
Leuk! Hier dus ook helemaal vers aan de offroad. Wellicht dat je meer zandpaden kent dan de mij bekende rond omgeving Putten
Heb je voorkeur voor dagen en tijdstip? Ik kan naast het weekend ook hier en daar ook s'middags door de week.
 
Sinds kort ben ik in het bezit van een KLE500 en ik was benieuwd of deze motor nog een beetje liefhebbers heeft, op mijn zoektocht kwam ik dus dit forum tegen. Het is een oud en toch wel afgeleefd beestje, 1992 en 53.000km, de laatste maanden had hij ongebruikt buiten gestaan. Ik heb helaas geen foto's gemaakt voor ik hem uit elkaar ben gaan halen. Door het buitenstaan en een slecht sluitende tankdop was er aardig wat water in de tank gekomen, toen maar verder onderzocht wat er nog meer niet zo fris was en ondertussen ligt hij dan ook helemaal uit elkaar. Ik ben benieuwd of er nog deelnemers aan dit forum zijn die nog van overtollige onderdelen af willen, laat het mij maar weten. want het is mijn bedoeling hem toch weer rijdend te maken. Ik hou sowieso een rek met zijkoffers van Hepco en Becker over, misschien nog iemand belangstelling?
 
Leuk! Hier dus ook helemaal vers aan de offroad. Wellicht dat je meer zandpaden kent dan de mij bekende rond omgeving Putten
Heb je voorkeur voor dagen en tijdstip? Ik kan naast het weekend ook hier en daar ook s'middags door de week.
Ik denk het niet, ik heb 1 stukje in de buurt van utrecht die ik ken, verder niks (of ik ga echt ver weg richting barneveld). Lijkt me inderdaad erg leuk om een keer af te spreken als het weer wat beter kan qua corona :)
 
Mijn kijkoperatie is geslaagd dit weekend. Helaas beschik ik niet over het verbeterde vliegwiel, en de startmotor ketting is ook wel aan vervanging toe. Goed dat ik het weet in ieder geval, dan kan ik er iets mee. Iemand een beter vliegwiel in de mats?
 
Het is de 2e keer dat ik rij 😅 de motor is nog warm . M’n vader zegt dat ik wat duurdere bougies erin moet gooien . Ik weet dat m’n zx dit ook altijd had en dat verziekte de pret van rijden wel. Je durfde ergens meer te stoppen😞
 
Het is de 2e keer dat ik rij 😅 de motor is nog warm . M’n vader zegt dat ik wat duurdere bougies erin moet gooien . Ik weet dat m’n zx dit ook altijd had en dat verziekte de pret van rijden wel. Je durfde ergens meer te stoppen😞
Je zou even je bougies kunnen bekijken of er iets mee is. Zwakke vonk kan volgens mij er wel voor zorgen dat ze wat slechter starten. Gewoon vervangen lijkt me sws prima.
 
Sinds kort ben ik in het bezit van een KLE500 en ik was benieuwd of deze motor nog een beetje liefhebbers heeft, op mijn zoektocht kwam ik dus dit forum tegen. Het is een oud en toch wel afgeleefd beestje, 1992 en 53.000km, de laatste maanden had hij ongebruikt buiten gestaan. Ik heb helaas geen foto's gemaakt voor ik hem uit elkaar ben gaan halen. Door het buitenstaan en een slecht sluitende tankdop was er aardig wat water in de tank gekomen, toen maar verder onderzocht wat er nog meer niet zo fris was en ondertussen ligt hij dan ook helemaal uit elkaar. Ik ben benieuwd of er nog deelnemers aan dit forum zijn die nog van overtollige onderdelen af willen, laat het mij maar weten. want het is mijn bedoeling hem toch weer rijdend te maken. Ik hou sowieso een rek met zijkoffers van Hepco en Becker over, misschien nog iemand belangstelling?
Heb je misschien foto's van de hepco kofferset? :t
 
Vandaag een stuk gereden en als ik dan ergens ff stil heb gestaan 5 min met de motor uit en dan wil hij bijna niet meer starten 😬😬😬 wat zou dat kunnen zijn?
Ik zou dan denken dat de kleppen te strak staan.
 
Vandaag weer een plas benzine onder de motor 😞 nu een raar fenomeen.... de pakking van de vlotterkamer is ineens te groot 😬 wat zou dat kunne zijn
 

Bijlagen

  • ED6DE854-CF7C-4D41-BB36-94CCA50987F5.jpeg
    ED6DE854-CF7C-4D41-BB36-94CCA50987F5.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 4

of dit;
For those of you that have had to remove the float bowl and reassemble only to find that the gasket is now too big, here's a neat trick I use to get it back to size.

WARNING: only use this if your float bowl has a real rubber gasket!

I forgot where I saw this, but what you do is get water boiling vigorously, then take you gasket and boiling water and put it another container. Let it sit for a few minutes until the water has cooled a bit and turns yellowish.

The idea behind this is that over time, the gasket absorbs oils and chemicals and swells up. Boiling it gets all of the stuff out, that's why the water turns yellow, or becomes tinted. Real rubber is quite resilient, but I do not recommend doing this too often.
 
De koffers zijn niet helemaal wat ik zoek en het rek lijkt niet passend voor een KLE 05-07.
Toch erg bedankt voor de foto!
 
Heb net het vlotterniveau gecontroleerd en de vlotter staat op 18 mm maar het niveau is nog steeds te hoog. Hoeveel mm staat ie bij jullie? Want het Druppelt een klein beetje steeds een uit de luchtfilterkant Uit het rechter gaatje.
 

Bijlagen

  • 721BAD76-8877-4F59-8C95-48AEC2D6D3BC.jpeg
    721BAD76-8877-4F59-8C95-48AEC2D6D3BC.jpeg
    133,5 KB · Weergaven: 8
  • 132BB92E-A7C0-47AA-A52E-4050F273744E.jpeg
    132BB92E-A7C0-47AA-A52E-4050F273744E.jpeg
    211,8 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
Stroomt nog steeds over 😞. Zou het kunnen zijn dat de vlotters poreus zijn zonder dat je er benzine in ziet zitten ?? Ze wegen 9 gram allebei. Weet iemand hoe zwaar zown vlotter is. Ik kan het nergens vinden

of mag een carburateur een beetje zweten aan de luchtfilterkant? Het is een druppel per dag ongeveer
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan