Kawasaki KLE (3)

Er komt benzine via de gasnaald naar buiten. Ik denk door capillaire werking. Maar de naald sluit toch af in de gasbuis?

heeft er al iemand z’n gasnaald En gasbuis vervangen ?
 
Laatst bewerkt:
De koffers zijn weinig gebruikt, de sloten werken nog goed, er is echter maar 1 sleutel bij.
Als je belangstelling hebt mail dan maar naar hschilt@solcon.nl
de koffers zijn ondertussen verkocht dank zij MF.
mijn KLE ligt ondertussen helemaal uit elkaar, het lijkt erop dat hij nog wel te redden is.
morgen trek ik de carters van elkaar en hoop ik dat de krukas en versnellingsbak nog ok zijn, dan kan ik weer gaan op bouwen.
als er nog iemand een luchtfilterhuis heeft met inlaatrubbers dan hoor ik het graag
 
Ik weet niet of je links mag plaatsen... maar ik neem de gok wel 😁 HPI | Horse Power Ignition

en op mp zit ook iemand die ze verkoopt
bedankt voor de tip, is idd niet duur.

als er benzine langs je naald komt, weet ik maar 1 oorzaak: je vlotternivo is te hoog of je vlotternaald(en) sluiten niet goed meer af.
dit moet je echt verhelpen anders gebeurd hetzelfde als bij mijn KLE gebeurd is; toen ik hem kocht zat er 5,5liter olie gemengd met benzine in het carter, gelukkig startte hij niet meer.
 
bedankt voor de tip, is idd niet duur.

als er benzine langs je naald komt, weet ik maar 1 oorzaak: je vlotternivo is te hoog of je vlotternaald(en) sluiten niet goed meer af.
dit moet je echt verhelpen anders gebeurd hetzelfde als bij mijn KLE gebeurd is; toen ik hem kocht zat er 5,5liter olie gemengd met benzine in het carter, gelukkig startte hij niet meer.
Was idd te hoog heb de vlotters op 21 mm gezet en nu is het probleem over 😅 toch ff olie checken van de week voor de zekerheid want de vorige eigenaar zal ook dit probleem hebben gehad.
 
Volgens mij kan de pilot screw niet de oorzaak zijn van overmatig brandstofgebruik, hij werkt nl alleen maar in het stationaire en eerste deel van de opening van de gasschuif. Het service manual geeft niet aan hoever je hem uit moet draaien. Daarin is de werkwijze dat de schroef vanaf de fabriek goed staat en dat je voor demontage eerst telt hoeveel slagen je hem dicht kunt draaien, zodat je hem daar weer op terug kunt zetten. Als dat niet bekend is heb je pech blijkbaar. Als je over 2 vacuummeters beschikt zou je het volgende kunnen proberen: stel eerst de gasschuiven gelijk en kijk of je daarna door het verdraaien van de pilotscrew het vacuum per cilinder kunt verhogen doe dit heel geleidelijk en doe het daarna bij de 2e cilinder. Heb je ook gekeken of je luchtfilter niet dicht zit en btw in mijn manual staat dat de vlotter 17mm boven de rand uit moet steken. afijn succes met proberen.

1607463530076.png
 
Hij stond op 2 slagen maar nadat ik de carburateur gereviseerd en schoongemaakt blijft hij hangen rond 2000 toeren als ik gas geef.😬 en de bougie is pikzwart. De inlaatrubbers zijn zgan en laten geen false lucht door. En dikke ploffen uit de uitlaat.
 

Bijlagen

  • 6D74A04A-5253-4D79-A34D-9E50110FF667.jpeg
    6D74A04A-5253-4D79-A34D-9E50110FF667.jpeg
    112,7 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Hij stond op 2 slagen maar nadat ik de carburateur gereviseerd en schoongemaakt blijft hij hangen rond 2000 toeren als ik gas geef.😬 en de bougie is pikzwart. De inlaatrubbers zijn zgan en laten geen false lucht door. En dikke ploffen uit de uitlaat.

HSB heeft je al goede info gegeven. Je mengsel lijkt te rijk. De standaard sproeiers in combo met een aftermarket pijp zou in theorie een te arm mengel opleveren. Dus ervan uitgaande dat je een aftermarket pijp hebt, of er zitten heule grote sproeiers in, of je bent je luchtfilter vergeten mee te nemen in de carb schoonmaak beurt zodat je nu te weinig lucht krijgt :-)

De standaard instelling voor de pilot air schroeven zijn idd 1 3/4 draai maar dat is wanneer alles standaard is. carb / sproeiers / pijp. Als er een component veranderd moet eigenlijk het hele benzine / lucht circuit opnieuw op elkaar worden ingesteld.
 
Ik heb een aftermarket pijp. Een dominator.
Die natte bougie is misschien misleidend, ik heb de motor niet aan de praat kunnen krijgen en misschien de choke geprobeerd.
Dus ik zou volgens jou dus meer slagen moeten geven? want op 1.3/4 starte hij al helemaal niet

hij starte al slecht. En nu doet hij helemaal niks meer.

Ik denk Dat het startrelais Naar de 7e hemel is gegaan want ik hoor alleen maar een tik als ik hem probeer te starten.

Ik heb vandaag de startmotor helemaal overhaald en ga het vliegwiel vervangen en de rollen die er achter zitten. Heb ik mooi de winter de tijd voor👍🏻
 
Laatst bewerkt:
Hmm lastig natuurlijk zo op afstand advies geven. Ongeacht de dominator pijp denk ik dat 1, 3/4 draai op je lucht schroef op z'n minst de motor moet laten starten. Luchtfilter dus ok en Je accu heeft ook voldoende spanning?
 
Alles is goed luchtfilter is nieuw en een volle accu maar de motor ligt nu uit elkaar.😬 Vond een stukje losse lijm van het vliegwiel Dus ga voor de zekerheid het vliegwiel vervangen. Ook 1 van de rolletjes viel eruit. Heeft iemand al het vliegwiel van HPI gekocht en zo ja wat zijn je bevindingen?
Rechts op de foto ligt een magneet die tijdens het verwijderen uit het vliegwiel viel 😅
Ook zit er een raar butsje op de clutch assy ding. Weet iemand of dat normaal is?? (Onderste foto) ook vertoont de Bendix rare slijtageplekken 🧐
 

Bijlagen

  • 90D5C489-24B1-4745-B6B6-AD5FDCF26B45.jpeg
    90D5C489-24B1-4745-B6B6-AD5FDCF26B45.jpeg
    391,5 KB · Weergaven: 9
  • 539340E1-A3AD-4EA1-B380-18AFA59B8DAF.jpeg
    539340E1-A3AD-4EA1-B380-18AFA59B8DAF.jpeg
    235 KB · Weergaven: 7
  • C91C8AE7-8BD1-4CBB-95E7-DC209D775AD8.jpeg
    C91C8AE7-8BD1-4CBB-95E7-DC209D775AD8.jpeg
    278,1 KB · Weergaven: 8
  • 48016E8F-6238-49D0-A940-B9CAA23FCB08.jpeg
    48016E8F-6238-49D0-A940-B9CAA23FCB08.jpeg
    453,9 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
Hi Guys, ik zoek een koppelingshendel voor 2 vingers. Weet iemand of de KLE een specifiek model heeft of past een ander model kawa (versys, gpz, whatever) of zelfs ander merk ook op de KLE ?
 
Mooi ding! wat betreft koppelingshendel weet ik het niet. Wel uitkijken dat je van het chinese spul af blijft :P Ik heb mijn koppelingshendels gewoon wat verder naar binnen geplaatst en een verleng stukje voor m'n spiegels geplaatst (zodat die wel ver genoeg naar buiten blijven). Zelfde idee maar dan goedkoper.
 
Der achter gekomen dat m’n motor helemaal niet zwart is 😄 heb ik besloten om hem een eigen kleurtje te geven 👍🏻 En ben al druk bezig
 

Bijlagen

  • C297B08B-50B1-4811-9094-67E4951D82BB.jpeg
    C297B08B-50B1-4811-9094-67E4951D82BB.jpeg
    212,5 KB · Weergaven: 6
Alles is goed luchtfilter is nieuw en een volle accu maar de motor ligt nu uit elkaar.😬 Vond een stukje losse lijm van het vliegwiel Dus ga voor de zekerheid het vliegwiel vervangen. Ook 1 van de rolletjes viel eruit. Heeft iemand al het vliegwiel van HPI gekocht en zo ja wat zijn je bevindingen?
Rechts op de foto ligt een magneet die tijdens het verwijderen uit het vliegwiel viel 😅
Ook zit er een raar butsje op de clutch assy ding. Weet iemand of dat normaal is?? (Onderste foto) ook vertoont de Bendix rare slijtageplekken 🧐
ik heb een HPI vliegwiel gekocht en het vorige week ontvangen, gunstig geprijsd en ziet er goed uit. ik weet nog niet of het goed gaat werken, maar HPI is wel een bekende in de elektronische ontstekingen. ik heb het maar gewaagd. het gaat nog wel even duren voor mijn KLE weer kan starten, ik zal jullie op de hoogte houden.
 
De china hendels zijn (eindelijk) binnen. snel uitgepakt natuurlijk, zakkie open en? ... neee plastic! ..
Dat dacht ik dus want heb het ding in de fik gestoken en niks ! Is gewoon aluminium. Kan niet anders concluderen dat dit wel een goed product lijkt :] De koppelingshendel zit er al op en het 2 vingerwerk gaat iets beter maar nog niet helemaal naar de zin. Even verder mee spelen.

De hendels zelf hebben dus een knik systeem, verstelbare hendel lengte en afstand naar je handvat. nie slecht!
 

Bijlagen

  • IMG_20210121_114404.jpg
    IMG_20210121_114404.jpg
    204,9 KB · Weergaven: 11
  • IMG_20210121_114348.jpg
    IMG_20210121_114348.jpg
    200,5 KB · Weergaven: 11
  • IMG_20210121_114329.jpg
    IMG_20210121_114329.jpg
    98,2 KB · Weergaven: 16
De china hendels zijn (eindelijk) binnen. snel uitgepakt natuurlijk, zakkie open en? ... neee plastic! ..
Dat dacht ik dus want heb het ding in de fik gestoken en niks ! Is gewoon aluminium. Kan niet anders concluderen dat dit wel een goed product lijkt :] De koppelingshendel zit er al op en het 2 vingerwerk gaat iets beter maar nog niet helemaal naar de zin. Even verder mee spelen.

De hendels zelf hebben dus een knik systeem, verstelbare hendel lengte en afstand naar je handvat. nie slecht!
Interessant! Wat zal er denk je gebeuren als je (in terrein) onderuit gaat (mag ook met 3 km/h in een moeilijke bocht zijn), breken of buigen? Of beschermt het stuur de hendels?

Enneh, heb je een link naar de hendels of een zoekterm die je gebruikt hebt?

Groet, Vincent
 
Interessant! Wat zal er denk je gebeuren als je (in terrein) onderuit gaat (mag ook met 3 km/h in een moeilijke bocht zijn), breken of buigen? Of beschermt het stuur de hendels?

Enneh, heb je een link naar de hendels of een zoekterm die je gebruikt hebt?

Groet, Vincent

In de toekomst kijken kan ik niet :p Maar doordat de hendels korter zijn heb ik het idee dat je stuur uiteinde eerst op de grond komt.
Ik durf verder nog niks te zeggen over de remhendel als je deze heel hard inknijpt maar de hendels zelf hebben iig geen flex.

 

Bijlagen

  • IMG_20210121_124703.jpg
    IMG_20210121_124703.jpg
    167,2 KB · Weergaven: 10
In de toekomst kijken kan ik niet :p Maar doordat de hendels korter zijn heb ik het idee dat je stuur uiteinde eerst op de grond komt.
Ik durf verder nog niks te zeggen over de remhendel als je deze heel hard inknijpt maar de hendels zelf hebben iig geen flex.

Ja, helder! Ik ga ze ook bestellen, dan is de testgroep meteen verdubbeld. Als ze breken of uit elkaar vallen zal ik het hier laten weten, maar als ze gewoon keurig blijven werken ook!
 
Ja, helder! Ik ga ze ook bestellen, dan is de testgroep meteen verdubbeld. Als ze breken of uit elkaar vallen zal ik het hier laten weten, maar als ze gewoon keurig blijven werken ook!
Toppie. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat je ze binnen hebt. Zelf koos ik EMS (2 weken) maar door het covid gedonder duurde het bijna een maand ..
 
Terug
Bovenaan Onderaan