Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Beste KLE rijders,
Ik ben sinds een volle week ook in het bezit van een KLE uit 99, hiervoor gs500 gereden als eerste motor.... maar wat is de KLE fantastisch, in de stad heerlijk en gister de eerste lange snelweg toch ook genoten! ik was ook tevreden over de power, meer dan voldoende.
Ik heb 3 vragen waarvan ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden
- mijn zadel is opgevuld (breder en hoger) door de vorige eigenaar, heerlijk zacht maar door de breedte van het zadel kom ik met mijn 1,74 moeilijk bij de grond, in mijn eentje geen last van maar met een passagier wel eens lastig op korte grachtjes of schuine hellingen. heeft 1 van jullie ervaring met verwijderen van extra foam uit het zadel ? ) ik heb gekeken voor een 2e hands 'normaal' zadel maar best lastig te vinden of flink prijzig
- kunnen de voorpoten dmv een compressor gevuld worden ? ( of te heftig voor de keringen? fietspomp? zoja wat is schappelijk qua bar/psi?
- mijn laatste vraag ik vond hem best wel trillen vooral de steps ervaren jullie dit ook ? of moet ik even wennen? > boven de 110 trouwens veel minder trillingen
Alvast bedankt voor jullie ervaringen, tips en andere info!
Nog een vraagje: iemand een tip voor het vinden van KLE 1999 werkplaatshandboek? ik heb er wel 1 gevonden maar die is voor het 2005 model.....
Alvast bedankt !
Nog een vraagje: iemand een tip voor het vinden van KLE 1999 werkplaatshandboek? ik heb er wel 1 gevonden maar die is voor het 2005 model.....
Alvast bedankt !
Ola
Welkom hier, de KLE is een erg fijne motor, die veelzijdig inzetbaar is. Blinkt uit in gemak, en betrouwbaarheid.
Je zou eventueel langere dogbones kunnen laten maken om de motor wat lager te krijgen. Kijk even op google wat dat betekent. Een setje laten maken bij een metaal bedrijf dat een lasersnijder heeft kost je rond de 15-20 euro.
Je kunt beter je voorvork olie verversen, en wellicht dikkere olie gebruiken, om een stevigere voorvork te krijgen. Dat zal wel wat helpen. Voorzichtig zijn met lucht toezetten. Laat je adviseren door een specialist.
Kijk of je wielen wiebelen als je de motor recht vast houdt. Een beetje vibratie hoort erbij, de een ervaart dat meer dan de ander. Maar dat is ook een beetje de charme. Wellicht dat je stuurgewichten eruit zijn?
Lees vooral dit topic, en alle voorgaande topics door. Staat een hele hoop bruikbare informatie op. Maar bovenal, geniet van de motor
Had je ook al een pb teruggestuurd, niet gezien?
Het is inderdaad zo'n zadel met zo'n inkeping.
groetjes!
---edit---
geregeld
Heuh, andere kant van het blok??? Dynamo en startmechanisme zitten aan dezelfde, linkse kant van het blok. Aan de rechterkant zit de koppeling.
Ik ben nog niet aan het stadslichtkabeltje toegekomen. Heb het knetterdruk gehad deze week. Kom je toevallig nog dit weekend naar Katwijk? Dan kun je hem zo komen ophalen
Kickstart je had gelijk. In 2 doet de KLE ook maneuvers in lage snelheid.
De 8 durf ik nog niet te proberen tot de valdoppen erop staan, als ik nog eens omval, dat dit mooie machientje er geen last van heeft.
De koppelinghendel is nu ook dichter afgesteld zodat ik er beter mee overweg kan.
De overslaande motor kan volgens de garage liggen aan de oude benzine doordat hij bij de verkoper de winter tot nu heeft stilgestaan. Dus nu super 98 getanked en hopelijk is het euvel opgelost.
Ondertussen al op 3 motoren gezeten de CB van mijn vriend, De bmw van de rijschool en mijn mooie KLE. Binnenkort is niet alleen mijn moto een all rounder;-) . Nog 2 weken wachten en ik mag met de KLE ook de baan op.