Kawasaki KLE (3)

Over verlichting gesproken.. waar zit het stelboutje voor de hoogte van de koplamp? Ding schijnt bij mij zowat over de auto's heen.

En zijn er mensen die de lampen hebben doorverbonden? Zodat ze allebei branden ipv 1?
 
Ik wou antwoord geven op de vraag van het stelboutje, maar toen las ik dat jij een dubbele H4 hebt ( heb ik niet ) dus waarschijnlijk is je lamphuis ook anders.

Maar, bij mij zit 'ie ( als je op de motor zit ) rechtsonderin bij het lamphuis.

Een heel gepiel om hem af te stellen, dat wel.
 
Laatst bewerkt:
n4h20k.png


Aldus de werkplaatshandleiding. Die eerste zit er wel, maar die zoek ik niet. Schroef B zit er echt niet bij mij _O-

wel weer lekker bezig geweest net :)
Die achterlijke Safety Light Unit ertussenuit gehaald. Knipperlichten werken nu weer zoals het hoort.
Handvatverwarming verwijderd. Spul werkte maar half en was zo idioot lelijk geinstalleerd.. alles d'r tussenuit geknipt.
Beetje lakschade/roest aan de rechterkant van de tank verwijderd en met lakstiftje bijgetipt. Weer nagenoeg onzichtbaar :)
En waar ik me dood aan ergerde: de lelijke locatie van de claxon :P Ding heb ik nu door de voorste blokbout gedaan zodat hij mooi in de ruimte tussen frame en blok valt, in plaats van 10 cm aan de zijkant uitsteekt :P

EBC remblokken besteld bij Bolski, die zijn onderweg. Zadel ligt bij Hawk GT voor nieuw schuim en bekleding. Kofferrek bij de poedercoater.

Heerlijk om weer lekker laagdrempelig te klussen *O*
 
Zijn er mensen met ervaringen met hogere ruitjes op de kwaak?

Het originele lage ruitje voldoet eigenlijk prima. Zit genoeg uit de wind en heb geen last van turbulentie.. maar het oog wil ook wat :P

Ben alleen bang dat een hoger ruitje de wind straks recht tegen de helm aan gooit.
 
Zijn er mensen met ervaringen met hogere ruitjes op de kwaak?

Het originele lage ruitje voldoet eigenlijk prima. Zit genoeg uit de wind en heb geen last van turbulentie.. maar het oog wil ook wat :P

Ben alleen bang dat een hoger ruitje de wind straks recht tegen de helm aan gooit.


Ik heb een paar weken geleden een hoger ruitje erop gezet (ermax +10cm), borst vangt een stuk minder wind, rondom mijn helm enkel wat meer geluid (Ben 1m80). Boven de 120 wordt het pas storend, maar dat vond ik ook met de lage originele ruit. (Ik heb het 94-04 model).
Vind het er persoonlijk niet mooier op geworden.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben idd ook aan het overwegen om een hoog ruit te nemen. Guussok toevallig een foto van het resultaat? En zijn er hier nog KLE bezitters met andere knipperlichten?
 
Ik heb een MRA touring ruit, bevalt goed ( oude type kle )

Andere knipperlichten heb ik ook, als je universele knipperlichten wil monteren ( andere knipperlichten dan specifiek kawasaki ) heb je adapterplaatjes nodig, kosten iets van 6 euro voor 4 stuks.
 
ff zoeken

Als je op de foto klikt kan je 3honderdmiljoenduizendkeer inzoomen

ef65e6aa_l.jpeg


3cec15a1_o.jpeg


9278b354_o.jpeg


Haalt alle wind van de borst weg, en als je onder de 180 bent ( of bukt ) ook 90% van de wind tegen je hoofd. ;)
 
Laatst bewerkt:
Dank Guus en Bas,

Jouw KLE is wel verdomde mooi zeg Bas, wauw! die kleinere knipper zien er idd strak uit.
Als ik het goed zie heeft Guus het hoogste ruit, ik vind beide echt mooi staan....

En ik ben onder de 1.80 m :)

Dank voor het foto materiaal heren! geeft goede input voor wat aanpassingen :)
 
Dankje :)

Die ruit van guus is ook handig als je vast komt te zitten in de sneeuw, kan je hem als schep gebruiken. jesus wat een ding! :X :P
 
ik zat aan een Puig ruitje te denken voor de mijne al ben ik dus bang dat deze te hoog is en turbulentie gaat geven
478d1182372632-kle500-screen-side.jpg


of ik moet kunnen vinden van welke fabrikant deze is, die vind ik het mooist :)
kle004.jpg
 
Net weer even gehobbyd. Remblokken vervangen en de vers gespoten uitlaat weer gemonteerd. Zag dat het zwarte hitteschildje ook wat vaal was dus die ook gelijk een nieuw lakje gegeven. Kofferrek krijg ik morgen gestraald terug dus die spuit ik morgenavond. Givi E22N koffers zijn ook al binnen *O*

Als het goed is komt morgen m'n zadel weer terug van Hawk GT dus dan kunnen we weer rijden :]
 
Gister met een maat achterop gezeten, nogal wat zwaarder dan mijn vriendin ( gelukkig:)
maar de KLE zakte stevig door de achtervering heen, was niet heel ernigstig maar merkt in bochtje ook dat mijn stepje nogal snel richting bodem ging..... is die achterveer instelbaar en is hier een speciale tool voor nodig?

Kon zo 1,2,3, niks relevants vinden... Dus maar beter aan de KLE'rs vragen

alvast bedankt!
 
Twee weken geleden reed ik op de KLE naar huis van het werk vandaan. Ik trok hard op bij het stoplicht en ineens hield de motor in. Hetzelfde gevoel alsof de benzine op is en de motor op reserve moet, wat nogal abrupt is op de KLE. Hortend en stotend toch thuis gekomen.

Eerst geprobeerd de boel op te lossen met Moto Forte 1, dat heeft vaker verstoppingen bij vorige motoren weer opgelost. Helaas werkte het niet. Dan maar even het benzinefilter bekeken en vervangen, die was nog vrij schoon, maar wel oud. Wellicht laat die wat lijmrestjes van binnen los of zit die toch vol en is de doorstroom niet helemaal optimaal. Ook geen effect.

Dan maar ouderwets de carberateurs eronder vandaan. Wat sleutelt de KLE toch makkelijk, binnen 10 minuten heb je de carberateurs in je handen, heerlijk! *D

full
 
Wel even creatief hobby'en met het afsluiten van de carbverwarming, anders loopt alle koelvloeistof eruit ;)

full
 
Wat schetst mijn verbazing? Zit er een klein bloemetje/plantje in de hoofdsproeier! Hoe komt die daar nu terecht?

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan