Kawasaki KLE (3)

Dat was het ja! Richting schokbreker. Het slangetje is echter nergens meer te vinden, aam het nippel op d'r tank te zien ben ik die ook al een tijd kwijt; de nippel is vies zwart en dus duidelijk een tijdje open en bloot geweest.


M'n KLE zit nu weer bijna helemaal in elkaar, enkel nog duo steuntjes en kofferrekjes. Hij starte super makkelijk, echt binnen twee keer draaien terwijl ie vanaf september al stil staat; zonder druppellader. Echter verbaas ik me over een redelijk luid draaiende motor...

Nu klinken deze Kawas als een knikkerbak als ze koud zijn maar een tikkend geluid zou toch kunnen wijzen op verkeerde kleppen?! Zou ik iets verkeerd hebben gedaan :0
 
Vandaag een nieuwe voorband binnen gekregen. Een Continental Trail Attack 2 Tire Tube. Ik heb denk ik het verkeerde besteld omdat Tubeless beter is? IS dit ook zo? wat is jullie advies ervaring met binnenbanden of tubeless?
 
Niet zozeer een kwestie van beter, maar een kwestie van wat voor motor (velgen) je hebt. Op de KLE kunnen geen tubeless banden dankzij de spaken. Je hebt dus de goede te pakken en moet deze gewoon mét binnenband monteren.
 
ik heb er zelf vorige week een setje K60 scout's op laten leggen, zijn tubeless, maar tube tire fidded ofzo. dus in dat geval kan het mét binnenband ook ;)
 
Wie weet er trouwens of het zadel van een oud model KLE 1 op 1 op een 2005 model past? Wil eigenlijk mijn zadel ophogen maar als ze 1 op 1 zijn koop ik liever voor een paar tientjes een oud zadel en laat ik mijn huidige heel *D
 
Laatst bewerkt:
Wie weet er trouwens of het zadel van een oud model KLE 1 op 1 op een 2005 model past? Wil eigenlijk mijn zadel ophogen maar als ze 1 op 1 zijn koop ik liever voor een paar tientjes een oud zadel en laat ik mijn huidige heel *D

bij roukema stond er eentje voor 50 €
 
So yeaaaaahhhhhhhhhh

Dit gebeurde vandaag -O-


Bleek uiteindelijk op te lossen door met m'n schijfremslot tegen m'n rechter carburateur te rammen :+
 
bekend plekje! Maar dat carb probleempje heb ik gelukkig nog nooit met de motor gehad, alleen de scooter regelmatig (verkeerd gemonteerde vlotter)
 
Yes, naast de RAI inderdaad. Zal wel een pechplek zijn dan :+

Denk inderdaad dat het een hangende vlotter is geweest. Las ergens dat dat kan komen als je tijdje op hoge snelheid gaat en dan stopt.
Had wel net de trajectcontrole van Utrecht naar Amsterdam gepakt dus ik geef de overheid de schuld.
Vlotter ingesleten op 100km p u denk ik :')
 
Heeren, Dames,

Zouden jullie anderhalve minuut van jullie waardevolle tijd willen besteden aan het luisteren naar mijn KLE'tje? Ik heb een filmpje opgenomen (koud blok) en ik vind 'm echt veeelste rauw klinken.

Wat is jullie eerste reactie?

Niets aan de hand? Niet goed te beoordelen zo? Of heb je een verdenken van iets dat fout is...?

edit: Linkje naar YT is dan wel zo makkelijk ;)




thnx!
 
Laatst bewerkt:
Iemand ook last van piepende (zingende) remmen? Of een idee wat eraan te doen? Blokken zijn kort geleden vervangen (4 maanden, 4.000km)
 
dan tikken die kleppen wel heel hard :X Ik zou het eerder zoeken bij een rammelende nokkenasketting.

@Captainsteef: remblokken loshalen en de achterkant (het metalen gedeelte dus) lichtjes insmeren met kopervet of remmontagepasta.
 
Ik had een apart topic met dat filmpje in het Tech deel gepost en daar waren er inderdaad twee hoofdverdachten opgedoken; ik heb een fout gemaakt met de kleppen, of inderdaad de nokkenasketting.

De kleppen heb ik zelf (geprobeerd ;) ) te stellen, de ketting ben ik volledig vanaf gebleven.

Ik ga de motor nu weg brengen naar een garage, weinig zin om weeer een booboo te maken. Zonde van m'n tijd geweest en gaat nu alsnog lekker een bakje geld kosten... Hopen dat het de kleppen zijn en niet de ketting....
 
Even een tochtje gemaakt met de Kawa,
1200 km in zuid en west duitsland ( ook omgeving Winterberg) en weer terug :)
en toch blij dat het beestje met inmiddels 65.000 op de teller alles prima heeft weerstaan. heb prachtige delen gezien van Germany en ook zo een 30 km heerlijke bos en steenpaden gereden. de laatste afdaling wel een boswachter tegen gekomen maar deze stond gelukkig niet bij zijn stilstaande jeep ;)

eninge probleempje is dat na 3 km topsnelheid testen op een lege autobahn de bouten van mijn zelf gebeunde kentekenplaat houder verloren gingen door het enorme getril! gelukkig had ik deze gelockt met 1 tiewarpje en hierdoor bleef die al wapperend hangen :)

na een korte tussenstop op de vluchtstrook waarbij er meerder dikke wagens met 200+ voorbij knalelden, 10 extra tiewraps en wat zweet kon ik weer verder!

Overigens viel het me op dat mijn kawa nogal trillingen doorgeeft op het stuur! ik had best vaak last van slapende handen! en dat viel mijn maatje ook op die gs rijdt ( we hebben 100 km langs van motor gewisseld )

verder ben ik enorm blij met het extra opgehoogde beun zadel dat er op zat bij aankoop, want de vorige rit kon ik wel huilen na 300km ( de billen icm met standaard zadel )!

ik had ook een vrij-gevulde tas achterop en dat was lekker voor de rug tijdens het rijden ( wel wat minder met afstappen! en offroaden)

Het enige wat me eigenlijk is opgevallen ( en mijn reismaatje ) dat de voorrem van mijn kawa icm het diep inveren van de voorvork niet echt top is. dus ik denk dat het maar tijd is voor het reviseren van de voorrem.

Hoe is dit bij jullie gesteld eigenlijk? het remmen en het duiken ? ik merk dat ik veel meer mijn achterrem moet gebruiken om goed tot stilstand te komen, de voorrem icm met het enorm induiken is niet echt top voor de remweg!

verder was het ook wel lekker om 100km of gsa 1150 te rijden hehehe;)
vooral het remmen! maar bij off road was ik blij met mij KLE tje :)
 
lekkere bospaden btw!
full
 
Haha heeeeeeeel toevallig met ik samen met een vriend die ook op een BMW reed (F650) naar Sauerland geweest. En we hebben zelfs geslapen op een grasveld in Winterberg _O- _O-

Prachtige asfaltbochten maar ook heel veel off-road geweest. En maar doen alsof we niet wisten wat Anlieger Frei betekende :+

xbwyty.png


2j62sue.png


f42xcp.png


spexed.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan