Kawasaki KLE (3)

Ik ben opzoek naar een nieuwe topkoffer aangezien mijn huidige stuk is. Ik wil iets dat lijkt op H&B Xplorer, Givi Trekker of Kappa KGR... ik vindt deze koffers echter onwijs prijzig. is er niet een voordelig B merk waar minimaal een systeemhelm en een motorbroek naast kan:)
 
Heeft er iemand nog een origineel zadel te koop? Ik heb een andere motor gekocht en mijn vrouw krijgt mn kle. Alleen ze is wat aan de kleine kant dus de kle moet wat lager. Het zadel wat ik erop heb is wat verhoogd.


ik wil wel evt ruilen? stuur me indien geïnteresseerd maar ff een pb ;)
 
Voor €40 een demper gekocht van GSXR-1000, bespaart een hoop gewicht en verbetert het geluid van de KLE aanzienlijk.

[afbeelding]

Het zadel heeft nog wel wat aanpassingen nodig, de gelijkenis met een naaktslak is me net iets te groot :+


71-tDd-NgIL._SL1500_.jpg
 
Volgens mij elke monkey gewoon erin schroeven ik zelf hem net wat meer naar achter geplaatst zodat ik en passagier wat meer ruimte hebben. Steekt zo een 5 cm uit achter het standaard rekje van de kawa
 
Lieve KLE500 mensen, ik kom weer eens inchecken in dit forum! Helaas, wederom, omdat ik een mankementje heb.

Gisteren rij ik vrolijk thuis weg en na een kilometertje of...pak 'm beet 3, gaat m'n koppeling moeilijk doen. Ik heb vrijwel GEEN speling meer, als ik mijn koppelingshendel een halve centimeter los laat grijpt het blok al volledig aan. Meer dan dat is er niet. Als ik 'm volledig in knijp maken de platen ook contact want de motor wilt vooruit.

Opzich kon ik hier nog wel mee thuis komen maar naarmate het blok warmer werd was het steeds moeilijker en op een gegeven moment kon ik totaal niet meer ontkoppelen wat resulteerde in de motor uitschakelen voor een stoplicht en vrijwel onmogelijk naar beneden schakelen. (En dus de laatste 3 kilometer naar huis alles in z'n 2 gereden).

Ik heb afgelopen voorjaar, ik denk 2500km geleden, de dikte van de platen gecontroleerd en deze waren nog binnen de limieten van het WPHB. De koppelingsveren waren toen wel al te kort, deze heb ik voor +10% veren vervangen.

Zouden de platen nu toch versleten zijn en aan vervanging toe zijn of is het iets anders?

Wat ik zo raar vind is dat het probleem zich zeer plotseling tijdens het rijden voordeed. Slijtage lijkt me eerder heel geleidelijk op te treden niet?
 
Wat ik zelf een keer heb meegemaakt op een zzr600 (zelfde koppelingskabel) is dat inwendig de koppelingskabel is gaan rafelen. Dan lijkt het alsof de kabel nog goed is, maar in werkelijkheid is deze inwendig langer geworden, waardoor de koppelkng niet goed meer ontkoppeld. Dus check goed je kabel :)
 
Hier even een foto van hoe hij er nu uitziet met Givi 46L trekker. Mogelijk doe ik de monokey plaat nog iets naar voren voor betere grip. Wat vinden jullie? (en ja zonder koffer is hij mooier, maar ik heb hem nodig:))

1k0.jpg


1k0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi ding! Geen pendelen of zwabber stuur indien je er wat kg in stopt? Ik had daar beetje last van iets verplaatsen en toen Was het top. En anders kan je nog zijtassen plaatsen. Die gebruik ik voor echt gewicht
 
Beste mede KLE'ers!!

Ik vroeg mij af hoeveel KLE'ers er hier zijn die op bijv. K60's of TKC's rijden en dus wel eens een offroad paadje pakken?
En wat vinden jullie (en ook natuurlijk iedereen met normale bandjes) ervan om een keer een gezamenlijke allroad rit te plannen in de regio van bijv. oost brabant??

Laat maar weten, ben benieuwd naar alle reacties :]
 
Als je em verder naar voren zet wordt het wel erg knus als je met een duo rijdt.
(zie de duostepjes naar beneden geklapt, vandaar)

Voor met duo rijden heb ik dan ook zijkoffers. Woon werken doe ik met een topkoffer, anders wordt de motor te breed.

Allroad rit is altijd goed, als het uitkomt met mijn werk probeer ik er zeker bij te zijn.
Heb K60's onder de KLE zitten, erg fijne banden voor een combinatie van weg en zand, al ziet mijn KLE op dit moment wel erg veel snelweg...
 
Beste mede KLE'ers!!

Ik vroeg mij af hoeveel KLE'ers er hier zijn die op bijv. K60's of TKC's rijden en dus wel eens een offroad paadje pakken?
En wat vinden jullie (en ook natuurlijk iedereen met normale bandjes) ervan om een keer een gezamenlijke allroad rit te plannen in de regio van bijv. oost brabant??

Laat maar weten, ben benieuwd naar alle reacties :]


Ik heb er zelf de k60 scout onder liggen en ga regelmatig offroad. In de modder is de band niet goed maar voor de rest voldoet hij prima. Ook op de weg is het een fijne band. De band gaat ook redelijk lang mee. ( Heb de achterband er nu 7500km op liggen en gok dat ik er nog wel 2500 km mee kan rijden. Voorband kan 2 achterbanden mee, echter ik vervang m altijd tegelijk met de achterband omdat die best wel gaat cuppen, met wat lichte trillingen als gevolg.
 
ik Had ook k 60 , op moderpaden deden ze goed. op zand veel en veel minder.
Op de weg deden ze minder dan een meer op straat gerichte band zoals een anakee maar dat is wel logisch : P
 
Ik had ook K60 Scouts op de KLE. Perfecte bandjes in mijn ogen. Goedkoop in aanschaf, erg goede levensduur (zeker op een KLE met 40 paardjes) in het droog op de weg hartstikke prima (nooit de grens bereikt) in het nat gewoon ruim voldoende (voelen wat vaag en bij vol gas wel eens een slippertje, maar niks geks). Offroad ook goed zolang het hard zand, gravel of droog gras is. Modder is niet zo best, dan lopen ze te snel vol. Maar dat doen bijna alle banden waar je ook fatsoenlijk mee op de weg kan ;)

ik heb er zelfs nog een filmpje van toen ik met de Arjan Brouwer rit mee ging met de Kwaak :)

ik deed ook hier en daar m'n best om hem uit te laten breken bij het uit accelereren in 1 en 2 hoor, dus let daar niet te veel op ;)
 
Laatst bewerkt:
Hier even een foto van hoe hij er nu uitziet met Givi 46L trekker. Mogelijk doe ik de monokey plaat nog iets naar voren voor betere grip. Wat vinden jullie? (en ja zonder koffer is hij mooier, maar ik heb hem nodig:))

Verder naar achteren en bakstenen erin steken, instant wheelies :D
 
Laatst bewerkt:
Is er iemand die mistlampen / verstralers op zijn kawa heeft ? Puur uit nieuwsgierigheid. Zo ja hoe Is het monteren en aansluiten ?
Nu ik het woord wheely hoor ben ik benieuwd wie o wie lukt dat et de kawa ?
 
Is er iemand die mistlampen / verstralers op zijn kawa heeft ? Puur uit nieuwsgierigheid. Zo ja hoe Is het monteren en aansluiten ?
Nu ik het woord wheely hoor ben ik benieuwd wie o wie lukt dat et de kawa ?


ja ikke :) ik heb ze op mijn valbeugels gemonteerd, een aparte schakelaar op het stuur, rechtstreeks op de accu met een 5a zekering ertussen aangesloten. ik heb 2 30w LED verstralers(gelijk aan 125W) uit China die het echt supergoed doen. let wel op dat je als je ze vaker aan wil hebben tijdens het rijden(zoals ik) je ze goed laag over de grond als mistlicht zeg maar afstelt want je verblind je tegen liggers 2 keer zo erg als met grootlicht 8-)
t ziet er wel echt gaaf uit.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan