Kawasaki KLE (3)

He, die slang zit er idd nog wel op. Vrij losjes idd ook. Maar bij het demonteren zat deze slang er wel op.
Deze heb ik ook netjes terug geplaatst voor het her plaatsen van het luchtfilterhuis.

Kan die slang roet in het eten gooien indien bevestigt ?
 
Gaat de KLE nou echt sneller zonder PAIR systeem? Had ook al een beschrijving gevonden op internet over hoe je dat moet doen. Deze persoon geeft als voordelen echter alleen dat de uitlaat minder geluid maakt. Doe mij dan maar een schonere motor :p.

PAIR system removal
 
Gaat de KLE nou echt sneller zonder PAIR systeem? Had ook al een beschrijving gevonden op internet over hoe je dat moet doen. Deze persoon geeft als voordelen echter alleen dat de uitlaat minder geluid maakt. Doe mij dan maar een schonere motor :p.

PAIR system removal


nee gaat echt niet harder van rijden, wel vond ik m juist wat voller roffelen en iets beter op het gas reageren maar dat kan komen door het vollere geluid.

ooit bij een flinke beurt de Pair verwijderd, hij stond echt flink in de weg. nu kan ( de nieuwe eigenaar althans ) zo bij bij de bougies en zo
 
Hi,
Sinds dat ik mijn KLE heb, heb al 'last' van vorkpoten die een behoorlijke tik (akoestisch) geven bij uitveren. Dit merk ik al bij bijvoorbeeld een drempel of een oprit van een woonerf af rijden. Het zal wel niet erg zijn maar stoor mij er wel aan.
Wat is dit? Hoe kom ik er van af?
 
olie te dik/ te koud buiten .. mijn DL 650 heeft er ook last van in een woonerf .. echter begreep ik dat alle oudere dl 650 dat hebben .. mijn KLe 500 had het niet ..
 
nog kle rijders met technisch vernuft die mij wellicht kunnen helpen?
Motor gekocht rotor was los.. vastgezet motor liep gewoon... liep weer los... wat vaster gezet met lucht en de motor loopt niet meer... enkel ploffen in de uitlaat..
heb al gekeken of hij op tijd zou staan maar ik zie op het hele vliegwiel geen merkteken staan....
 
Spie zit nog goed dus zal wel op tijd staan... Krijg een vonk ook benzine maar enke ploffen jn uitlaat en soms een mega knal... Iemand de gouden tip?

Ik weet het niet meer
 
Ik kon nietmeer wachten op de andere onderdelen en had al eens zin om een andere veer te steken en kortere dogbones te steken.
WP_20160326_15_16_54_Pro_zpszhyqulce.jpg

net ritje gedaan, phoej wat een verschill!
eerst voelde het aan alsof ik gewoon lekker lui aan het stuur hing...maar nu met die dogbones en strakke veer is het verschil enorm.

Ik heb ondertussen al een hele zooi aan onderdelen klaarliggen voor de KLE, enkel nog de wielen moeten binnekomen en dan kan ik eindelijk sleutelen!

keep'n you up to date!
 
Nieuwe remzuigertjes gedraaid voor de KLE;

WP_20160327_23_55_41_Pro.jpg


Deze week krijg ik een pakketje binnen met verse olie en oliefilter, progressieve voorvorkveren en een stalen remleiding voor de voorkant. Ben zo tevreden met het motortje dat deze wel een upgrade verdient.
 
Ik ben benieuwd naar je beschrijving en fotos van het monteren van de voorvork veren. Mijn linker kering is lek en veren moeten worden vervangen, maar ben benieuwd of die klus aan mij is besteed of dat het wordt sparen en wegbrengen:(

Ik heb die stalen remleidingen van HEL , erg tevreden mee!

Succes
 
Zo te zien na geslepen, of kreeg je ze zo uit de draaibank?

Gewoon zo uit de draaibank, hoge snijsnelheid, lage voeding en een kleine snedediepte. Met een beetje snij-olie erbij heb je een perfect resultaat. Wel gelepte platen gebruiken, anders gaat de boel smeren.
 
Mooi resultaat, zo strak krijg ik het als hobbyist niet voor elkaar. Anderszijds koop ik dit soort delen bij Japparts als ik die nodig heb.
De verhogingsbussen voor de voorvork heb ik wel zelf gedraaid. Wel grappig dat ik mijn collega's in de werkplaats zie kijken wat die stropdas achter de draaibank moet. _O-
 
Als je kostentechnisch gaat kijken is het inderdaad voordeliger om ze gewoon te kopen :P
Deze zuigers heb ik uit 316 gemaakt, ze zullen dus hoogstwaarschijnlijk de rest van de motor wel overleven.
 
Ik heb de KLgay weer op de weg. Blok loopt mooi en het rijdt wel oké. :+
Het blijft een hok uit '91. en geen 800 GS van 2 jaar oud die ik gewend ben. Het zal alles schelen als ik de vierkante achterband verruil voor iets dat lijkt op rond, de vorige eigenaar was volgens mij bang voor bochten :? Remmen moeten nog even inlopen vanwege de nieuwe blokken, maar verder een hoop lol.

12891147_1165815280097955_8853407945424817167_o.jpg

12909608_1165815290097954_4841229067465952467_o.jpg

12920395_1165815210097962_1880058413616263551_n.jpg

12909620_1165815206764629_2453613199182486688_o.jpg


Dit was het anderhalve maand geleden......

12694675_1127726550573495_472231454486567248_o.jpg
 
Hallo,

Sindskort in het bezit van een KLE.

Deze ben ik aan het aanpassen voor wat Offroad werk.
Nu is ook de achterschok lek.

Graag jullie advies:

Is deze wel te reviseren?
Is er 1 van een ander merk die past? want tweede hand KLe-dempers zijn schaars.
Of wat is een goed(koop) nieuwe?

Alvast bedankt en foto's volgen zsm.
 
Zijn die beugels nu echt effectief in geval dat...?

Ik heb er ook aan gedacht..valbeugels..alleen als ik dan die beugels goed bekijk heb dus zo mijn twijfels of die echt ook daadwerkelijk beschermen
 
Ik heb excact dezelde beugels en die hebben best goed hun werk gedaan. Vooral met off road en vorig jaar is de kawa omgewaaid en toen was ik heel blij met ze.
Daarnaast ideal bij touren om de voetjes op te plaatsen:)
 
Ik geloof toch dat ik zelf maar een paar beugels ga fabrieken, ik heb ook niet zo'n vertrouwen in deze beugeltjes. Op rots ondergrond heb je nul bescherming voor de carterhelften en daarnaast vind ik het niet handig dat ze door het plasticwerk heen steken. Voor €25 snap ik de keuze wel btw.

@Ruudje; ik zou een gebruikt veertje kopen, want dat is goedkoper en minder gedoe.
 
Zijn die beugels nu echt effectief in geval dat...?
Tja,ik heb er ook wel mijn twijfels over... zal het je weten te te zeggen als het er eens van komt :)ik denk dat ze samen met de wingrack toch een groot deel moeten kunnen opvangen. Maar het is eigelijk meer om de kle zo compleet mogelijk te maken ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan