Kawasaki KLE (3)

mensen die naar parijs roubaix hebben gekeken gisteren ? de kle's waren weer van de partij

full

full
 
Benieuwd naar je ervaringen met de KLR achterveer. Is die veer nu echt het zelfde als die van de KLE?

Afgelopen weekend een ander stuur gemonteerd (Renthal Enduro High) en vervolgens op zondag lekker naar de nieuwe Maasvlakte gereden gevolgd door het Oostvoornse meer.
Echt een wereld van verschil, dat grotere stuur!

Hier was de KLE nog schoon:
 
Laatst bewerkt:
KLR veer is binnen.
Alleen 1 cm korter maar dat maakt weinig uit. Deze is wel instelbaar en reviseerbaar.

20160414_180423_zpsacgdz3jl.jpg


Remcupjes zijn echt flink aangetast. Denk alles maar reviseren ;(
 
Ik sta op het punt nieuwe olie te kopen voor de KLE en dacht laat ik het toch maar even vragen: Putoline Techmoto Sport, 10W40, semi-synthetisch... Is het wat? Deze is in de aanbieding (4ltr voor €35).

...
Bij nader inzien is Castrol Grand-prix olie een betere keuze... is van het juiste type: API SG, JASO MA (geen flauw idee wat dit betekend). Iemand hier ervaring mee?
 
Laatst bewerkt:
Hallo, ik ga zaterdag kijken bij een KLE 500 uit 2005, zijn er nog bijzonderheden waarvan jullie weten waar ik op moet letten?

Mvg, Rick
 
heren vraagje,

heeft iemand nog een uitlaatspruitstuk liggen?

de mijne is lek en nu klinkt die echt als een tractor..

(kan het eigenlijk kwaad als ik er gewoon mee door rij??)
 
Nou ja serieus, het is echt een KLE kwaal. Maatje had ook last van poreuze doorgerotte uitlaatbochten. Op de Alpe D'Huez begon dat ding steeds meer herrie te maken. Met veel pijn en moeite heeft hij een gebruikt setje kunnen vinden.
 
Volgende week ben ik van plan een week met de motor naar Frankrijk te gaan (in de buurt van Dijon). Nu is het in principe al tijd om de kleppen te controleren/stellen want ik meen ook een lichte tik te horen.

Nu vraag ik mij af of dit voor mij te doen is. Ik ben handig en secuur, maar heb hier geen ervaring mee. Bovendien heb ik geen overdekte werkplaats dus zal het in de open lucht moeten doen (tuin). Kan dit of raden jullie mij aan die door een prof te laten doen?

Misschien is er iemand onder jullie die in de buurt van Rotterdam woont en het leuk vind mij hier mee te helpen? (voor een kratje bier oid ;)).
 
Nou ja serieus, het is echt een KLE kwaal. Maatje had ook last van poreuze doorgerotte uitlaatbochten. Op de Alpe D'Huez begon dat ding steeds meer herrie te maken. Met veel pijn en moeite heeft hij een gebruikt setje kunnen vinden.

je kan wel een kompleet set Laser bocht + demper en E keur nieuw kopen voor 480 € dacht ik , dat is wel een mooie bedrag
 
ik heb ook meerdere malen last gehad van vooral stevige roest en putten op de uitlaat. Ik doe ze ieder jaar schuren en daarna met meerdere lagen dikke zwarte hittebestendige verf spuiten.
Tot nu toe heb ik het idee dat dit de levensduur enigszins verlengt.

Ieder jaar lijkt veel maar nu zit er ook best al weer wat roest op, mijn beestje staat ook vaak buiten.

Ik ga btw mijn voorvork vervangen voor een ander tweedehands exemplaar, nieuwe klus voor mij ;)
nog tips? ik neem aan bovenin de klemmen los draaien, klauw en tellerunit los, wiel eruit > nieuwe vork erin en weer monteren?
Klinkt makkelijk zo!
:P

Nog tips iemand? voorwielen vorkpoten gaan er maar op 1 manier in neem ik aan? niet meten of her balanceren oid ?

Daarna kunnen we eindelijk ook weer rijden!
 
Nu we het over de voorpoten hebben.... weet iemand wat en hoe je precies de voorpoten instelt met luchtdruk? (aansluitingen bovenop). wat doet meer druk? ik zag op de sticker dat 2,5bar max is, staat nu op 1 bar.
 
ik gebruikte een fietsenpomp met auto ventiel nippel geloof ik. en dan wel zo 1 met een bar/psi meter erop, vond het verschil niet denderend....

gebruik in in iedergeval geen compressor of dat ding bij het pompstation dan kunnen je keringen er geloof ik uitklappen
 
Voor zover ik weet is het niet de bedoeling die druk te verhogen. Schijnen de keerringen niet leuk te vinden.
 
De kle begint weer op een motor te lijken.
Klr veer erin, noppenbandjes en alles geverfd. Was gebruikt als pekelfiets.
Nu de kappen nog plastidippen!
IMG-20160423-WA0001_zpsnn6s4d3e.jpeg
 
Laatst bewerkt:
je kan wel een kompleet set Laser bocht + demper en E keur nieuw kopen voor 480 € dacht ik , dat is wel een mooie bedrag

dankje voor de tip en die houd ik achter de hand, want een 500 euro investeren in een 1000 euro motor doe ik niet zomaar, daar gaan een paar nachtjes overheen ;)
 
doe eens gek en gooi er wat geld tegen!
Ik vinnet altijd zo jammer de 500 twins echt weinig opsmuk krijgen.
niemand die eens een nieuw veertje steekt of het remsysteem upgraden, maar altijd maar aanklooien met de goedkoopst mogelijke oplossing.

ikzelf heb net eindelijk weer wat kunnen sleutelen aan de KLE, nieuwe voorvork zit er ook in!
nog het remsysteem doen en de elektro en klaar istie! pics volgen wel alstie af is :]
 
Heel benieuwd hoe jij je voorvork hebt gewisseld? :)
Nog lastige dingen tegen gekomen?
Wat heb je stap voor stap gedaan?

En ben je voor een orginele vork gegaan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan