Kawasaki KLE (3)

Mooie upgrade Lennart, merk je veel verschil met het standaard scherm? En heb je veel moeite moeten doen om deze passend te maken?

Heeft iemand ervaring met een upgrade van de remmen? Ik vind ze eigenlijk veel te soft en zou dit graag aanpassen naar een wat veiliger niveau..

Ik wil de remmen graag vervangen door voor een Ferodo remschijf en achter een EBC schijf met beide nieuwe Brembo blokjes en een nieuwe leiding.
Heeft iemand hier ervaring mee en is dit een kwestie van 1 op 1 omruilen?

Hieronder linkjes naar de artikelen.
https://www.mlmparts.com/nl/remleiding-of-koppelingsleiding-6a9c81-voor-kawasaki-kle-500-1996.htmlhttps://www.mlmparts.com/nl/brembo-remblokken-voor-kawasaki-kle-500-1996.htmlhttps://www.mlmparts.com/nl/remschijven-standaard-contour-voor-kawasaki-kle-500-1996.htmlhttps://www.mlmparts.com/nl/ferodo-remschijven-8ee3eb-voor-kawasaki-kle-500-1996.html
Ik hoor graag wat jullie ervaringen hier mee is!
 
Toen ik vanmiddag naar mijn mooi geparkeerde kletje toe liep en het stuur naar rechts draaide klapte ineens de zijstandaard dubbel ;( . Wat blijkt: de standaard is afgescheurd op een las. Gelukkig kon ik de brommert nog net opvangen, dus de schade is beperkt gebleven. Hierna ben ik erachter gekomen dat een leven zonder standaard behoorlijk lastig is:]. Heeft iemand misschien nog een zijstandaard liggen waar hij/zij van af wil?
 
Hallo allemaal, lekker van de kle aan het genieten allemaal? Ikke wel!
Ik heb in april met een vriend een groot deel van de TET in nederland gereden en ben verrast door de off road capabilitiet van de KLE:). Per ongeluk de motor in en greppel geparkeerd vol met blubber en derrie. Gelukkig geen serieuze schade, wel een leuke foto!

Bekijk bijlage 1397406

Hier nog een kiekje van hoe mijn motor er momenteel bij staat!:)

Bekijk bijlage 1397409
Bekijk bijlage 1397394
Om het berichtje af te sluiten had ik nog drie vraagjes:
1: Ik ben te lang doorgereden met remblokken die op waren. Er zit nu een zootje bramen, deuken en zooi op mn remschijf en de boel loopt flink aan. Hoog tijd voor een nieuwe remschijf en niewe blokjes. de blokjes zijn duidelijk, de remschijven vind ik echter wat lastiger te kiezen. Iemand hier nog tips qua prijs/kwaliteit? het gaat om de achterste remschijf.

2: Nog een rem gerelateerd vraagje; mijn voorrem piept heel erg. wat is heir de remedie voor????? ik heb al kopervet op de achterkant van de blokjes gesmeerd maar dit maakte geen verschil... alle tips zijn welkom!

3: Na vorig jaar mijn achter schokdemper te hebben vervangen wil ik graag stijvere voorveren installeren. heeft iemand hier ervaring mee en is het de moeite waard. Moet de olie in de voorvork dan ook vervangen worden?

Bedankt voor de reacties alvast en veel rijplezier met jullie KLE!!!

Laatste dingetje: woont er iemand in de omgeving van den Haag of Alkmaar die het leuk lijkt om een rondje samen te toeren?

Groetjes,
Teije
Mooie fiets hoor!
Het kenteken van mijn motor scheelt één karakter met die van jou, toevallig hoor. Ik woon zelf trouwens vakbij DH, wil best een keer stukkie touren, laat maar weten.
 
Heb sinds een tijdje een Kawasaki kle 500 uit 92'.
Heb een al half jaar deze motor in mijn bezit.
ben inmiddels 47 en heb pas sinds een maand mijn motorrijbewijs.

Na wat carburateur probleempjes en vandaag nieuwe bandjes ben ik weer in mijn nopjes.
Voel me weer 16!
Heerlijke fiets om over de dreven van Almere te rijden.
Woon en werk in Almere daarom heb ik de keuze gemaakt voor de aanschaf van een kle.
Maar na een experiment om op de A6 naar Lelystad waar je 130 mag voelde ik mij enorm
Klein.
Maar binnen door via Muiden Weesp naar Amsterdam, en vervolgens over de grachten en de dam!
PERFECT!

Deze motor heeft al mijn leven gered toen ik een scherpe bocht met 85 km/h verkeerd inschatte.
Vloog van het talud af en kwam aan de andere kant met een sprong weer op de weg terecht,
Waarna niets aan het handje gewoon mijn weg kon volgen dankzij het ligt gewicht en de lange veerweg.

Ik hoop dat ik deze zomer veel avonturen gaan beleven.
Ga binnenkort ook YouTube filmpjes maken onder mijn eigen naam, John Tempel.
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    227,2 KB · Weergaven: 44
  • image.jpeg
    image.jpeg
    231,9 KB · Weergaven: 49
Heb sinds een tijdje een Kawasaki kle 500 uit 92'.
Heb een al half jaar deze motor in mijn bezit.
ben inmiddels 47 en heb pas sinds een maand mijn motorrijbewijs.

Na wat carburateur probleempjes en vandaag nieuwe bandjes ben ik weer in mijn nopjes.
Voel me weer 16!
Heerlijke fiets om over de dreven van Almere te rijden.
Woon en werk in Almere daarom heb ik de keuze gemaakt voor de aanschaf van een kle.
Maar na een experiment om op de A6 naar Lelystad waar je 130 mag voelde ik mij enorm
Klein.
Maar binnen door via Muiden Weesp naar Amsterdam, en vervolgens over de grachten en de dam!
PERFECT!

Deze motor heeft al mijn leven gered toen ik een scherpe bocht met 85 km/h verkeerd inschatte.
Vloog van het talud af en kwam aan de andere kant met een sprong weer op de weg terecht,
Waarna niets aan het handje gewoon mijn weg kon volgen dankzij het ligt gewicht en de lange veerweg.

Ik hoop dat ik deze zomer veel avonturen gaan beleven.
Ga binnenkort ook YouTube filmpjes maken onder mijn eigen naam, John Tempel.

Mooie fiets John, en leve haar lange veerweg!

Vraag: weet je toevallig wat voor een (verhoogd) voorspatbord je hebt? Ik wil dit bij mijn rooie 2000'er (een paar posts geleden op de foto gezet) ook gaan doen, maar zoek nog naar een geschikt spatbord (en de juiste manier van bevestigen). Ook dat minispatbordje net boven het voorwiel ziet er interessant uit!
 
Mooie fiets John, en leve haar lange veerweg!

Vraag: weet je toevallig wat voor een (verhoogd) voorspatbord je hebt? Ik wil dit bij mijn rooie 2000'er (een paar posts geleden op de foto gezet) ook gaan doen, maar zoek nog naar een geschikt spatbord (en de juiste manier van bevestigen). Ook dat minispatbordje net boven het voorwiel ziet er interessant uit!


Het voor spatbordje boven is van een klr650 us import. Ingekort en passend gemaakt En de onder is van de
Gewone er5 chopper.
En rest is costum paint.
 
@John tempel Avontuurtje wel zeg!! en een hele mooie bike om te zien zeg! goed onderhouden:)
@auroraw ik ben ook op zoek naar een vervangende standaard. Ik heb mijn motor een stukje verhoogd en sindsdien is het eigenlijk alleen maar ellende met parkeren. De motor is dan ook al verschillende keren omgevallen. De laatste keer is de linkerkant van de motor goed gepakt... beide knipperlichtjes, mijn voetje en de houder voor de het duo voetje afgebroken. dus nu op zoek naar iets nieuws.

Ik zit zelf te denken aan een universele in hoogte verstelbare standaard. Na wat op internet gelezen te hebben lijkt dit de beste optie. deze standaarden pakken een wat bredere hoek waardoor de motor stabieler schijnt te staan. Misschien is dit ook iets voor jou? voor de prijs hoef je het in ieder geval niet te laten:
https://www.ebay.com/itm/CNC-Adjust...lJJyurIUgzCQ&var=532739507878&redirect=mobile
Ik twijfel alleen of deze standaard wel sterk genoeg is.... only one way to find out zeggen we dan maar. ik zal het laten weten als ie binnen is!
 
Ik heb voor de liefhebber nog beschikbaar:

-Een set paarse (jaja) stofhoezen voor de voorvork, in gebruikte maar goede staat.
-Een set goede maar gebruikte OEM remleidingen.

Beide voor een zacht prijsje over te nemen, stuur maar een bericht!
 
Sinds een paar dagen mag ik mijzelf ook een trotse eigenaar noemen van een KLE.
Ik heb gelijk een grote reis gepland van een maand richting Noorwegen en via Finland weer terug. Mijn vraag is dan ook of dit type motor nog bekende kwalen heeft waarvoor het handig is om extra onderdelen mee te nemen.
$_86 (2).jpeg
 
beste Meneer mooie kle die je aan gekocht heb hoor .
ik heb ook een kle van 1994 .
de vraag is ; dat moterblok is dat van een GPZ 500 S ?
normaal is het blok van een kle 500 GRIJS en de GPZ 500 S zwart .


groeten fijne dag van Patrick uit Belgie
 
Dag Patrick,
Ik weet niet of de motorblok uit een gpz 500s. Heeft de vorige eigenaar mijn niet verteld. Echter merk ik niet de extra vermogen, dus is denk ik gewoon gespoten.
Gr. Lance
 
dag Lance .

oke , ik weet nog niet of ik mijn blok gaat laten maken of er een GPZ 500 S ga ik plaatsen of een ER 5 blok zal van de kosten af hangen van mijn blok .
een ander blok kost tussen de 300 a 400 euro .
wat ik wel wil veranderen het vliegwiel dat normaal uit medere magneten be sta en een wil plaatsen uit 1 magneet .

groeten fijne avond van Patrick
 
dag Lance .

oke , ik weet nog niet of ik mijn blok gaat laten maken of er een GPZ 500 S ga ik plaatsen of een ER 5 blok zal van de kosten af hangen van mijn blok .
een ander blok kost tussen de 300 a 400 euro .
wat ik wel wil veranderen het vliegwiel dat normaal uit medere magneten be sta en een wil plaatsen uit 1 magneet .

groeten fijne avond van Patrick

Klinkt als een leuk project. Ik wens je er veel plezier mee en ben benieuwd naar het eind resultaat.
 
Weet iemand een adresje waar ik stofkappen voor de vorkpoten kan kopen (KLE500B)? Ik kan online alleen maar setjes vinden waar ook de oliekeerringen bij zitten maar die heb ik al.
 
beste Auroraw ik ben er gisteren nog een setje stofkappen tegen gekomen , zal eens kijken of ik ze trug vind was op een tweedehans onerdelen site .
waren wel in de kleur paars .

groeten Patrick
Hee Patrick,
Ik denk dat je het dan over de stofhoezen hebt van de veerpoten?
1405555

De onderste twee ringen bedoel ik.
Mvg
 
Sinds een paar dagen mag ik mijzelf ook een trotse eigenaar noemen van een KLE.
Ik heb gelijk een grote reis gepland van een maand richting Noorwegen en via Finland weer terug. Mijn vraag is dan ook of dit type motor nog bekende kwalen heeft waarvoor het handig is om extra onderdelen mee te nemen.
Bekijk bijlage 1403985
Deze motor is gevoelig voor vervuild benzine, neem gereedschap mee om je carburateur schoon te maken..
 
Hoi allemaal,

ik loop sinds een tijdje tegen een probleem aan waar ik graag wat hulp bij wil. Het lijk momenteel geen invloed te hbben op de motor. ik maak mij echter een beetje zorgen over de lange termijn effecten.

De motor start altijd goed, echter als er op een constant toerental (maakt niet uit waar in de range) gereden wordt dan zoemt de motor als het ware rond dat toerental. het lijkt alsof er net iets niet gelijk loopt in het blok. De wisselingen zijn minimaal maar wel hoorbaar. tijdens het rijden voel ik het denk ik niet. het is een beetje lastig uit te leggen maar het toerental is gewoon niet constant.

Herkent iemand dit probleem en is er een oplossing voor? ik dacht zelf aan verkeerd afgestelde kleppen, voordat ik hier aan begin wou ik bij jullie even kijken of er een easy fix is...

Alvast bedankt!

groetjes,
Teije
 
Hoi allemaal,

ik loop sinds een tijdje tegen een probleem aan waar ik graag wat hulp bij wil. Het lijk momenteel geen invloed te hbben op de motor. ik maak mij echter een beetje zorgen over de lange termijn effecten.

De motor start altijd goed, echter als er op een constant toerental (maakt niet uit waar in de range) gereden wordt dan zoemt de motor als het ware rond dat toerental. het lijkt alsof er net iets niet gelijk loopt in het blok. De wisselingen zijn minimaal maar wel hoorbaar. tijdens het rijden voel ik het denk ik niet. het is een beetje lastig uit te leggen maar het toerental is gewoon niet constant.

Herkent iemand dit probleem en is er een oplossing voor? ik dacht zelf aan verkeerd afgestelde kleppen, voordat ik hier aan begin wou ik bij jullie even kijken of er een easy fix is...

Alvast bedankt!

groetjes,
Teije

Tja zou van alles kunnen zijn..
Hoe zijn de ketting en kettingwielen eraan toe? Als je geluk hebt zijn die gewoon versleten. Wanneer je ketting op het ene punt heel strak staat en op jet andere punt heel los of wanneer er vastgeroeste schakels op zitten zou dat deze symptomen kunnen geven.
 
Heeft iemand ervaring met het verhogen van de kle? Ik wil 'm graag wat minder vaak aan de grond rijden offroad... In Duitsland verkopen ze kortere dogbones voor de kle, ik twijfel tussen een verhoging van 35 of 45 mm.
Wat denken jullie?
 
beste KLE rijders , ik ben trug van 15 dagen vakantsie in Frankrijk .
mijn vraag : heeft er iemand hier nog een hoog ruitje liggen of weet iemand waar ik dien nog nieuw kan bestelen ? .

groeten van Patrick uit Belgie voor ale KLE rijders .
 
Terug
Bovenaan Onderaan