Kawasaki KLE (3)

Dag allen,

Vraag. Wie van jullie heeft het pdf-bestand (ik geloof in het Duits, maar een Nederlandse vertaling maakt me nog blijer) waarin wordt uitgelegd hoe de Rimfire-modificatie van de airbox uitgevoerd moet worden?

Tot een paar maanden geleden stond dit bestand nog online, maar nu ik het echt nodig ga hebben zijn alle links 'dood'...

Bij voorbaat dank!
 
beste KLE rijders , ik ben trug van 15 dagen vakantsie in Frankrijk .
mijn vraag : heeft er iemand hier nog een hoog ruitje liggen of weet iemand waar ik dien nog nieuw kan bestelen ? .

groeten van Patrick uit Belgie voor ale KLE rijders .
Je mag hier eens komen kijken voor een ruitje, nog vrij nieuw zelfs. Ook in België, zuid Limburg, doe maar een PM
 
Je mag hier eens komen kijken voor een ruitje, nog vrij nieuw zelfs. Ook in België, zuid Limburg, doe maar een PM

beste meneer , wat is een PM ?
ik ben van Alken en ik heb gezien dat je van Tongeren bent dat is niet ver van me vandaan he .
kunnen we meschien in Tongeren ergen af spreken deze week ik kan gans de dag .
wat hat je in gedachten voor dat ruitje ?
kan je ook eve een foto sturen ?

groeten fijne zondag van Patrick uit Alken
 
Je mag hier eens komen kijken voor een ruitje, nog vrij nieuw zelfs. Ook in België, zuid Limburg, doe maar een PM
Hoi Patrick, heb er ook nog eentje liggen, ook in Limburg. Bilzen.
Is een RMA touringscherm, maar wel aan de zeikanten smaller gemaakt.
Kost nieuw zo'n € 85 dacht ik. Kan je zo opzoeken.

Groetjes, Rudi
 

Bijlagen

  • unnamed-74.jpg
    unnamed-74.jpg
    51,6 KB · Weergaven: 16
  • unnamed-82.jpg
    unnamed-82.jpg
    24,3 KB · Weergaven: 14
Ik ben aan het opruimen en heb nog wat onderdelen gevonden.
Heeft iemand nog interesse in: Oud vliegwiel met losse magneten, koplamp van oud model kle, plastic voorschijf beschermer.
Alles gratis op te halen in Heerde, anders gooi ik het weg.
 
Ik ben aan het opruimen en heb nog wat onderdelen gevonden.
Heeft iemand nog interesse in: Oud vliegwiel met losse magneten, koplamp van oud model kle, plastic voorschijf beschermer.
Alles gratis op te halen in Heerde, anders gooi ik het weg.
best Lomano fijn dat je het GRATIS wil weg geven maar ik heb er geen intresse in meschien iemand andres wel he . groeten fijn wiekend van Patrick uit Belgie
 
Dag allen,

In eerdere posts (allemaal binnen de laatste 8 pagina's) heb ik één en ander verteld over mijn motor: hoe ze was bij aankoop, hoe ze nu is, en wat ik nog van plan ben.

Laatste update: hoge front fender, moderne (kleine) knipperlichten rondom. Opnieuw geschuurde, geprimede, gelakte kofferrekken.
Zie foto!

Volgende stap: SW-Motech valbeugels (al in huis, leve marktplaats). En de laatste paarse details (onder de tank) verstoppen onder carbon-wrap.

Groet, Vincent

20190817_150558.jpg
 
tijd om weer wat aandacht in de KLE te stoppen, ik ben opzoek naar een Uitlaat, of enkel de voorbochten (komt een KTM demper op)

mocht iemand nog wat hebben liggen hoor ik het graag!
(de laser uitlaat van de foto zit ondertussen op een andere KLE)

Ik heb nog een dominator uitlaat liggen met linkpijp. Wel zit er een deukje in (aan de onderkant van de demper) en missen de uitlaatklemmen en rvs strip die om de demper gaat.

Ben zelf nog op zoek naar een linkerachterkap, kleur maakt niet uit, mag beschadigd zijn. Iemand wat liggen? Prijs komen we wel uit.
 
Er is zojuist iemand tegen mijn geparkeerde KLE aangereden waardoor hij gevallen is en de linkerspiegel en het rechtervoetsteuntje gebroken zijn. Auto is tegen het voetsteuntje aangereden waardoor de motor op zijn linkerkant op de grond lag.

Heeft iemand nog toevallig een linker spiegel of een rechter voetsteuntje liggen die ik voor een zachte prijs over kan nemen? Gaat om een exemplaar uit 92 maar volgens mij is het allemaal redelijk hetzelfde
 
Ik heb nog een dominator uitlaat liggen met linkpijp. Wel zit er een deukje in (aan de onderkant van de demper) en missen de uitlaatklemmen en rvs strip die om de demper gaat.

Ben zelf nog op zoek naar een linkerachterkap, kleur maakt niet uit, mag beschadigd zijn. Iemand wat liggen? Prijs komen we wel uit.

ik heb je een pb gestuurd, ik heb vermoedelijk ook nog een achterkap liggen, ga dat checken.

@Lennartb ik heb ook nog wel een originele spiegel liggen als het goed is, zal ik ook even checken
 
@Lennartb ik heb ook nog wel een originele spiegel liggen als het goed is, zal ik ook even checken
Ik heb bij het groot gemis aan de spiegel tijdens m'n dagelijkse ritje toch maar snel een setje universele spiegels aangeschaft. Ik ben dus inmiddels voorzien. Toch bedankt voor de moeite!

Het voetsteuntje rechtsvoor ben ik nog wel naar opzoek mocht iemand nog wat hebben liggen.
 
Goedendag allen!

Ik ben eigenaar geworden van een kle 500 uit 93’
Ik woon op Terschelling en ik rijd dus redelijk kleine stukjes naar mijn werk en terug naar huis. Nu heb ik vorige week met een aantal vrienden de Elfstedentocht gereden.. dit ging allemaal prima.. alleen bij het stilstaan begin de kle benzine te lekken... dus bij thuiskomst de carburateur laten reinigen en een revisie setje gemonteerd... starten en lopen... alleen nu lekt de linker carb nog steeds.. wel heb ik een benzine filter tussen de tank en de carbs geplaatst. Ik heb de vlotter niveau s gecontroleerd en die zijn bij beide carbs gelijk. Ook heb ik op de benzine aanvoerslang geblazen... hier krijg ik geen lucht doorheen. Nu is dus mijn vraag: hoe kan het dat de linker carb nog steeds lekt. Het loopt erg langzaam uit de 2 gaatjes richting het luchtfilterhuis(zie foto)

Ik heb al het forum doorzocht.. maar de oplossingen die ik vind heb ik al geprobeerd natuurlijk!

Groeten vanaf Terschelling!
 

Bijlagen

  • BB0B6BD0-17D3-49FF-9474-1BC640E4CA81.jpeg
    BB0B6BD0-17D3-49FF-9474-1BC640E4CA81.jpeg
    233,6 KB · Weergaven: 13
  • 83C3FEE3-0E5F-4915-89DE-7414A4F9C95C.jpeg
    83C3FEE3-0E5F-4915-89DE-7414A4F9C95C.jpeg
    84,6 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Goedendag allen!

Ik ben eigenaar geworden van een kle 500 uit 93’
Ik woon op Terschelling en ik rijd dus redelijk kleine stukjes naar mijn werk en terug naar huis. Nu heb ik vorige week met een aantal vrienden de Elfstedentocht gereden.. dit ging allemaal prima.. alleen bij het stilstaan begin de kle benzine te lekken... dus bij thuiskomst de carburateur laten reinigen en een revisie setje gemonteerd... starten en lopen... alleen nu lekt de linker carb nog steeds.. wel heb ik een benzine filter tussen de tank en de carbs geplaatst. Ik heb de vlotter niveau s gecontroleerd en die zijn bij beide carbs gelijk. Ook heb ik op de benzine aanvoerslang geblazen... hier krijg ik geen lucht doorheen. Nu is dus mijn vraag: hoe kan het dat de linker carb nog steeds lekt. Het loopt erg langzaam uit de 2 gaatjes richting het luchtfilterhuis(zie foto)

Ik heb al het forum doorzocht.. maar de oplossingen die ik vind heb ik al geprobeerd natuurlijk!

Groeten vanaf Terschelling!
Zou het kunnen zijn dat mijn benzine kraan defect is? Als ik de tank verwijder terwijl de kraan op On of RES staat, mag er dan een straal benzine uitkomen? Als ik het goed lees in het wphb niet?

Groeten!
 
Zou het kunnen zijn dat mijn benzine kraan defect is? Als ik de tank verwijder terwijl de kraan op On of RES staat, mag er dan een straal benzine uitkomen? Als ik het goed lees in het wphb niet?

Groeten!


De benzinekraan is vacuüm gestuurd, als de motor niet draait mag de kraan op on en res geen benzine doorlaten, op PRI wel, dit is om de carburateurs te "primen" na bijv lang stilstaan of onderhoud aan de carburateurs.

Echter zouden de vlotter naalden de toevoer moeten afsluiten als het vlotter bakje vol zit.
Om het 100% goed te krijgen dus de benzine kraan reviseren of vervangen en nog een keer de vlotter naald en zitting controleren
 
De benzinekraan is vacuüm gestuurd, als de motor niet draait mag de kraan op on en res geen benzine doorlaten, op PRI wel, dit is om de carburateurs te "primen" na bijv lang stilstaan of onderhoud aan de carburateurs.

Echter zouden de vlotter naalden de toevoer moeten afsluiten als het vlotter bakje vol zit.
Om het 100% goed te krijgen dus de benzine kraan reviseren of vervangen en nog een keer de vlotter naald en zitting controleren

Dankje!

Ik ga er mee aan de slag!
 
Helaas nog steeds geen resultaat. Ik heb de vlotter vittingen gepoetst... getest op de werkbank of de vlotters goed afsluiten... en dat doen ze, ook met benzine.
in elkaar, testen, weer druppels lekkage. nog een keer uit elkaar. testen ... en weer op de motor gemonteerd.... en ja weer lekkage...
 
Terug
Bovenaan Onderaan