Kawasaki KLE (3)

Hallo allemaal!

Ik heb wat tijd over (zoals velen) en wil mijn kle grondig aanpakken. Na mijn trip door europa deze zomer ben ik verder wezen reizen en dusdanig mijn motor niet gebruikt.

Ik ben van plan om grootschalig onderhoud te doen en ik was benieuwd of jullie wellicht nog toevoegingen hebben aan dit lijstje (de motor heeft zon 70k gelopen):
- Vloeistoffen vervangen en oliefilter
- Remklauwen reviseren
- Voorwiel balanceren
- kilometertellerkabel preventief vervangen
- voorwiel, achterwiel en balhoofdlagers vervangen
-koppelingskabel vervangen
-chocke kabel vervangen

Nu is het windscherm op mijn kle er onlangs afgevallen: de mount is kapot getrild. Ik zit te twijfelen of ik de voorkant sowiezo niet wat wil ombouwen en vroeg mij af of er iemand ervaring heeft met een rally style voorkant op de kle te bouwen.
Na wat op google gezocht te hebben heb ik een belgische producent gevonden: Rally / Navigatie toren KLE500 – Adventure-bike

Weet iemand of er een andere manier is om de mount voor het windscherm te vervangen? ik rij een kle uit 2005.

Ben benieuwd naar de reacties en wens iedereen sterkte met Corona.

Groetjes,
Teije
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal!

Ik heb wat tijd over (zoals velen) en wil mijn kle grondig aanpakken. Na mijn trip door europa deze zomer ben ik verder wezen reizen en dusdanig mijn motor niet gebruikt.

Ik ben van plan om grootschalig onderhoud te doen en ik was benieuwd of jullie wellicht nog toevoegingen hebben aan dit lijstje (de motor heeft zon 70k gelopen):
- Vloeistoffen vervangen en oliefilter
- Remklauwen reviseren
- Voorwiel balanceren
- kilometertellerkabel preventief vervangen
- voorwiel, achterwiel en balhoofdlagers vervangen
-koppelingskabel vervangen
-chocke kabel vervangen

Nu is het windscherm op mijn kle er onlangs afgevallen: de mount is kapot getrild. Ik zit te twijfelen of ik de voorkant sowiezo niet wat wil ombouwen en vroeg mij af of er iemand ervaring heeft met een rally style voorkant op de kle te bouwen.
Na wat op google gezocht te hebben heb ik een belgische producent gevonden: Rally / Navigatie toren KLE500 – Adventure-bike

Weet iemand of er een andere manier is om de mount voor het windscherm te vervangen? ik rij een kle uit 2005.

Ben benieuwd naar de reacties en wens iedereen sterkte met Corona.

Groetjes,
Teije


wat betreft de andere voorkant, als je heul heul heul erg handig bent, dan is dit wellicht een leuk projectje:

Kawasaki KLE 500 uživatele Imerman - | Motorkáři.cz
 
Hallo allemaal!

Ik heb wat tijd over (zoals velen) en wil mijn kle grondig aanpakken. Na mijn trip door europa deze zomer ben ik verder wezen reizen en dusdanig mijn motor niet gebruikt.

Ik ben van plan om grootschalig onderhoud te doen en ik was benieuwd of jullie wellicht nog toevoegingen hebben aan dit lijstje (de motor heeft zon 70k gelopen):
- Vloeistoffen vervangen en oliefilter
- Remklauwen reviseren
- Voorwiel balanceren
- kilometertellerkabel preventief vervangen
- voorwiel, achterwiel en balhoofdlagers vervangen
-koppelingskabel vervangen
-chocke kabel vervangen

Nu is het windscherm op mijn kle er onlangs afgevallen: de mount is kapot getrild. Ik zit te twijfelen of ik de voorkant sowiezo niet wat wil ombouwen en vroeg mij af of er iemand ervaring heeft met een rally style voorkant op de kle te bouwen.
Na wat op google gezocht te hebben heb ik een belgische producent gevonden: Rally / Navigatie toren KLE500 – Adventure-bike

Weet iemand of er een andere manier is om de mount voor het windscherm te vervangen? ik rij een kle uit 2005.

Ben benieuwd naar de reacties en wens iedereen sterkte met Corona.

Groetjes,
Teije
 
beste Supertapir , je ben goed bezeig met je voor bereiding lees ik hier , gedacht aan meschien een 2 setten remblokjes ook mee te nemen ( ik weet niet hoe lang deze mee gaan ) en meschien 1/2 olie voor je kle en wat dichtig pasta je weet nooit , ook de nodige zekeringen + een multe meter . er zullen zeker nog het een en ander zijn wat je moet mee nemen op je reis en ook wat je aan je kle moet doen voor je verstrek . 70 km met het zelfde blok is toch ook een heel eindje en veel echte stukken gehat ? ( voor ik het vergeet , weet niet of je je vliegwiel al heb vervangen wand die gaan nog wel eens stuk met die gelijmte magneten heb ik vernomen , ik ga mijn vervangen door eentje waar de magneet uit een stuk bestaat prijs voor mijn kle uit 1994 153 euro bij , www.hpi.be in Bree.

bij deze wens ik ook iedre een heel veel sterkt bij Corona .


groeten voor het hele Motor forum tiem van Patrick Belgie
 
Hallo allemaal!

ik ben op zoek naar een voorvelg voor een KLE500. Ik heb mij laten vertellen dat het ook die van een KLR600 mag zijn. Heeft iemand van jullie iets liggen of weten jullie waar ik daarvoor moet zijn? Ik heb een aantal plekken gevonden met een KLR600 voor velg maar dat vond ik toch wel duur allemaal, daarom hoopte ik dat iemand nog iets had wat op het moment ligt te roesten en een beter thuis verdient.
 
Hoi beste KLE rijders,

Ik heb hier sinds eergisteren een KLE500 staan, gekregen van een vriendin. Er mankeert nogal wat aan en ik wil dat allemaal graag repareren. Mijn eerste vraag is of er een Haynes handboek oid te krijgen is voor dit type? Alvast bedankt voor je reacties
 
Hoi beste KLE rijders,

Ik heb hier sinds eergisteren een KLE500 staan, gekregen van een vriendin. Er mankeert nogal wat aan en ik wil dat allemaal graag repareren. Mijn eerste vraag is of er een Haynes handboek oid te krijgen is voor dit type? Alvast bedankt voor je reacties
 
Hoi beste KLE rijders,

Ik heb hier sinds eergisteren een KLE500 staan, gekregen van een vriendin. Er mankeert nogal wat aan en ik wil dat allemaal graag repareren. Mijn eerste vraag is of er een Haynes handboek oid te krijgen is voor dit type? Alvast bedankt voor je reacties
Leuk! Mogen we een foto ervan zien? Ik ben wel benieuwd eerlijk gezegd.
 
Ik heb hier trouwens een manual liggen. Die heb ik wel zelf nodig, maar mocht je ergens niet uitkomen dan wil ik best het eea voor je opzoeken. Laat het maar weten als het nodig is.
 
IMG_20200403_113200377.jpg
 
Flinke waslijst...

- dit apparaat heeft geen middenbok
-de voorvering is lek op de keerringen
-de achtervering voelt sloppie
-accu is stuk
-voorkant kuip moet vervangen en nieuwe knipperlichten voor
-twee en half jaar stil gestaan.... brandstofleidingen en carbs checken
-hendel koppeling moet vervangen
-koppelinskabel ziet er ook niet al te best uit.
-.... en ik ben zelf bijna twee meer lang, dus dat zadel moet stukkie omhoog, of de steppies naar benee

Dat is wat ik nu voorlopig zie. Ik denk dat een beetje spuitwerk ook wonderen gaat doen voor dit model
Ik wil hem eigenlijk geschikt maken voor terrein en cross werk...
 
Laatst bewerkt:
Mooi ding! Ziet er bijna netter uit dan de mijne, maar die wordt ook flink gebruikt. Eerst maar opknappen en dan kan vies maken altijd nog inderdaad.
 
Nu is het windscherm op mijn kle er onlangs afgevallen: de mount is kapot getrild. Ik zit te twijfelen of ik de voorkant sowiezo niet wat wil ombouwen en vroeg mij af of er iemand ervaring heeft met een rally style voorkant op de kle te bouwen.
Na wat op google gezocht te hebben heb ik een belgische producent gevonden: Rally / Navigatie toren KLE500 – Adventure-bike

Leuk om te zien dat de shop al gevonden word! We maken die op maat voor je KLE. Ook skidplates radiator guards,..
Laat maar weten moest je vragen hebben!
 
Beste KLE enthousiasten, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de volgende vraag(en). Hoe kan ik controleren hoe strak mijn nokkenas ketting nog zit? Kan dat met de ketting spanner of schuift de spanner maximaal uit bij het verwijderen voor inspectie? Mijn tweede vraag is bij welke KM stand een KLE (technisch gezien) een nieuwe ketting nodig heeft.

Alvast bedankt!
 
Beste KLE enthousiasten, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de volgende vraag(en). Hoe kan ik controleren hoe strak mijn nokkenas ketting nog zit? Kan dat met de ketting spanner of schuift de spanner maximaal uit bij het verwijderen voor inspectie? Mijn tweede vraag is bij welke KM stand een KLE (technisch gezien) een nieuwe ketting nodig heeft.

Alvast bedankt!
Hoezo wil je dat controleren,maakt de spanner herrie?,zo niet lekker laten zitten.
 
Hoezo wil je dat controleren,maakt de spanner herrie?,zo niet lekker laten zitten.

geluidje dat ik niet meteen kon plaatsen dus dacht opeens aan mijn Suzuki savage waar ik die ketting heb vervangen. Bij dat model moet dat al rond de 30k. mij KLE staat nu op 47k, hoop voorlopig die ketting niet te moeten vervangen
 
geluidje dat ik niet meteen kon plaatsen dus dacht opeens aan mijn Suzuki savage waar ik die ketting heb vervangen. Bij dat model moet dat al rond de 30k. mij KLE staat nu op 47k, hoop voorlopig die ketting niet te moeten vervangen
De KLE blokken zijn niet 1 van de stilste ,dus geluidjes zal je wel horen,zolang het geen ratel of luid tikken is
hoef je daar geen zorgen over te hebben.
 
Enkele van jullie hadden het ongetwijfeld al gezien, anders:


Mijn KLE 500 staat te koop.
 
hoi hoi allemaal! Heeft er toevallig iemand z'n remschijf (voorrem) vervangen voor een niet originele schijf? zo ja, wat zijn de ervaringen?

groetjes

En dan ook een verwante vraag: ik lees op verschillende plekken dat de beste remvoeringen voor de KLE van EBC zijn, en dan in het bijzonder de 'HH' variant. Zijn er hier mensen die dat vanuit ervaring kunnen bevestigen? Of alternatieven hebben?

Mijn KLE is voorzien van sintered pads (voor en achter) van Brembo, en sinds ik de remleidingen heb geüpgrade naar RVS-omvlochten remt hij al een stukje beter, maar er is zeker nog ruimte voor verdere verbetering!

Groet, Vincent
 
Vandaag lekker in het zonnetje de defecte kilometer kabel vervangen. Helaas werkte de teller na dit klusje nog steeds niet. Met de kabel aan de bovenzijde losgekoppeld zag Ik dat vooruit rollend de kabel geen wentelingen maakte maar andersom wel. Achteruit lopend dus. Het lijkt mij dat de tandwielen op de vooras versleten zijn. Weet iemand of je die tandwielen, specifiek de verticale ‘pinion’ los kunt bestellen? Of heeft iemand dit onderdeel nog liggen :)
 
Vandaag lekker in het zonnetje de defecte kilometer kabel vervangen. Helaas werkte de teller na dit klusje nog steeds niet. Met de kabel aan de bovenzijde losgekoppeld zag Ik dat vooruit rollend de kabel geen wentelingen maakte maar andersom wel. Achteruit lopend dus. Het lijkt mij dat de tandwielen op de vooras versleten zijn. Weet iemand of je die tandwielen, specifiek de verticale ‘pinion’ los kunt bestellen? Of heeft iemand dit onderdeel nog liggen :)

Ik heb iets soortgelijks gehad. Toen bleek alleen het plaatje in de wielnaaf dat de omwenteling maakt wat rond te zijn geworden (de uitsparingen stonden bol) Ik het het ringetje toen weer mooi platgeslagen, en sindsdien doet de teller het weer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan