Kawasaki KLE (3)

Dat was de bedoeling maar ging niet door. Accu hing veilig aan de druppellader, starten binnen 5 omwentelingen, maar daarna, ja ongeveer 15 seconden op choke lopen, niets meer. Krijg m met geen mogelijkheid meer aan. Accu vol, startmotor werkt.

Wat kan / zal er loos zijn? Benzinekraan / carburateur?

De eerste winter waarin ik géén Forte 1 & 2 bij de benzine in doe... :S en het was nog wel zo'n prachtige dag
Lees wel veel dat de carburateurs vervuild zijn. Bij mij heeft motoport na het ultrasoon reinigen een soort Aspen in gedaan. Trouwens maar 47 euro dat reinigen. En ze halen hem nog voor je uit en in elkaar 👍🏻
 
Lees wel veel dat de carburateurs vervuild zijn. Bij mij heeft motoport na het ultrasoon reinigen een soort Aspen in gedaan. Trouwens maar 47 euro dat reinigen. En ze halen hem nog voor je uit en in elkaar 👍🏻
Het is me zelf niet gelukt wegens tijdgebrek, vanochtend opgehaald door mijn locale motorboer. Hoogstwaarschijnlijk iets van neerslag / oxidatie ergens in de benzinekraan of carburateur... en dat hoogstwaarschijnlijk door vervuilde benzine. Dat terwijl ik altijd RON98 tank.

Afgelopen twee winterstops keurig Forté moto power in de benzinetank gedaan voor het wegzetten, en dit jaar niet... hmm.
 
Heeft iemand wel eens een nieuwe draaibus voor de gashendel gekocht? Ik kan ze niet vinden op internet.. en 1 van die lipjes is kapot waardoor de kabel iedere keer eruit schiet 😬

 
Heeft iemand wel eens een nieuwe draaibus voor de gashendel gekocht? Ik kan ze niet vinden op internet.. en 1 van die lipjes is kapot waardoor de kabel iedere keer eruit schiet 😬

Je zou bij Goparts het onderdeel origineel kunnen bestellen. Onderstaande is van 2007 model. Geen idee of de maten anders zijn van eerdere jaren. Anders ff opzoeken bij Goparts.
 
Nou hij zit in elkaar 😅 en rijd als een zonnetje en heb 100 km gereden en moest 5 liter tanken dus 1 op 20. Netjes toch
 

Bijlagen

  • B2BD7347-9601-4C24-A717-41C00907C2B7.png
    B2BD7347-9601-4C24-A717-41C00907C2B7.png
    325,2 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Ziet er ook mooi uit. Ik ga ook die handkappen bestellen. Die van Ali klappen steeds in en kan ze niet meer strakker zetten. hoe bevallen De hendels trouwens?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het eerst geprobeerd met cv pijp maar dat was niet te lassen. althans niet met mijn las kennis 😆
Het is massief staal en heb het eigenlijk een beetje terplekke verzonnen en gemaakt😁
Ik wilde niet extra gaten boren dus heb het gat van de bagagerek gebruikt samen met een U profiel die om de zijkant van het rek klemt. Misschien nog onderlangs een stang om ze te verbinden met elkaar
 

Bijlagen

  • A6DFE962-1C4C-4594-8998-184D4FF5A6DA.jpeg
    A6DFE962-1C4C-4594-8998-184D4FF5A6DA.jpeg
    253,7 KB · Weergaven: 13
  • B2AE7EAA-B2E9-47A7-87EE-4A003554F1D7.jpeg
    B2AE7EAA-B2E9-47A7-87EE-4A003554F1D7.jpeg
    448,6 KB · Weergaven: 13
  • C1EB2C3A-1E58-441B-8057-E36BB83D6509.jpeg
    C1EB2C3A-1E58-441B-8057-E36BB83D6509.jpeg
    214,3 KB · Weergaven: 12
  • B8F318F0-5425-4DDE-B76D-8CCE4E47B38A.jpeg
    B8F318F0-5425-4DDE-B76D-8CCE4E47B38A.jpeg
    130,7 KB · Weergaven: 13
Ik heb het eerst geprobeerd met cv pijp maar dat was niet te lassen. althans niet met mijn las kennis 😆
Het is massief staal en heb het eigenlijk een beetje terplekke verzonnen en gemaakt😁
Ik wilde niet extra gaten boren dus heb het gat van de bagagerek gebruikt samen met een U profiel die om de zijkant van het rek klemt. Misschien nog onderlangs een stang om ze te verbinden met elkaar
Ziet er goed uit! Tof gedaan. Die stang onderlangs zou ik alleen zeker nog doen, helemaal als je wat zwaardere tassen gaat vullen en/of veel hobbels gaat rijden.
 
Ik heb het eerst geprobeerd met cv pijp maar dat was niet te lassen. althans niet met mijn las kennis 😆
Het is massief staal en heb het eigenlijk een beetje terplekke verzonnen en gemaakt😁
Ik wilde niet extra gaten boren dus heb het gat van de bagagerek gebruikt samen met een U profiel die om de zijkant van het rek klemt. Misschien nog onderlangs een stang om ze te verbinden met elkaar
Wat goed zeg. Daar heb ik de kennis en zeker niet de gereedschappen voor.
 
Die moet ik nog eens een keertje met mooi weer (zonder blubber) doen de TET :-) Niks zo heerlijk als onverhard rijden met de KLE 👍
Ziet er ook mooi uit. Ik ga ook die handkappen bestellen. Die van Ali klappen steeds in en kan ze niet meer strakker zetten. hoe bevallen De hendels trouwens?
De hendels bevallen mij nog steeds goed. Rem kant moet ik nog steeds doen .. haha. Jij zet in de tussentijd een hele KLE in elkaar 8-)
 
Die moet ik nog eens een keertje met mooi weer (zonder blubber) doen de TET :-) Niks zo heerlijk als onverhard rijden met de KLE 👍

De hendels bevallen mij nog steeds goed. Rem kant moet ik nog steeds doen .. haha. Jij zet in de tussentijd een hele KLE in elkaar 8-)
Als je de goede kleding hebt, kan ik je aanraden om eens een stuk TET te pakken nadat het geregend heeft. De uitdaging wordt wat groter, maar (althans, dat vind ik) de beloning wordt ook veel groter! Ik voel me op mijn allerbest als ik nadien de motor (en mezelf) bekijk en overal plakkaten modder zie. Heerlijk!

En mij bevallen de hendels ook erg goed! Ze voelen lichter, de instelbaarheid is prettig, en volgens mij klappen ze ook keurig omhoog als je de motor een keer laat vallen. Heb het nog niet getest ;)
 
Klein vraagje ☝️ als ik m’n tank schuin hou loopt er benzine langs de buitzijde van de tankdop. Dat hoor toch niet? Dat zou betekenen dat als je omvalt er benzine uit loopt😬
 
Ik heb onlangs deze LED-koplamp besteld:


Krijgt goede reviews qua zowel lichtopbrengst (veiligheid overdag, meer zicht in het donker) als kleurbeeld (meer wit licht, meer moderne uitstraling) als levensduur (5 jaar gegarandeerd).

Alleen, hoe installeer ik hem? :) Iemand tips hoe de koplamp het eenvoudigst te vervangen?
 
Goedenmorgen.
ik had een lekkage bij de startmotor en de o ring was kapot. Nu rolde er een moertje om de de vriezer in de schuur en naast het moertje lagen 2 ringetjes 😬 hele nacht overna liggen denk waar ze nou horen..... iemand enig idee ???

edit: hoorde in de startmotor😬 maar gauw erin gepropt haha gelukkig nog niet zo vaak gestart 😅
 

Bijlagen

  • A4D0A47C-8A33-4CFE-8A23-DCB19C2BA8CC.jpeg
    A4D0A47C-8A33-4CFE-8A23-DCB19C2BA8CC.jpeg
    176 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
Mag sinds vorige week ook meedoen in het KLE topic. Wat een leuk ding is het toch zo'n KLE.
De mijne is een redelijk standaard, rood, 1991 model. Plan is om er van de zomer mee heen en weer te rijden naar de zuid franse alpen, dus moet nog wel het e.e.a. doen. Wil het allemaal nog een beetje redelijk low budget houden, het racen slokt genoeg budget op namelijk.
Maar wat op het lijstje staat:
-andere remblokjes en staalomvlochten remleiding voor, in de hoop iets meer bite te krijgen.
-vliegwiel modificatie, als dat nog niet gedaan is.. vorige eigenaar wist daar niks over te zeggen.
-beurtje.
-cosmetische zaken zoals: hoog spatbord ( welke heb jij @VanDenVondel?) , extra windgeleidertje op het scherm voor de stukken snelweg, valbeugels, setje "adventure" lampjes erbij en een navigatie mount/usb portal bij het Dash.
-verder wat klein dingen zoals boutjes vervangen en her en der wat gesleten/roestige delen vervangen/opknappen.

mochten er verder nog tips zijn vwb het gebruik van de KLE, dan hoor ik dat graag!
 
Terug
Bovenaan Onderaan