Kawasaki KLE (4)

Bedankt voor de tip! Ik heb gevraagd of ze nog een uitlaat hebben!
Welkom! en je hebt een goede keuze gemaakt, de KLE is echt een topmotor. Mijn uitlaat is ook super roestig, het enige wat ik kon vinden waren een paar overzeese bedrijven die ze voor 400eu aanbieden. Aangezien dat is wat ik voor mijn exemplaar betaald heb wacht ik daar nog even mee tot het écht nodig is, maar die uitlaat kan meer hebben dan je denkt.
Wat betreft licht weet ik het niet zo goed, ik heb laatst mijn peertje vervangen met een nieuw, vrij duur exemplaar (geen led). Maar daar komt een enorme bak licht uit.
Bedankt! Mijn uitlaat is al doorgeroest en weer geplakt, en weer doorgeroest en gelast. Ik denk dat hij toch echt op z'n eind loopt. Ik heb de lokale motorzaak gevraagd en die hebben misschien wat liggen.
Voor de verlichting; ik heb nu zo'n led met projector besteld, kijken of dat wat doet. Anders misschien ook maar een A-merk halogeen.

Komende week ook nieuwe banden erop!
 
Kan iemand mij adviseren voor het aanpakken van de koplampunit e.d. van de KLE? Ik vind die van het model uit 1991 niet echt mooi en zou die graag anders zien (wat stoerder, minder lomp). De tellerunit zit alleen "gebakken" in de hele voorkant. Is het mogelijk een universele koplampunit aan te schaffen (zeg: door zoiets xlmoto) waarbij de tellerunit netjes weg te werken is?
 
Kan iemand mij adviseren voor het aanpakken van de koplampunit e.d. van de KLE? Ik vind die van het model uit 1991 niet echt mooi en zou die graag anders zien (wat stoerder, minder lomp). De tellerunit zit alleen "gebakken" in de hele voorkant. Is het mogelijk een universele koplampunit aan te schaffen (zeg: door zoiets xlmoto) waarbij de tellerunit netjes weg te werken is?
Heb je wat foto's van hoe het nu is? Wat zou je willen veranderen? Ik vind het bij de mijne best prima, model uit '93. Ik zou zeggen dat dat hetzelfde is?
Wat je inderdaad kan doen is een universele koplampunit kopen, en een universele tellerunit, dan kan je er in principe van maken wat je wilt. Met het bestaande dashboard zijn de mogelijkheden redelijk beperkt denk ik.
 
Daar heb ik ook al eens overna gedacht. Persoonlijk laat ik het zo. Ik vind het wel mooi zo ‘oude stijl’
Met mijn vorige motoren heb ik alles veranderd wat ik niet mooi vond maar ik wordt nu oud en lui 😆
Maar je zou kunnen kijken of je als je de tellers eruit zou halen of je een moderne teller kan vinden die in die gaten valt. Beetje bij zagen of snijden. Zo hou je wel de afwerking.

offfff een plaat zwart plastic halen en in de en dan kan je snijden wat je wilt om de afwerking netjes te houden
 
Ik vind het bij de mijne best prima, model uit '93. Ik zou zeggen dat dat hetzelfde is?
Nee, ik heb echt nog een ander model, zie foto:

front.jpeg


Ik word er gewoon niet heel warm van. De voorkant van het model van jou uit '93 is toch daadwerkelijk anders.]

Zie nog een foto (waarschijnlijk uit een catalogus). Dit is precies het model wat ik heb:

Kawasaki KLE500 91  1.jpeg


Nu, de motor zelf rijdt heerlijk dus daar ook zeker geen problemen mee. Maar hij zou visueel toch wat anders mogen. Wellicht dat inderdaad ga kijken naar een andere koplampunit en tellerunit. Had leuk geweest als iemand op dit forum dit al had gedaan :)
 
Nee, ik heb echt nog een ander model, zie foto:

Bekijk bijlage 1636476

Ik word er gewoon niet heel warm van. De voorkant van het model van jou uit '93 is toch daadwerkelijk anders.]

Zie nog een foto (waarschijnlijk uit een catalogus). Dit is precies het model wat ik heb:

Bekijk bijlage 1636478

Nu, de motor zelf rijdt heerlijk dus daar ook zeker geen problemen mee. Maar hij zou visueel toch wat anders mogen. Wellicht dat inderdaad ga kijken naar een andere koplampunit en tellerunit. Had leuk geweest als iemand op dit forum dit al had gedaan :)
Ik zie toch echt weinig verschil, behalve dat die van mij een ruitje heeft en de roostertjes voor de luchtinlaat naast de koplamp missen. Of zie ik iets over het hoofd? :?

Ik ben op m'n vrije dagje lekker het 3de KLE topic aan het lezen, veel nuttige info! Brengt me ook wel weer op ideeën, maar de grotere projecten moeten nog even wachten. De schuur waar in geklust gaat worden wordt op dit moment nog gebouwd :+
Ik kwam net dit tegen, gaat oa over andere tellerunits (en volgens mij heeft Leyo ook een after market koplamp): Kawasaki KLE (3)

Ik zal eens wat foto's maken van die van een vriend van me, maar die heeft helemaal geen bovenkuip meer.
 
Dank voor de tip! :}
Maar ik kwam er laatst achter dat 'uitlaat' een beetje vaag begrip is. Ik zoek namelijk niet alleen een demper, maar ook de bochtenset. Dus eigenlijk een compleet uitlaat systeem.
Ik begin erover te denken om er dan zelf maar 1 te gaan maken komende winter ofzo, meteen van rvs, heb je er ook geen omkijken meer naar. Want ik heb nog maar 1 gevonden met bochtenset, 2de hands en ziet er ook al niet zo lekker meer uit. Dan vind ik €150 wel wat prijzig...
M'n eigen nog eens een laagje hittebestendige lak geven kan natuurlijk ook nog.
 
Nee sorry men de bestelde remonderdelen doen een beetje langer op zich wachten dan ik wil. Dit weekend niet heel erg😄 wat een pokke weer zeg😣
 
dat die van mij een ruitje heeft en de roostertjes voor de luchtinlaat naast de koplamp missen.
Haha, en dat is 'm nou net. Dat maakt voor mij net even dat verschil (vind die van jou stuk stoerder)! Maar hey, bedankt voor het forum link! Super tof dat je dat gevonden hebt m.b.t. de tellerunit. Ik heb daar wel wat aan!


En Diems, fijne link! Ik denk dat Kawato daar wel wat aan heeft (en wellicht anderen in de toekomst)? I.p.v. alleen een demper, de hele bochtenset erbij! ;)
 
Nu, de motor zelf rijdt heerlijk dus daar ook zeker geen problemen mee. Maar hij zou visueel toch wat anders mogen. Wellicht dat inderdaad ga kijken naar een andere koplampunit en tellerunit. Had leuk geweest als iemand op dit forum dit al had gedaan :)
Ik vond hem ook niet mooi toen ik hem kocht, maar het is gaan wennen! Komt goed haha. Ik vind hem na ongeveer 2 jaar nu al bijna mooi :+
 
Ik vond hem ook niet mooi toen ik hem kocht, maar het is gaan wennen! Komt goed haha. Ik vind hem na ongeveer 2 jaar nu al bijna mooi :+
Hahaha, ik kan mij nog goed herinneren toen ik 'm zag staan. Tussen de 'degelijke' BMW 650's, Yamaha XT600 en andere "moderne" fietsen. Maar ik moest deze gewoon hebben. Iets met tegendraads zijn vrees ik. :YY
 
Nee hoor! druk bezig met vakantie voorbereidingen. Wat achterstallig onderhoud, nieuwe voetsteuntjes (hopelijk) en progressieve vering erin voor het rijgedrag. Over dat laatste heb ik lang getwijfeld maar toch maar gedaan, hoop dat het het geld waard was.


Anderen nog vakantieplannen met de KLE?
 
Ik zal zo begin/midden juli, jullie op de hoogte houden over mijn KLE. 16 juni krijgt hij zijn grote beurt. Zodra dat klaar is, wordt het eerst flink touren en in juli, wanneer ik vrij heb een weekje, even flink aan de klus. Ik zei eerder dat hij wit met zwart zou worden: het wordt eindelijk legergroen (hoogglans, niet mat) met zwart.

Ik twijfel nog enorm over een nieuwe demper op mijn KLE. Geluiden van een potentiële APK worden steeds luider en veel dempers worden verkocht zonder E-keur. Als straks die APK er doorheen komt, dan wil ik niet straks met de gebakken peren zitten.
 
Een BMW R1200GS boxert uit 2004. Ben zelf niet zo van het popie gehalte en model van de fiets maar wilde toch een bike die lekker op de snelweg is en een mooi zandpaadje kan pakken. Als je alles gaat vergelijken wat gewicht en handlen betreft, kom je eigenlijk op bmw uit ..
 
Mooie fiets. Was zelfs niet zown fan van bmw maar de laatste tijd als je gaat vergelijken kom ik ook erg vaak op bmw uit haha.
Alleen past zown motor nooit in m’n schuur 😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan