Kawasaki KLE (4)

Vrijdag stukje wezen rijden. Maar het achtertremmetje is niet veel meer. Was eigenlijk een winter klusje maar het blijven wel je remmen he 😋. Dan maar gelijk stalen leiding besteld. Ben erg benieuwd
 
Nou, 11 juni gaat mijn monster weg voor een grote beurt (zie mijn motor).

Ik verwacht dat de lekkage te maken heeft met mijn radiator/koelvloeistof. Daarnaast erg benieuwd wat de status is van het beestje! Tweede eigenaar zijn na ruim 30 jaar en maar 8000 op de teller: ik laat me verrassen!

Plannen voor na de grote beurt zijn:
- Wit/zwart combo spuiten a la deze KLE500 (zonder de gekke bestickering)
- Zadelhoes bestellen
- Voorvork rubbers vervangen naar zwart

Later op de planning:
- GPR demper
- Ander luchtfilter (schijnt perfomance-wise verschil te maken? Als iemand hier verstand van heeft: schroom niet om je info te delen)

Ik ben alleen niet een enorme fan van de voorkant van de KLE uit 1991. Iemand een aanrader voor een nieuwe koplampunit/ander windscherm wat op het '91 model past? Denkende hierbij aan de luchtinlaat die loopt langs de koplamp unit.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er nog bij staan kijken.😁 toen ik nog aan het oriënteren was. Ik twijfelde toen erg tussen een kle,transalp en een bmw 650. Daar had hij er wel een paar van staan toen
 
Ik heb er nog bij staan kijken.😁 toen ik nog aan het oriënteren was. Ik twijfelde toen erg tussen een kle,transalp en een bmw 650. Daar had hij er wel een paar van staan toen
Wat grappig! Klein wereldje zo.

De BMW 650 heb ik nog een proefrit op gereden, maar was mij iets te "saai".

Hey Krupp, heb jij advies m.b.t. de koplampunit? Ik weet niet uit welk jaar jouw model komt? Heb jij nog wat getoverd aan de voorkant?

En de mistlampen, heb je een linkje voor mij? Ik vond dat wel erg vet, hehe.
 
Ik heb een model uit 2000 die is iets vernieuwd. En een afwerkingkapje van een Yamaha 😆 heb alleen geen mistlampen. Misschien komen die ooit nog.
 

Bijlagen

  • A3D3C155-AB56-454B-BD3C-416519D17E81.png
    A3D3C155-AB56-454B-BD3C-416519D17E81.png
    460,1 KB · Weergaven: 38
Die transalp vind ik iets te overrated. Wordt Te veel geld voor gevraagd. Bmw zeker te saai maar wel een erg betrouwbaar blok lees ik. Het is eigenlijk de kle geworden vanwege de prijs en 2 cilinder
 
Ik heb een model uit 2000 die is iets vernieuwd. En een afwerkingkapje van een Yamaha 😆 heb alleen geen mistlampen. Misschien komen die ooit nog.
Ai, oke. Dan moet ik zelf maar even creatief gaan doen!

Die transalp vind ik iets te overrated. Wordt Te veel geld voor gevraagd. Bmw zeker te saai maar wel een erg betrouwbaar blok lees ik. Het is eigenlijk de kle geworden vanwege de prijs en 2 cilinder
Transalp ook vet, ging geloof ik alleen niet met mijn code 80 (uiteindelijk de KLE ook niet... mag bijna gelukkig!).
 
Nou, 11 juni gaat mijn monster weg voor een grote beurt (zie mijn motor).

Ik verwacht dat de lekkage te maken heeft met mijn radiator/koelvloeistof. Daarnaast erg benieuwd wat de status is van het beestje! Tweede eigenaar zijn na ruim 30 jaar en maar 8000 op de teller: ik laat me verrassen!

Plannen voor na de grote beurt zijn:
- Wit/zwart combo spuiten a la deze KLE500 (zonder de gekke bestickering)
- Zadelhoes bestellen
- Voorvork rubbers vervangen naar zwart

Later op de planning:
- GPR demper
- Ander luchtfilter (schijnt perfomance-wise verschil te maken? Als iemand hier verstand van heeft: schroom niet om je info te delen)

Ik ben alleen niet een enorme fan van de voorkant van de KLE uit 1991. Iemand een aanrader voor een nieuwe koplampunit/ander windscherm wat op het '91 model past? Denkende hierbij aan de luchtinlaat die loopt langs de koplamp unit.
Voor de mistlampies kan je kijken op amazon. Er zijn hele dure te verkrijgen in de normale motorwinkel maar de Chinese doen het net zo goed.
Voor de robuuste look:
https://www.amazon.nl/motorfiets-3-...0e921&pd_rd_wg=SzbjT&pd_rd_i=B01K19J0SM&psc=1
Iets verfijnt en ook iets minder licht:
https://www.amazon.nl/EKLAMP-motorf...314e8&pd_rd_wg=y3GbS&pd_rd_i=B07SLM1CNB&psc=1
 
Voor de mistlampies kan je kijken op amazon. Er zijn hele dure te verkrijgen in de normale motorwinkel maar de Chinese doen het net zo goed.
Voor de robuuste look:
Ah vet! Die PROZOR's zijn vet. Heb jij een foto van hoe je ze bij jou gemonteerd hebt? Dus niet qua bekabeling, maar waar je ze geplaatst hebt op je fiets?
 
-= De KLE Ronde - Veluwe =-

Voorstel voor een KLE meeting en toertje op de Veluwe. Betreft een route over 25% onverharde zand wegen en 75% asfalt met 100% bochten :]
Mocht je in de buurt meer onverharde wegen weten is dit uiteraard welkom.

Datum: Zaterdag 29 mei / Tijd: 11:00 tot ?
Meetingpoint: Hotel Van der Valk - Harderwijk
Planning: Koffie, brommers kieken, roken, rijden, eten, rijden, roken, koffie en wat daarna komt

Opmerkingen:
Mocht je wel interesse hebben in de meeting maar bij voorbaat al niet kunnen op de voorgestelde datum, laat dan even weten in welke periode je wel kan en wil. Als het op de meeting dag verder heul slecht weer wordt, lijkt het me meest verstandig deze te verschuiven naar een nieuwe datum.

Laat ff weten of je erbij bent!
 
Ik had de Prozor's in zilver maar nu die andere.
Thanks! Het was even zoeken, maar als ik het goed zie zitten ze op je frame aan de voorkant van je blok ter hoogte van de claxon?

-= De KLE Ronde - Veluwe =-
En lijkt mij lachen! Ik kan zelf alleen pas na het weekend van 26 juni (dan pas toestemming om te rijden op mijn motor ivm code 80...)
 
Ik ga er wel ff over na denken want het is voor mij bijna 3 uur rijden om bij het meetingpoint te komen 🤦‍♂️😁 ik denk dat mijn billen er dan al klaar mee zijn. En dan moeten we nog beginnen 😆
 
Ik ga er wel ff over na denken want het is voor mij bijna 3 uur rijden om bij het meetingpoint te komen 🤦‍♂️😁 ik denk dat mijn billen er dan al klaar mee zijn. En dan moeten we nog beginnen 😆
We kunnen ook bij jou afspreken om even over het oostvoorne strand te rijden. Lekker ff langs het strand de hoek om naar Rockanje.
Ik kwam er vroeger altijd met de kite buggy bende
 
Het strand bij oostvoorne is alleen becrosbaar 😁 in de wintermaanden. Als je het nu doet maak je niet veel vrienden 😅.
Hebben jullie ook wel eens dat ie na een tijd rijden af en toe moeilijk in z’n 1 gaat ?
Dan moet ik ff iets harder trappen
 
Hallo KLE'ers, wat tof dat hier nog wat enthousiastelingen zijn.
Ik ben nieuw op dit forum en in de motor wereld! In december mijn motor rijbewijs gehaald en een KLE 500 uit 93 van een vriend over genomen. Toen was het mij nog wat koud, maar inmiddels staat ie voor mn huis en rij ik af en toe een stukje, en ook al wezen toeren vorig weekend! Meteen pech, vliegwiel kapot dus het eindigde in een sleutel weekend. Inmiddels de boel weer opgelapt en hij rijdt weer! :D
Wat een fijne motor!
Nu heb ik een aantal vragen waarmee ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Mijn uitlaat is vrij roestig en geen lang leven meer beschoren. Ik heb al aardig lopen zoeken op het internet, maar kan eigenlijk niks vinden. Dus; weet iemand waar ik een nieuwe uitlaat kan scoren?
Heeft iemand ook een adresje voor valbeugels achter, waar dan ook weer tassen op kunnen als we op vakantie gaan komende zomer?
Bij rijden in het donker vond ik het dimlicht erg tegenvallen. Ik heb er een led in gezet maar dat gaf niet heel veel meer licht en wel geïrriteerde automobilisten. Ik vind het zelf altijd erg storen als mensen slecht afgestelde/verblindende lampen hebben dus heb de led en meteen weer uit gehaald. Mensen hier nog tips voor?
Alvast bedankt!
 
Welkom! en je hebt een goede keuze gemaakt, de KLE is echt een topmotor. Mijn uitlaat is ook super roestig, het enige wat ik kon vinden waren een paar overzeese bedrijven die ze voor 400eu aanbieden. Aangezien dat is wat ik voor mijn exemplaar betaald heb wacht ik daar nog even mee tot het écht nodig is, maar die uitlaat kan meer hebben dan je denkt.
Wat betreft licht weet ik het niet zo goed, ik heb laatst mijn peertje vervangen met een nieuw, vrij duur exemplaar (geen led). Maar daar komt een enorme bak licht uit.
 
Hallo KLE'ers, wat tof dat hier nog wat enthousiastelingen zijn.
Ik ben nieuw op dit forum en in de motor wereld! In december mijn motor rijbewijs gehaald en een KLE 500 uit 93 van een vriend over genomen. Toen was het mij nog wat koud, maar inmiddels staat ie voor mn huis en rij ik af en toe een stukje, en ook al wezen toeren vorig weekend! Meteen pech, vliegwiel kapot dus het eindigde in een sleutel weekend. Inmiddels de boel weer opgelapt en hij rijdt weer! :D
Wat een fijne motor!
Nu heb ik een aantal vragen waarmee ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Mijn uitlaat is vrij roestig en geen lang leven meer beschoren. Ik heb al aardig lopen zoeken op het internet, maar kan eigenlijk niks vinden. Dus; weet iemand waar ik een nieuwe uitlaat kan scoren?
Heeft iemand ook een adresje voor valbeugels achter, waar dan ook weer tassen op kunnen als we op vakantie gaan komende zomer?
Bij rijden in het donker vond ik het dimlicht erg tegenvallen. Ik heb er een led in gezet maar dat gaf niet heel veel meer licht en wel geïrriteerde automobilisten. Ik vind het zelf altijd erg storen als mensen slecht afgestelde/verblindende lampen hebben dus heb de led en meteen weer uit gehaald. Mensen hier nog tips voor?
Alvast bedankt!
Hebbie hier al geprobeerd voor een uitlaat?
https://www.offroadcentrum.nl/producten/sloopmotoren/kle500-kle-kawasaki
 
Terug
Bovenaan Onderaan