Kawasaki KLE (4)

Beste kle liefhebbers
Recent heb ik mijn eerste motor in de vorm van een kle 500 uit 2006 gekocht, erg blij mee tot nu toe.
Op wat langere stukken op de snelweg zou ik het echter wel prettig vinden om iets meer windbescherming te hebben, er zit nu nog het standaard windschermpje op dat niet zoveel doet. Ongetwijfeld dat het al eerder is gevraagd hier maar ik heb niet kunnen vinden hoe ik makkelijk in de fora kan zoeken en meerdere honderden pagina's doorlezen heb ik ook niet echt zin in, laat staan de tijd. Dus, hebben jullie misschien een goed adresje waar ik een windscherm kan scoren die wat meer bescherming biedt?
 
@Condor596 wat een ellende zeg! Hopelijk dat die maat van je nog kan helpen, en dat je binnenkort eindelijk echt kan rijden op de kle! Want het is wel een fijne fiets hoor! :]

@JO_50099 Wat een goeie keuze! Welkom!

Ik ben net vorige week terug van 3 weken in de alpen en omstreken toeren! Was echt top!
Wat zijn de bergen mooi, en wat is dat leuk rijden met de motor!
De 4.000 km die ik heb afgelegd gingen motorisch zonder problemen! En dat voor zo'n oudje.
Wel wat andere probleempjes: kon opeens niet meer elektrisch starten, accu overleden. Na een nieuwe accu te hebben gehaald in Italië deed alles het weer, maar nog geen week later weer een kapotte accu, dus het probleem lag ergens anders. Na wat zoeken kwam ik erachter dat mijn spanningsregelaar niet goed meer is, geeft een laadstroom van bijna 18 volt tijdens het rijden. Dat vind een accu niet leuk. Afgelopen weekend de 'nieuwe' accu beter bekeken en ik zag dat er geen vloeistof meer in zat. Ik denk dat de accu heet is geworden van (lange tijd) te hoge laadspanning, en het vocht er uit is gekookt (onder mn kont :P). Ik heb deze bijgevuld met demi water en nu start de boel weer prima!
Nieuwe spanningsregelaar is onderweg, als die binnen is monteren en mn lampjes vervangen (die kunnen er ook niet zo goed tegen).

Al met al een topvakantie, en zeer tevreden over de kle!
Nog wat plaatjes:
IMG_5552.png

IMG_5523.png

IMG_5606.jpeg


Nog meer mensen op pad geweest op de kle?
Ik ben er geen 1 tegengekomen, behalve in Utrecht maar dat telt dus niet echt.
 
Mooie plaatjes! en een mooie KLE ook. Bij mij is de spanningsregelaar er inderdaad ook uit gefloept. Gelukkig was mijn schoonvader zo verstandig om eerst de laadspanning te meten voordat we een nieuwe accu kochten. Mij is destijds de 2e verassing gespaard gebleven. Mooi in ieder geval dat je je nieuwe accu niet weg hebt hoeven gooien.

Zelf ben ik ben met de KLE naar polen geweest, ook zonder enig probleem. Wat een prachtmotor. 850km op een dag over de autobahn, of offroaden door het bos met bepakking was allemaal geen probleem voor mijn motor met ruim 96k op de teller! Ik heb de fotos nog niet, omdat we zonder telefoon gingen, dus ik moet wachten op de kruidvat voor het ontwikkelen van de wegwerp cameraatjes.

In Utrecht zou je best mij tegen gekomen kunnen zijn! Ik moet wel zeggen dat ik de KLE nu bij mijn ouders heb staan en dat ik zelf nu tijdelijk op een BMW k75c rijdt. Dit komt omdat ik dit jaar elke dag 150km moet rijden voor mijn werk en ik niet zin heb om elke week olie en tandwielen enzo te vervangen x)
Maar: de KLE gaat nergens heen en komt wat mij betreft zo snel mogelijk weer terug.
 
@Tankdop95 Thanks! Ik had de laadspanning wel gemeten, maar alleen bij stationair. Ik dacht meer aan te lage laadspanning dan te hoog... Tof dat je naar Polen bent geweest, ben benieuwd naar de foto's! 850km op een dag autobahn houd ik niet vol, maar ik rijd sowieso bijna geen snelweg, binnendoor is altijd leuker, afwisselender en als je toch vakantie hebt... ;)

@Krupp79 Klinkt als een goed plan bij een grote rit, ik heb er inmiddels heel wat gehoord die zijn gesneuveld. Een origineel vond ik wat prijzig, dus ben eerst maar eens voor de chinese variant gegaan. Een vriend heeft die er al een jaar of 5 in zitten zonder problemen.

@Condor596 Ik was alleen op pad ja, maar heb onderweg allemaal bekenden opgezocht die ook op vakantie waren!
 
Je hebt niet toevallig een linkje naar onze Chinese variant 🙏😄 het moet een hobby blijven he 😁 ik zag ze op bol staan voor 80 en 2dehands 30 maar dan zit je misschien wel met een slechtere dan die ik al had 😅
 
Ik denk dat ik hem in de winter preventief vervang en de oude meeneem. Hadden jullie op die reizen nog reserve onderdelen mee?
Ik heb standaard elektriciteitskabel, plakset, binnenkabels, extra binnen ventiel en zekeringen mee. Ongeacht welke motor ik rij. Ik heb geen kle specifieke onderdelen bij me, dat gaat wel ver :p

Nou ben ik ook wel echt een padvinder wat dat betreft hoor haha
 
Ik denk dat ik hem in de winter preventief vervang en de oude meeneem. Hadden jullie op die reizen nog reserve onderdelen mee?
Dat klinkt als een goed plan, ik zal nog even laten weten of hett ali linkje die ik stuurde werkt.
Ik heb als ik een langer stuk rijdt meestal wel wat gereedschap mee, wat elektra draad, wat tie-wraps ducttape etc. kettingsmeer, lampjes en een multimeter.
Het blijft toch een oude motor.
Afgelopen vakantie had ik achterremblokjes en een koppelingskabel mee, puur omdat ik wist dat beide versleten waren. Pas na terugkomst gemonteerd :)
 
Een oude crosstruc is om extra kabels te kopen, de uiteinden dicht te tapen (zodat er geen zooi in komt) en ze parallel aan de zittende kabels steken en vast tapen. Als er dan een kabel knapt heb je binnen 5 minuten de nieuwe erop, en zo kosten ze nooit ruimte! Ik zelf vind dat meer een oplossing voor als ik een keer de woestijn in ga, maar het werkt prima!
 
Het is zeker een mooie oplossing qua ruimte.👍🏻 En je kan het snel aansluiten en doorgaan. Ik heb extra kabels mee en een extra koppelings hendel en bougies. Wat gereedschap en een goede reisverzekering 😁
 
Een oude crosstruc is om extra kabels te kopen, de uiteinden dicht te tapen (zodat er geen zooi in komt) en ze parallel aan de zittende kabels steken en vast tapen. Als er dan een kabel knapt heb je binnen 5 minuten de nieuwe erop, en zo kosten ze nooit ruimte! Ik zelf vind dat meer een oplossing voor als ik een keer de woestijn in ga, maar het werkt prima!
Dat is een goeie inderdaad, die onthoud ik voor als ik nog eens een wereldreis ga maken ofzo!
 
Nou, even kleine update: er is veel gebeurd ondertussen. Volgend weekend weet ik denk ik of ik ooit nog met de KLE de weg op kan of niet ;) ik breng jullie dan op de hoogte en zal waarschijnlijk een post plaatsen van een kilometer lang over wat er alllemaal gebeurd is!
 
Ik zou nog even laten weten; gister gemonteerd en het werkt, laadspanning is goed en er zit ook nog het juiste stekkertje aan!

Dus ik kan weer mooi op pad met de KLE! :]

Nou, even kleine update: er is veel gebeurd ondertussen. Volgend weekend weet ik denk ik of ik ooit nog met de KLE de weg op kan of niet ;) ik breng jullie dan op de hoogte en zal waarschijnlijk een post plaatsen van een kilometer lang over wat er alllemaal gebeurd is!
Ik ben ook benieuwd! Klinkt iets positiever dan laatste keer!
 
Ps knipperen bij jullie de knipperlichten ook sneller als je sneller rijdt ?
Volgens mij niet, is me in elk geval nooit opgevallen.
Ik heb wel een idee hoe het komt; meer snelheid, hogere toeren, hogere spanning van je dynamo. Dit heeft invloed op je relais.
Volgens mij zou je die niet of nauwelijks moeten merken, maar als je spanningsregelaar kapot is en een te hoge laadstroom geeft zal dit verschil in knipper-snelheid groter zijn.
Misschien even je laadspanning meten (bij hoge toeren)?

Edit: ik kom dit topic nog tegen: sneller knipperen knipperlicht bij toename toerental maar de meningen lijken te verschillen; spanningsregelaar, accu of dynamo of zelf relais... zeg het maar... maar het hoort in elk geval niet ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan