Kawasaki KLE (4)

@JO_50099 Welkom, mooie fiets!
Offroaden heb ik hier en daar wat geprobeerd maar had dit meer willen doen dit jaar. Bevalt heel goed maar het is zoals je zegt moeilijk de goeie plekjes te vinden. Misschien heb je hier wat aan:
https://www.motor-forum.nl/threads/het-tet-transeurotrail-topic.434069/Heb ik met plezier stukken van gereden!

@Condor596 Klinkt alsof je weer wat stappen hebt gezet, dat vliegwiel is een k*tding inderdaad! Houd vol, je klinkt alweer positiever dan de laatste keer! 😁
 
Goed om te weten dat dat klappen niks al te spannend is. TET was ik mee bekend, zou graag nog een keer stukken ervan willen rijden door Europa. Maar eerst even een beetje ervaring opdoen in eigen land.

Zijn hier trouwens mensen die andere voetsteuntjes op hun kle hebben gemonteerd? De afgelopen dagen met al die regen vond ik de originele nogal glad. Iets meer houvast zou prettig zijn. Ik weet dat er van die combi voetsteuntjes bestaan met een uitneembaar rubber zodat je de trillingen iets kan dempen voor op de snelweg maar eruit kan halen om wat steviger te staan. Zijn die ook voor de kle te krijgen? Ik heb wat gezocht maar eigenlijk niet echt iets kunnen vinden.
Misschien dat het ook mijn schoenen zijn waardoor het zo glad is, of een combinatie, idk...
 
Vandaag eindelijk offroad voetsteunen gemonteerd. Redelijk duur om te kopen, maar ik kon goedkoop aan een paar van een of andere KTM komen. Met wat (niet professioneel) slijp- en buigwerk passen ze perfect. De grip is heerlijk! Zijn er meer mensen met zoiets?
Ik heb dit jaar nieuwe stepjes erop gemaakt :) komt erop neer dat er veel pasbaar te maken is met een beetje zin en een slijptol.

De TET is een goed idee! Ook goed te doen met een KLE, vooral het noorderlijke deel. Richting het zuiden wil het wat muller worden, wat met een zwaardere motor wat technischer wordt. Als je echt wil gaan crossen zou ik je daarvoor van harte crosslaarzen aanraden. Vallen is in zand niet raar en je wil je enkel zo veel mogelijk beschermen.
 
Heb ik mijn remleiding achter vervangen zit ik met die 2 gaatjes . Ik denk daar draai ik wel een schroefje in met wat kit. Lig ik m’n achterbrug een beetje te bekijken om te kijken waar er eventueel water weg kan lopen steek ik zo met m’n schroevendraaier door m’n achterbrug heen 🤦‍♂️ Rot😣. Kan ik dit lassend oplossen? Of wordt het een andere?? Iemand tips of ideeën? En heeft iemand nog een achterbrug liggen eventueel?
 
Laatst bewerkt:
Oei... andere zoeken lijkt me een betere optie. ff MP in de gasten houden, komen wel eens onderdelen en slopers langs.
 
Fotootje
 

Bijlagen

  • 10A3DCC4-DAC4-4F37-914E-2DDBC290FF00.jpeg
    10A3DCC4-DAC4-4F37-914E-2DDBC290FF00.jpeg
    184,5 KB · Weergaven: 30
Ja van binnenuit via die 2 gaatjes van de remslang beugeltjes. Dus wees gewaarschuwd 😁 . Ik kreeg er net eentje aangeboden via MP voor 120 euro maar kan niet zo goed Nederlands typen en is pas 1 dag actief 😬😬😬
 
Ik denk een antiroest olie erdoorheen en 2 plaatjes eroverheen lassen en hij good to go. Qua uiterlijk boeit het me niet zo. En ik heb nog gekeken naar een achterbrug van klr maar ik denk dat de ruimte van de veer te klein is.
 
Ja van binnenuit via die 2 gaatjes van de remslang beugeltjes. Dus wees gewaarschuwd 😁 . Ik kreeg er net eentje aangeboden via MP voor 120 euro maar kan niet zo goed Nederlands typen en is pas 1 dag actief 😬😬😬
dat is niet helemaal koosjer ben ik bang. Tenzij je het ophaalt en goed kan inspecteren.
 
Ja en Tilburg is net te ver…. Alsof ze het weten😁 en 120 is best duur aangezien je een klr achterbrug voor 65 euro koopt in topconditie. En qua lassen zei hij dat moet je niet doen maar die hele achterbrug zit aan elkaar gelast 😄
 
Lekker niet op in gaan. Ook al eens belazerd op MP met een account van 1 dag die mij benaderde voor iets wat ik nodig had. En voor 12,50 nog wel. Nooit het boek gekregen. Aangifte gedaan natuurlijk, veel gedoe en uiteindelijk gebeurt er niets mee.
Dan beter dicht lassen en de tijd nemen een goede te vinden.
 
Ja he😄 moest ook voor woensdag ophalen tussen 9 en 14 want dan ging die naar zee. Ik rij ook niet ff heen en weer naar Tilburg 😣 ik heb een paar mailtjes uit staan maar een blok goud is makkelijker te vinden 🤪
 
Nou, even kleine update: er is veel gebeurd ondertussen. Volgend weekend weet ik denk ik of ik ooit nog met de KLE de weg op kan of niet ;) ik breng jullie dan op de hoogte en zal waarschijnlijk een post plaatsen van een kilometer lang over wat er alllemaal gebeurd is!
Hoe staat het hiermee? @Condor596
 
@Krupp79 in de facebookgroep 'Kawasaki KLE 500 international' heeft iemand wat onderdelen te koop waaronder een achterbrug. Het is wel een griek, dus dat moet dan sws opgestuurd worden enzo.. maar het is íets.
 
Ik ben toch ook aan het kijken wat jij zei. Een klr achterbrug. Ben de afmetingen aan het zoeken en de remschijf is het zelfde. Alleen de aansluiting van de remklauwbeugel is anders maar dat kan wel aangepast worden. De kle staat al in de winterslaap hahaha tiet zat 😁
 
Hmm, in dat geval zou ik even kijken of de KLE velg en de KLR velg hetzelfde zijn. Ik dacht van wel namelijk, maar nu twijfel ik. Als het wel zo is, maar de remklauw bevestiging is alleen anders, dan zou je er ook een KLR remklauw op kunnen zetten en dan zit je goed toch?
 
Iemand op marktplaats verkoopt 2 velgen voor kle/klr . Dat doet mij vermoeden dat ze het zelfde zijn. Maar daar kom ik snel genoeg achter als ik de achterbrug heb. Ik denk dat het wel moet passen😅 of ik moet nog even geduld hebben voor een kle achterbrug.
 
Dat ben ik haha. Voorvelg ben ik 100% zeker van, ben er beetje vanuit gegaan dat achter dan ook hetzelfde was. Omdat eigenlijk dat hele deel vd motor hetzelfde is. Maar nu ik jou zo hoor twijfel ik daar dus aan.
 
Hoe staat het hiermee? @Condor596
Mijn maat die er naar kijkt, is momenteel even bezig met andere dingen (het heeft voor mij dan ook zeker geen haast, verwacht niet meer te rijden dit jaar, zeker met de winter op komst binnenkort).

Nieuw vliegwiel en spoel is binnen, die moeten nog gemonteerd worden, daarna verwachting dat alles gefixt is.
 
Ja oke. Ik ben erg benieuwd naar die diagnose van het probleem. Is dat al bekend of heb ik eroverheen gelezen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan