Kawasaki KLE (4)

Vandaag de andere brug binnen gekregen 👍🏻. Alleen de rubbers in de achterbrug miste. Met een paar flinke klappen met een hamer 🔨 kreeg het rubber in de verroeste poot los met een klein beetje roest erbij 😬
Ook was de poot op wat stukken iets dunner geworden.
 

Bijlagen

  • 5D92B1FE-BAE8-42EF-88B0-EA927F59A62D.jpeg
    5D92B1FE-BAE8-42EF-88B0-EA927F59A62D.jpeg
    260,6 KB · Weergaven: 25
  • 0074C5B4-CBAA-4713-9FBC-BDB60D5AF697.jpeg
    0074C5B4-CBAA-4713-9FBC-BDB60D5AF697.jpeg
    104,5 KB · Weergaven: 25
Vandaag achterbrug behandeld met owatrol. Als dat droog is giet ik hammerheit in de balken en spuit ik de buitenkant zwart. Ook heb ik de lagers verwijderd van oud vet en voorzien met nieuw vet. Dan kan ik volgend weekend stukje rijden om forte 2 toe te voegen en gaat hij de schuur in om het koel systeem na te kijken en z’n winterslaap je denk ik haha
 
Achterbrug zit er weer in 😅 alleen nou heb ik via de handleiding de ketting afgesteld.( op zijstandaard 35 tot 45 mm speling) maar als ik op de motor gaat zitten staat de ketting naar mijn idee veelste straks. Hoe doen jullie dat ? Hoeveel speling hebben jullie als je op de motor zit ?
 
Laatst bewerkt:
Ha beste mensen,
Rustig hier de afgelopen tijd, velen hebben de motor waarschijnlijk binnen staan met het weer van de afgelopen tijd.
Voor mij staat de motor met een andere reden binnen stil. Heb een maandje geleden een aanrijding gehad en wacht nog (steeds) op de verzekering. Tegenpartij is waarschijnlijk aansprakelijk dus zou alles vergoed moeten worden. Echt serieuze schade valt mee, zowel aan mij als aan de motor. Ik ben ervan af gekomen met een paar hechtingen in m'n teen waardoor ik twee weekjes met krukken moest lopen, verder dan dat niks en ik kan inmiddels weer alles. Moet wel zeggen dat ik blij ben dat ik goede schoenen aanhad, had een stuk erger kunnen zijn.

De motor heeft vooral cosmetische schade maar de garage rekent er toch al 2300 euro voor, niet gek als een nieuwe kap al 450 euro kost. Verder alleen het rempookje en de rechter voetsteun die echt vervangen moeten worden. Rempookje heeft een mooie kras achtergelaten op de deksel/ Ook is er iets met het stuur, heb nog geen tijd gehad om bij de garage te vragen wat er precies mee is, waarschijnlijk krom, of erger gebarsten ergens (kan dat überhaupt?).
Anyway, nieuwe voetsteuntjes zijn onderweg, heb gelijk mooie gekocht voor wat meer grip.
Voor de geïnteresseerde: PEDANE MAGGIORATE ENDURO IN ACCIAIO KAWASAKI KLE 500 (1991–2007) | eBay
Ze zien er goed uit, we gaan zien of het was is.
Voor het stuur wilde ik jullie om wat advies vragen. Zou ik er een nieuw origineel stuur opzetten of een aftermarket? Ik heb ergens gezien dat de Renthal 613-01 een geschikte vervanging zou zijn, ook met wat (licht) offroad werk gepland. Zijn er nog bepaalde dingen waar ik op moet letten bij het kiezen van een stuur?

Nog andere leuke upgrades die jullie kunnen aanraden. Als ik toch ga sleutel kan ik net zo goed wat mooie nieuwe dingetjes op de kle zetten.
Ik zal kijken of ik wat foto's van de schade en de reparaties kan delen binnenkort.
 
In ieder geval mooi dat jij oke bent! Die motor is ineens bijzaak dan. Ik ben zelf erg blij met mijn aanpassingen: Verhoogde ruit, betere handkappen met beugels, valbeugels, topkoffer, kettingolie systeem en 12V lader. Daarmee kan de KLE echt alles aan wat mij betreft.
Mijn KLE staat nu binnen, maar ik rij nog minstens 450km per week voor werk, alleen dan op de bmw. Dit in verband met de grote afstanden :P

Succes met je motor! ik vind 2300 voor wat kapjes en steuntjes wel echt heel veel hoor... maarja garages moeten ook loon betalen enzo.
 
Hallo allemaal,

Vorige week heb ik mijn A code 80 rijbewijs gehaald, en alhoewel ik trotse eigenaar ben van een CB500 uit 1995, ben ik toch op zoek naar een andere motor. Dit vanwege mijn lengte van bijna 2.00 m.

Vanwege het limiet van 35kw is het zoeken naar een geschikte motor erg moeilijk. Wellicht zijn er in deze groep mensen met vergelijkbaar postuur die KLE rijden/hebben gereden. Ook ben ik benieuwd of dat jullie van enige exemplaren weten die klaar zijn voor de verkoop/een proefrit in Noord-Brabant. Ze zijn toch wat moeilijker te vinden dan dat ik dacht. Hierbij doel ik specifiek op de nieuwe variant, 2005+, maar een iets oudere is ook geen probleem.

Hartelijk dank voor jullie reacties.

Groet,

Teun
 
Je bent op het goede adres! Mijn KLE staat in de winterstalling op dit moment en is ver van noordbraband (én niet te koop). Ik ben zelf ook rond de 2 meter, de KLE is daar echt prima voor.

Succes met je zoektocht!
 
Dank voor jullie reacties! Ik ben nog steeds vooral in NL aan het kijken maar zal binnenkort uitbreiden.

Het lijkt er inderdaad op dat ik gewoon op het verkeerde moment aan het zoeken ben. Achja, dan wachten we nog even.
 
Hoi allemaal!

Hier inderdaad iemand die in de zomer/na zomer een KLE heeft gekocht (uit 2003). Ik lees stiekem al even mee maar ik zal mij even voorstellen!
Ik ben Jesse, 23 jaar en woonachtig in Leiden. In het voorjaar heb ik mijn motorrijbewijs gehaald en hierna een KLE bemachtigd! Mijn eerste motor.
Ik ben zelf bezig met het onderhoud en heb er een nieuwe remschijf opgezet en de remklauw voorzien van nieuwe sealtjes, zuigers en remblokjes (voor). De rotor wil ik nog gaan wisselen. Ook loopt de motor stationair nog niet lekker, maar ik heb er al veel plezier mee!
 

Bijlagen

  • motor.jpg
    motor.jpg
    446,2 KB · Weergaven: 27
Foto gemaakt bij Maasvlakte futureland 👍🏻😁

Hier een tipje voor het netjes laten sync laten lopen van je motor. Zelf ook gedaan.
Sync meter bij dennisdeals gekocht. Maar is overal wel te koop hoor. Ik ga alleen deze winter olie wisselen en een nieuwe voorband👍🏻 De rest heb ik vorig jaar al ✅

Als brandstof tank je heb ik een dreftfles gebruikt. Daar kan je de brandstof slang zo op schuiven.
 
Ziet er mooi uit!
Ik woon zelf ook in Leiden en rij uiteraard ook een KLE, een oranje-zwarte uit 2005. Misschien dat we elkaar nog wel een keer zien rijden.
Mn motor zit weer helemaal in elkaar trouwens na het ongeluk van laatst, viel nog best meer uiteindelijk met de ernst van de schade. Alleen mn rechter zijpaneel (onder het zadel met het slotje) heeft een barst die bijna helemaal door is, vervanging heb ik nog niet kunnen vinden. Als jullie er toevallig een hebben of een weten te vinden laat het me vooral weten.
 
@Krupp79 Inderdaad Bij futureland! Ben wel fan van bootjes en de haven :)
Bedankt voor de tip!. Ik zat zelf ook te denken aan de optie met 2 flessen als een soort U buis.

@JO_50099 Leuk! zal er op letten! Fijn dat de schade mee viel.
 
Repareren met MEK en een paar Lego blokjes aan de binnenkant?
Ik heb m aan de binnenkant met een soldeerbout en wat 3D-print filament weer "gelijmd". Ik wilde er misschien nog van die kronkelige ijzerdraadjes in smelten om de boel nog wat beter bij elkaar te houden. Is nu al een stuk steviger dan het was in ieder geval maar de buitenkant is het niet het mooist meer.
 
Vraagje, wat voor bagage mogelijkheden gebruiken jullie voor vakanties? Als ik kijk naar een kofferrek voor de KLE kost dat zoon 300 euro. Toch een tikkie duur. Of zijn er tassen die ook goed passen met de uitlaat?
 
Hallo allemaal!

Ben ik weer! Excuses voor de lange radiostilte, maar er is weer schot in de zaak geweest.

Mijn maat (duizendmaal dank naar hem) heeft uiteindelijk vanalles onder handen genomen:
  • Pakkingen vervangen, bij o.a. de cilinder (die had de beschermfolie er nog opzitten. Welke pepernoot dit gedaan heeft...) en carter;
  • Vliegwiel vervangen (want ja, die is stuk gegaan (VERVANG DAT DING)
  • Stator vervangen (nogmaals, k*t vliegwiel...)
  • Blok schoongemaakt van binnen, cilinderwand en zuigers bekeken
Hij lijkt weer netjes te draaien! Er is nog niet op gereden, goede kans dat ik of hij dat dit weekend gaat doen. Dan volledig uitsluitsel of dit hoofdstuk afgesloten kan worden en ik eindelijk mag gaan rijden (want poah, ik mis het echt ernorm....).

Hieronder wat foto's:

De plastic folie die nog op de pakking zat:

10.jpeg


Status van de cilinders (leken nog prima te zijn, cilinderwand ook). Is opgepoetst en tada:

6.jpeg
11.jpeg


9.jpeg


En toen alles in elkaar zat (en weer goed leek te werken), dacht het vliegwiel: ik heb geen zin meer in deze magneet: "hier, vangen!" (wat de stator vervolgens minder geinig vond):

1.jpeg


Dus hoppa, dan doen we dit, een nieuw vliegwiel en stator:

4.jpeg
5.jpeg


En vroemmm, hij deed het weer.



Ik ben ongetwijfeld nog heel veel dingen vergeten te benoemen (het is immers al een hele lange tijd geleden en er is heel veel gebeurd sindsdien), maar dat zal ik vanzelf benoemen.

Nogmaals, alle credits naar mijn behulpzame maat!

Mochten jullie vragen hebben, stel ze gerust. Ik zal binnenkort weer wat posten!


En excuses voor de radiostilte!

@Eelco36 , ik mention je even! Je was geloof ik in het bijzonder erg benieuwd!
 
Super men dat ie het weer doet👍🏻 Kan je weer lekker rijden. Het weer is er nog goed voor.
Misschien hebben de op de pakking een kleinbeetje vloeibare pakking gesmeerd ofzow. Dat het daar op lijkt
 
Leuk dat hij het weer doet! Beunhazerij van die pakking😅. Mooie voor het "sleutelblunder-topic".

Verder viel het dus wel mee. Hoop werk, maar koppakking vervangen en hij loopt weer. Toppie, aangezien het tegenwoordig 15 graden is met de jaarwisseling kunnen we weer rijden🙂
 
Overigens, wat zouden jullie doen in deze situatie? Ik heb 'm afgelopen juni weggebracht voor een beurt, waar remvloeistof e.d. vervangen is, remmen beetje bekeken zijn (die waren nog goed). Sindsdien eigenlijk alleen maar stilgestaan: zou ik 'm nog eens moeten wegbrengen? Of is een half jaar stilstand niet heel erg?
 
Terug
Bovenaan Onderaan