Kawasaki klr 600 1985

6 jun 2008
40
3
hallo

ik heb nog steeds problemen met mijn kawasaki klr
ik heb al een keer een bericht geschreven en dat is het volgende:

ik heb al van alles geprobeerd carburateur is helemaal schoon ( helemaal uit elkaar gehaald alles schoon gemaakt) bougie vonk helemaal goed.
ontsteking is goed. als je hem aankickt gebeurt er helemaal niks kun net zo lang trappen als je wilt. achter de auto gegooit en hij liep maar hoe......
heel slecht bleef op een toerental als je meer gas gaf sloeg hij af en kwam ook niet op toeren kon ook niet sationair lopen.....

ik denk zelf dat het ergens bij de carburateur licht ( het is zo'n vacuum carburateur )
( kan ook iemand vertellen hoe zo'n carburateur precies werkt moet de gasschuif omhoog gaan door de aanzuig kracht van de motor ?? )
overal de rubbers na gelopen dat hij geen valse lucht aanzuigt. ( lijkt goed op het oog )

ik heb bijna alles al geprobeerd, in de familie gevraagt, op school de voertuigen leraar weet het ook niet ( ben nog maar 15 dus zit nog op school ).

dus ik ben hopeloos weet iemand waar het aan kan liggen of teminste iets wat ik kan proberen.


HEEFT OOK IEMAND MISSCHIEN EEN WERKBOEK VAN DE KAWASAKI EN KAN DIE PERSOON DIE DAN STUREN ......... OF ZO.........

Kan het misschien dan ook aan de ontsteking liggen ( ja kan altijd ) maar hoe kun je dat zien of meten of ..................

dus als iemand nog een goed idee heeft want aan de carburateur kan het niet meer liggen ik heb alles nagekeken en alles is daar gewoon goed ( geen valse lucht ) bij de rubbers of zo................

( op de foto zie je wat voor motor het is... ) heb je niet veel aan maar toch...
HELP..... :? :?
full
 
Heeft ie eerst goed gelopen? Of heb je hem zo gekocht?

Bij sommige (vooral offroad/enduro) motoren kun je de grondplaat van de ontsteking er op 2 manieren opzetten, doe je dat verkeerd om dan krijg je zulke symptomen.
 
Ik zou in ieder geval eens een vers bougieKAPJE proberen en ook het vlotternaaldje en de opvang van het puntje daarvan, vooral indien rubber/kunststof, eens goed bekijken onder vergrootglas.
 
Aan de onsteking valt weinig te doen( hiermee bedoel ik dat er bij de huidige motoren weinig/géén verstelling nodig is),....zoals TS al zegt goede vonk....,dan is dat iig gedekt!

Maar, dat neemt niet weg dat een vonk ook wel eens nét wél te zwak kan zijn!
Als de accuspanning té ver terugvalt...( meten)......dan is het ondanks die "goede" vonk, toch mogelijk dat het starten niets oplevert....

...komt er benzine náár de carb?......( dus werking kraan en evt. vacuumklep)
...heb je niveau-controle gedaan op de vlotterbak?....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan