Kawasaki KLR 650 1987 uniek

Status
Niet open voor verdere reacties.

lterwee

Rookie
12 mrt 2011
22
0
Aangeboden, Kawasaki KLR 650 uit 1987.

Gaat weg omdat voor mij een allroad niet is zoals ik het verwacht had. Dit is een motor die zich goed voelt op de B-wegen en offroad paden, maar minder op de snelweg. Hier heb ik hem helaas ook voor nodig.

Vorig jaar heb ik deze motor overgenomen van iemand die hem grotendeels zwart heeft gespoten en een ebay sticker set er overheen heeft gezet. Het is allemaal een beetje een haastklus geweest en ziet er van dichtbij niet super uit. Voor mij maakte dit niet uit en ik heb het volgende hierna gedaan:

2 nieuwe banden + extra durable 4mm binnenbanden
Motorolie + filter vervangen
Uitlaatpakking op de cilinderkop + tussenstuk vervangen
Nieuwe motobatt accu
Progrip 715 handvatten
Nieuwe ketting+tandwielen
Nieuwe remblokken
Voorvork nieuwe glijlagers, pakkingen en olie
Nieuw Hiflo luchtfilter
NGK bougie
En nog wat kleine dingen.

Veel van deze motor is dus al aangepakt, maar nu is wel het geval dat sinds kort de kleppendeksel lekt. Ik wil deze wel gaan vervangen, maar als alles zover los gehaald moet worden, denk ik dat het een mooi moment is gelijk de kleppen te controleren/stellen. Mijn voorkeur is dat de volgende eigenaar dit doet. Huidige kilometerstand: ~22.000KM

Mocht je na dit verhaal nog lezen, dan staat er uiteindelijk wel een KLR te wachten die zijn waarde zal behouden, maandelijks bijna niets kost omdat het een oldtimer is, en waarbij je als je een beetje handig bent, goedkoop mee kan rijden.

Vraagprijs: 1600

Hierbij de foto’s:

20190407_162344.jpg20190407_162320.jpg20190407_162323.jpg20190407_162350.jpg20190407_162355.jpg20190407_162328.jpg20190407_162358.jpg20190407_162404.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoezo niet op de snelweg? 6800km in 4 maanden mee gemaakt in Zuid Amerika. Dikke bump voor deze fijne allroad die mij overal heeft gebracht.
(En nog zuinig ook)
 
Iets kleiner tandwiel achter en je kunt er met gemak de snelweg mee op. Ik reed er in de winter dagelijks 260km mee (KLR 650 Tengai)
 
Persoonlijk vind ik hem niet krachtig genoeg voor de snelweg. Boven de 120 is de vlotte acceleratie er wel uit en ook voelt het voorwiel hierna erg licht. Helemaal met tegenwind op hoge snelheden vind ik hem niet stabiel, wat waarschijnlijk komt door het grote voorspatbord. De Tengai heeft een iets andere bouw en is op de snelweg niet te vergelijken met deze.
 
Start ie goed? Ik heb dezelfde gehad. Die had last van een haperende automatische decompressie. Rijdt wel lekker zo''n ding. Halfzachte kopie van de Honda XR.
Ik denk trouwens dat de vraagprijs wat te optimistisch is.

En up maar weer.
 
Start ie goed? Ik heb dezelfde gehad. Die had last van een haperende automatische decompressie. Rijdt wel lekker zo''n ding. Halfzachte kopie van de Honda XR.
Ik denk trouwens dat de vraagprijs wat te optimistisch is.

En up maar weer.

Met de choke aan start hij super. enkele seconden later kan de choke al omlaag / uit. Wat voor vraagprijs zou realistischer zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan