Kawasaki klr600 achterveer reviseren

Eppelspawnur

Rookie
26 feb 2018
13
4
Tilburg
Goedemorgen iedereen,

Recent heb ik een KLR600 aangeschaft, maar de achterveer (monoshock) is lek en zakt in wanneer je erop zit. Ik kan online geen revisiekitjes vinden en tweedehands schokbrekers zijn erg schaars. Weet iemand toevallig of er een zaak in Nederland zit die revisies doet of dat er universele keerringen zijn die in de schokbreker kunnen worden gemonteerd?

Met vriendelijke groet,
Bart
 
Bij bovenstaande ook mijn schokbrekers rondom laten servicen. Fijne vent! En ik ben zeer tevreden met het resultaat. Wellicht ook wel een idee, als de achterkant al in deze toestand is, om de voorkant ook te laten doen. Je zal verbaasd zijn hoeveel beter je motor rijdt!
 
Bij bovenstaande ook mijn schokbrekers rondom laten servicen. Fijne vent! En ik ben zeer tevreden met het resultaat. Wellicht ook wel een idee, als de achterkant al in deze toestand is, om de voorkant ook te laten doen. Je zal verbaasd zijn hoeveel beter je motor rijdt!
Ik heb al nieuwe voorvorkkeerringen en olie voorin gedaan, dat scheelde erg veel, maar het probleem is t vinden van een rivisiekitje.. Ik ga een bellen, dankjewel!
 
Dat is het probleem niet, maar als het gereviseerd kan worden voor de helft van de prijs van een nieuwe schokbreker..
Je hebt hele goedkope nieuwe schokbrekers, kwalitatief goede vervangingsschokbrekers en specialisten die een originele schokbreker beter dan nieuw maken. Ik begrijp natuurlijk dat je op de kosten wil letten. ;)
 
Mijn ervaring bij JD-shocks met 4 motoren tot nu toe, is dat hij de originele schokbrekers beter maakt dan nieuw, voor een prijs van goedkope aftermarket schokbrekers. Het verschil is dat de beter dan nieuwe originele schokbrekers echt naar jouw rijstijl, gewicht en wensen worden aangepast. Bij een aftermarket schokbreker heb je altijd een gemiddelde prestatie voor het gemiddelde (grootste) publiek, want dan verkoopt een fabrikant het meeste van zijn product.
 
We hebben het hier wel over 30+ jaar oude techniek denk ik?. Soms moet je zoveel geld erin pompen om een degelijke afstelling te kunnen behalen. Shimstacks en Valves van die tijd zijn vaak wel de beperkende factor. Als je dan ook nog moet gaan reviseren en evt een andere veer dan loopt dat gauw ver boven de prijs van een nieuwe.
 
We hebben het hier wel over 30+ jaar oude techniek denk ik?. Soms moet je zoveel geld erin pompen om een degelijke afstelling te kunnen behalen. Shimstacks en Valves van die tijd zijn vaak wel de beperkende factor. Als je dan ook nog moet gaan reviseren en evt een andere veer dan loopt dat gauw ver boven de prijs van een nieuwe.
Tja er zijn mensen die veel geld stoppen in nog veel oudere techniek,niet omdat het moet,maar omdat het kan,als een originele reviseren een beter
resultaat geeft dan zou ik ook die route kiezen ook al kost het misschien iets meer,het resultaat is wat telt ,niet of het er mooi uitziet of
nieuwer is.
 
De spindel van de oude shock zit vaak onder de pitting ,is niets aan te doen ,gewoon weggooien en een nieuwe shock op t ding,beter wordt t niet 😁
 
We hebben het hier wel over 30+ jaar oude techniek denk ik?. Soms moet je zoveel geld erin pompen om een degelijke afstelling te kunnen behalen. Shimstacks en Valves van die tijd zijn vaak wel de beperkende factor. Als je dan ook nog moet gaan reviseren en evt een andere veer dan loopt dat gauw ver boven de prijs van een nieuwe.
Een nieuwe zal wel niet een hele goede shock worden ben ik bang.
Maar het rijdt ook hoor, een fietspomp onder je kont. :+
 
Tja die zit er standaard ook al onder dus veel verschil merk je niet,hooguit als de oude moe en versleten is dan zal
zelfs een goedkoop fietspompje beter aanvoelen.
Niet als je zomaar wat doet.
Ik heb een tankslapper gehad door slechte vervangingveren in de voorvork (Triumph Triple III).
En een stuiterend achterwiel door een te harde schokbreker toen ik over spoorvorming reed uit een tunnel op de snelweg (VX800).
Maar het kan ook goed uitpakken. :Y

Heeft TS al geïnformeerd bij JD Shocks of iets anders gedaan. :?
 
Laatst bewerkt:
Niet als je zomaar wat doet.
Ik heb een tankslapper gehad door slechte vervangingveren in de voorveren (Triumph Triple III).
En een stuiterend achterwiel door een te harde schokbreker toen ik over spoorvorming reed uit een tunnel op de snelweg (VX800).
Maar het kan ook goed uitpakken. :Y

Heeft TS al geïnformeerd bij JD Shocks of iets anders gedaan. :?
Ik had het over normaal rijdende mensen,niet over race eenden :+
 
De spindel van de oude shock zit vaak onder de pitting ,is niets aan te doen ,gewoon weggooien en een nieuwe shock op t ding,beter wordt t niet 😁

Ik heb geen aandelen in JD-shocks, maar ik ga toch weer geheel belangeloos even reclame maken. Hij heeft in de meest voorkomende maten spindels gewoon voorraden staan per strekkende meter, hardchroom en geslepen op maat. Een spindel vervangen is nog het minste werk. Als de schokbreker vanuit de fabriek niet demontabel/reviseerbaar is, dan maakt hij hem demontabel. Ook leuk voor de toekomst als er toch wat veranderd moet worden of onderhoud nodig is.

Een nieuwe budget schokbreker (b.v. Hagon) zal uiteraard een stuk beter voelen dan een kapotte schokbreker van 30 jaar oud. Toch zit er in zo'n budget schokbreker vaak minder verfijnde techniek dan in een goede schokbreker van 30 jaar geleden. Mijn ervaring is dat een gereviseerde goede schokbreker van 30 jaar geleden beter voelt dan een goedkoop huidig alternatief.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen aandelen in JD-shocks, maar ik ga toch weer geheel belangeloos even reclame maken. Hij heeft in de meest voorkomende maten spindels gewoon voorraden staan per strekkende meter, hardchroom en geslepen op maat. Een spindel vervangen is nog het minste werk. Als de schokbreker vanuit de fabriek niet demontabel/reviseerbaar is, dan maakt hij hem demontabel. Ook leuk voor de toekomst als er toch wat veranderd moet worden of onderhoud nodig is.

Een nieuwe budget schokbreker (b.v. Hagon) zal uiteraard een stuk beter voelen dan een kapotte schokbreker van 30 jaar oud. Toch zit er in zo'n budget schokbreker vaak minder verfijnde techniek dan in een goede schokbreker van 30 jaar geleden. Mijn ervaring is dat een gereviseerde goede schokbreker van 30 jaar geleden beter voelt dan een goedkoop huidig alternatief.
En wat lap je voor een revisie ?
 
Gooi er maar gewoon een nieuwe YSS onder. Demping instelbaar, nieuwste stand van techniek, beter dan de originele ooit is geweest en betaalbaarder dan zelfs een Hagon. Imho een no brainer
Beste wat ik heb gedaan op de Klr 👍met de org shock overal geweest niemand die t nog zag zitten om t ding te reviseren , de yss is idd een prima vervanger 👍
 
En wat lap je voor een revisie ?

Ik was 190 kwijt voor een Suzuki DR800 Big achterschokbreker. Deze is demontabel gemaakt en de demping aangepast aan de sterkere veer die er op zat. Daarna vergeleken met iemand die een YSS op z'n Big had geplaatst. De aangepaste originele schokbreker paste beter bij mijn gewicht (=laag) en rijstijl (=pittig).

Beste wat ik heb gedaan op de Klr 👍met de org shock overal geweest niemand die t nog zag zitten om t ding te reviseren , de yss is idd een prima vervanger 👍

Mooi dat de YSS bij jouw KLR goed werkte .Nou ben ik wel nieuwsgierig je toen ook JD-shocks hebt gebeld voor de oude schokbreker?
 
Ik was 190 kwijt voor een Suzuki DR800 Big achterschokbreker. Deze is demontabel gemaakt en de demping aangepast aan de sterkere veer die er op zat. Daarna vergeleken met iemand die een YSS op z'n Big had geplaatst. De aangepaste originele schokbreker paste beter bij mijn gewicht (=laag) en rijstijl (=pittig).



Mooi dat de YSS bij jouw KLR goed werkte .Nou ben ik wel nieuwsgierig je toen ook JD-shocks hebt gebeld voor de oude schokbreker?
Dat is denk ik t enige bedrijf wat ik niet heb gebeld 😁er zitten hier wat gerenomeerde bedrijven in de buurt die er geen brood in zagen ,dus heb ik iets meer geld uit gegeven en een yss eronder gezet 👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan