Kawasaki KLR600 trekt niet door

ste36fan

Rookie
16 okt 2007
8
0
Hallo,

Heb op dit forum al veel gelezen, maar weinig geschreven. Nu zit ik helaas met een probleem waarvan ik de oplossing nog niet heb kunnen vinden, misschien kan iemand van jullie me daarbij helpen.

Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een Kawasaki KLR600 uit 1988. Maar na 100 kilometer gereden te hebben, leek het of de tank leeg was. Maar dat was niet zo.
Als ik in z’n 5 gas geef komt hij niet boven de 5000 toeren uit. In z’n vier niet boven de 6000. In z’n 3 trekt ie wel goed door tot de 9000 toeren. En in z’n vrij lijkt het ook allemaal geen probleem. Starten geen probleem, stationair zo’n 1300 toeren.

Tank is al zuiver gemaakt, ook de carburateur heb ik met perslucht geheel doorgespoten, het membraam (constant vacuüm carburateur) is nog intact. Er zit een nieuwe luchtfilter en bougie in. Choke blijft niet hangen.

Mijn ideeën zijn op, iemand nog tips in welke richting ik het kan zoeken?
 
De oude bougie die ik eruit heb gehaald had nogal een zwarte aanslag. De rubbers zitten strak aan de carburateur, maar aan de kant van de luchtfilter is deze nogal hard. Wat ik zo met het blote oog kan zien, zuigt ie daar geen valse lucht aan.
 
Ja, hij veegt ook zelf z’n gat af. ;)

Heb net nog wat gelezen over valse lucht, zal toch nog eens extra controleren of dat misschien toch niet het geval is. (Misschien met de WD40 truc)
 
Terug
Bovenaan Onderaan