Kawasaki klr600B 1986 loopt slecht op lage snelheid.

Cr701

Rookie
12 apr 2020
23
1
  • Merk: Kawasaki
  • Type: klr600
  • Bouwjaar: 1986
  • Kmstand: 33k
  • Probleem: loopt slecht bij lage snelheid
  • Wanneer is het probleem onstaan: met probleem gekocht
  • Wat is er al aan gedaan: carb schoongemaakt, bedrading na gelopen, luchtfilter schoongemaakt.
Goedemiddag,
Om de dagen wat door te komen heb ik een opknapper gekocht. Een kawasaki klr600 met als doel om er tet routes mee te gaan rijden.

Maar helaas, de motor wil nog niet goed lopen/rijden.
Starten doet deze goed, eenmaal rijdend prima. Tot dat ik langzaam in zijn 1 of 2 rijd. Dan begint de kawa te ploffen en slecht te lopen. Een beetje gas geven werkt niet. Pas bij 3/4 open draaien pikt hij weer op. Hogere snelheden en vanaf de 3e versnelling doet hij het super.
De bougie is pikzwart, niet vet, volgens het handboek is het carbon fouling.
Wie o wie kan mij helpen om deze machine weer op de been te krijgen.

Hoor het graag,
Groeten Jan
20200412_115625.jpg
 
Inmiddels alle tips geprobeerd, dankjewel zit. Echter lijkt hij terug te vallen net voordat hij over moet gaan op een andere sproeier. Maar goed afgesteld krijgen lukt niet helaas. Iemand tips? Ongeveer bij 1/8e gas valt hij terug en bij 3/8 pakt hij weer op.
 
Meestal is het probleem dat de naald dunner wordt en de buis ovaalslijt net op het punt dat je rond de 50km/h rijd.
Geef je iets meer gas dan is het over.
 
Zojuist geprobeerd met een andere schuif en naald, dit is al een wereld van verschil. Nog geen 10 maar het komt in de buurt. Naald hoger zetten door er een ring tussen te doen kan wel, dan zet ik hem rijker. Wat denken jullie daar van?
 
Ben er net achter gekomen dat er een andere emulsiebuis inzit dan origineel. En sproeier 135 ipv 138. Nu weer opbouwen met 138 en de originele emulsiebuis. Tnx voor die tip
 
Terug
Bovenaan Onderaan