Kawasaki klx 300 r startprobleem

Santa Cruz

MF'er
25 dec 2011
34
0
Hallo iedereen

Ik ben nieuw hier. Dit lijkt me een heel interessant forum dus daarom de volgende vraag.

Ik ben bezig met een vriend zijn kawasaki klx 300 r te reviseren omdat hij niet meer wou starten.
De compressie was volledig uit het blok dus heb ik een nieuwe cilinder en zuiger in gestoken. We hebben hem proberen maar nog steeds geen resultaat...

Er komen lichte plofjes uit de uitlaat en af en toe een keiharde klap :?
Dit samen met een wolkje rook.
Hij heeft enkele seconden gedraaid, maar viel direct stil.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

bougie vonkt, maar op tijd weet ik niet
Klepspeling is te weinig (motorhandel was niet open)
bougie wordt nat en benzinegeur na langdurig kicken

Ik denk ergens een probleem met de ontsteking
Jullie?

groeten
 
Hoe schoon zijn de tank en een eventueel brandstof-filter .... en staat zo'n pijl daarop wel te wijzen richting "verbruik"= carbs/inspuiting?

Filter-zonder-pijltje niet vertrouwen maar ff doorheen blazen van 2 kanten om eventueel richting-verschil te voelen.

Bij verkeerd-om aantreffen van een brandstoffiltertje, NIET omdraaien maar vervangen en dan wel in de goede richting anders geheid oud vuil in carbs/inspuiting.

Deodorant-proef op spruitstuk-rubbers tussen carbs en blok.

Zoeken
 
Laatst bewerkt:
Alle doeken zijn eruit, daar ligt het ook niet aan. Ben het heel zeker

Brandstof filter zit er niet tussen, toch bedankt voor uw tip.
Deodorant proef moet hij voor draaien...

greetz
 
Denk er net aan dat terwijl het uitlijnen van de nokkenassen op de krukas, de lijntjes op de nokkenastandwielen niet perfect uitlijnden met de cilinderkop. Perfect ligt tussen 2 tandjes...
Kan het daar aan liggen?
 
Dan is die ketting nog niet echt versleten.
Timing:
2008-06-01_004139_KLX300_cam_timing.jpg


Of iets simpels als: bougie kapot.
Ontsteking gaat meestal niet kapot van een tijd liggen.
 
Laatst bewerkt:
ff vanaf het begin:


De compressie was volledig weg, dus heb je een nieuwe zuiger en cilinder geplaatst? (beetje 2-takt benadering :9 ) Was dat nadat ie een tijd heeft stilgestaan of van de een op andere dag? En hoe zag de zuiger eruit?

Voor hetzelfde geld was de nokkenasketting versprongen waardoor de zuiger tegen de kleppen aan heeft zitten hameren waardoor de kleppen krom zijn geworden en de compressie weg..
 
Terug
Bovenaan Onderaan