Kawasaki klx 300 r startprobleem

Santa Cruz

MF'er
25 dec 2011
34
0
Hallo iedereen

Ik ben nieuw hier. Dit lijkt me een heel interessant forum dus daarom de volgende vraag.

Ik ben bezig met een vriend zijn kawasaki klx 300 r te reviseren omdat hij niet meer wou starten.
De compressie was volledig uit het blok dus heb ik een nieuwe cilinder en zuiger in gestoken. We hebben hem proberen maar nog steeds geen resultaat...

Er komen lichte plofjes uit de uitlaat en af en toe een keiharde klap :?
Dit samen met een wolkje rook.
Hij heeft enkele seconden gedraaid, maar viel direct stil.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

bougie vonkt, maar op tijd weet ik niet
Klepspeling is te weinig (motorhandel was niet open)
bougie wordt nat en benzinegeur na langdurig kicken

Ik denk ergens een probleem met de ontsteking
Jullie?

groeten
 
Bij de KLX650 kun je de kettingspanner handmatig maken. De automatische is zwak punt. Gaat veel te snel ratelen.
Idd éérst klepspeling fixen.
Wat voor carb zit erop? Een CV net als de 650? Dan is er wel een startfoefje nml na lang stilstaan..
Met strobos kun je kijken of de timing nog klopt. De 650 had een CDI daarvoor, maar ook dat kán stuk..De 300 heeft wellicht geen CDI met kickstarter ipv Estart.
Bougie al vervangen? Slechte vonk=geen vonk. Je moet de vonk hóren knetteren.
 
Laatst bewerkt:
Stonden perfect. Nu klopt ze niet meer omdat er andere pakkingen tussen zitten. Voetpakking + koppakking.
Pakkingen veranderen niks aan de speling op je kleppen.. Klinkt heel erg als een nokkenas die niet op tijd staat, dan kan het lijken of je speling niet klopt.

Ik zou nog eens met een soort basis motor onderhoudsboek kijken hoe een viertakt motor werkt en dan nog eens naar de timing kijken.
 
Laatst bewerkt:
Compressie was in een weekje tijd heel erg gezakt.
Zuiger was helemaal versleten op de mantel, zuigerveren hadden hun "service limit" overschreden (zuigerveergap in de cilinder) en stukken uit de nicasil gevallen.

Kleppen zijn volledig oké. Lekken niet en zijn nog steeds zo recht als het maar kan.
 
~
Pakkingen veranderen niks aan de speling op je kleppen.. Klinkt heel erg als een nokkenas die niet op tijd staat, dan kan het lijken of je speling niet klopt.

Timing staat goed ;) (nogmaals)

Er staat inderdaad ook een cvk carburator op...
Staat kickstarter op. En ook CDI

Ik heb een stroboscoop liggen, alleen weet ik niet hoe ik zo'n ding moet aansluiten. Er zitten vier klemmen op...
Kan iemand uitleggen hoe ik precies zo'n ding moet gebruiken?

mvg
 
Laatst bewerkt:
Normaal gesproken heeft een stroboscoop 3 aansluitingen plus en min en een inductieklem die je op de bougiekabel klemt, maak anders een foto.
De motor moet overigens eerst willen lopen voordat je gebruik van kunt maken.
 
Heb nieuws:

Kheb de motor kunnen starten. op choke, maar nu valt hij uit als ik choke uittrek...
Komen steeds lichte plofjes uit de uitlaat en start niet meer nadat hij is uitgevallen
 
Vandaag nog eens op inspectie geweest. Starten wil hij nog steeds niet doen (buiten die ene keer).
Bougie vonkt, maar orange. In het donker vonkt hij groen/orange. Dit is ook zo met andere bougies.

Na enkele malen "pompen" met de kickstarter, komt er een harde knal uit de uitlaat...

Ik denkt dus dat het een elektrisch probleem is. Wat nu?
 
Oké heb nieuws

Vandaag nog wat aan gewerkt. Ik heb mijn bobine vervangen door een exemplaar van een Honda Wallaroo (50cc 2takt).
Daarmee start hij dus zoals het hoort, geen enkel probleem ondervonden! Ik zeer blij natuurlijk.

Daarpas wou ik het nog eens proberen, maar nu doet hij weer niks meer...
Direct weer de ontsteking gecontroleerd. Bougie vonkt niet meer...

Hoe komt dit nu weer??? is die bobine nu ook kapot ??

HELP aub
 
Terug
Bovenaan Onderaan