Kawasaki kmx 125b 1993

Daniboy

Rookie
1 jul 2022
3
0
Halle allemaal,
Ik heb recent een kmx 125b uit 1993 gekocht om op te knappen. Nu is de radiateur in niet zo'n goede staat, zin vanbinnen vol met aangekoekte vuiligheid en hij lekt op verschillende plaatsen. Het is een enkelvoudige water radiateur aan de linkse kant. Ik vroeg me af wat ik het best kon doen, deze proberen te reinigen en maken? En hoe dan het best? Of een andere kopen, de originele kost 340 euro wat zeer veel geld is en deze is ook niet meer te vinden nieuw. Ik vroeg me af welke andere radiateur hier mogelijks opgezet zou kunnen worden? Ik had een radiateur gevonden van een kx die ongeveer hetzelfde lijkt, wel van een 85cc in plaats van een 125cc, zou dit gaan of niet? Waar moet je juist op letten als je een nieuwe niet originele radiateur wilt plaatsen? Alvast bedankt!!
 
het formaat moet ongeveer hetzelfde zijn om voldoende koelcapaciteit te hebben.
maar dat is het minste, de plastiek rond de radiator zit er rechtstreeks aan vast en dus moeten de bevestigignen daarvoor overeen komen, of je moet al een heel nieuw bevestigings-systeem gaan bedenken.
 
het formaat moet ongeveer hetzelfde zijn om voldoende koelcapaciteit te hebben.
maar dat is het minste, de plastiek rond de radiator zit er rechtstreeks aan vast en dus moeten de bevestigignen daarvoor overeen komen, of je moet al een heel nieuw bevestigings-systeem gaan bedenken.
Het is vrij moeilijk om een radiateur te vinden die dezelfde koelcapaciteit heeft doordat deze informatie vaak niet wordt vermeld, net als de afmetingen van de radiateur zelf... Volgens de manual zou de kmx 125b, een koelstof capaciteit van 1.1 liter hebben. Enige tips om een passende radiateur te vinden?

kx 85-100cc radiateur:
Radiator links voor Kawasaki KX 80/ 85/ 100 98-13

Deze lijkt vrijwel op die van een kmx al ben ik niet zeker of deze de juiste capaciteit heeft...
 
koelcapaciteit is iets anders dan hoeveelheid koelvloeistof. vermogen van het blok en afmetingen van het koelgedeelte zeggen veel meer.
ga naar een afbreker en vraag of je mag zoeken tussen zijn radiatoren
 
Hier ligt nog eentje van een vrij recente advertentie.

Of hier al een wat oudere advertentie
 
Terug
Bovenaan Onderaan