Kawasaki KR1 Topic

ZL900

Die hard MF'er
7 mrt 2007
444
0
32
Zaandam
Hallo mensen,

Misschien vinden jullie mij brutaal, om als nieuwe telg al meteen een topic te openen maar ik vind dat ik daar een goeie reden voor heb. :Y

Toen ik probeerde informatie te vinden over de Kawasaki KR1 viel het me heel erg tegen hoe weinig je er over kan vinden. Gelukkig is er een engels forum waar wat in formatie op staat, maar eigenlijk heb ik geen nederlands frorum of topic over deze motor gevonden. Dus bijdeze!

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen op dit forum zijn met een KR1 en wat hun ervaringen zijn en wat ze eventueel hebben veranderd of hebben mee gemaakt

hier even wat informatie:

Technische gegevens
Motor:
Vloeistofgekoelde tweecilinder tweetakt met KIPS, variabele poorten timing (elektronisch) en olie-injectie.
Boring x slag 56 x 50.6, cilinderinhoud 249 cc.
Compressieverhouding 1:7.4, transistorontsteking, 2 Keihin PWK 28 carburateurs.

Transmissie:
Primaire transmissie d.m.v. tandwielen, meervoudige natte plaatkoppeling, zes versnellingsbak, secundaire transmissie d.m.v. ketting.
Overbrengingsverhoudingen: primair 1:2.541, versnellingsbak 1:2.533/1.727/1.315/1.086/0.962/0.862,
secundair 1:2.666.

Rijwielgedeelte:
Aluminium ‘E-box frame’ met hydraulische gedempte telescoopvork voor en Unitrak veersysteem achter.
Lengte 2005 mm, breedte 690 mm, hoogte 1115mm, zithoogte 750mm, grondspeling 125 mm, wielbasis 1365mm, balhoofdhoek 66 graden, naloop 93mm, veerweg voor 130 mm, veersysteem achter 105mm, inhoud benzinetank 16 liter (21 reserve), gewicht droog/rijklaar 125 kg/ 140kg, remsysteem voor 2300 mm schijven, klauwen met dubbele zuigers, remsysteem achter 1210 mm schijf, bandenmaat voor 110/70 x 17, bandenmaat achter 140/60 x 18.

Prestaties:
Opgegeven max. vermogen 60 pk (44.1 kW)/10500 tpm
opgegeven max. koppel 3,75 kgm (36.8 Nm)/10500 tpm
topsnelheid 200-215 km/h.
Benzine verbruik gemiddeld 1 : 14.8, actieradius 150-180 km, olieverbruik 1:600.

een rij test is te vinden op onderstaande link:
tmfweb.nl - de beste bron van informatie over .

En een foto van mijn KR1-S voor de beeld vorming
 

ZL900

Die hard MF'er
7 mrt 2007
444
0
32
Zaandam
Mooie afsluiting van de dag

Voorzichtig schopje voor de kr1 mensen die deze topic gemist hebben
 
Laatst bewerkt:

Hambeer

MF veteraan
21 nov 2002
8.532
123
41
Ommen
Bezoek site
Altijd leuk die 2-takters!
Heel af en toe zie je wel eens een KR1 te koop staan....zijn er denk ik niet veel van in Nederland.

Leuk apparaat!
 

ZL900

Die hard MF'er
7 mrt 2007
444
0
32
Zaandam
Altijd leuk die 2-takters!
Heel af en toe zie je wel eens een KR1 te koop staan....zijn er denk ik niet veel van in Nederland.

Leuk apparaat!
je ziet ze jammer genoeg niet zo vaak meer, wat ik heel jammer vind.
Wat ik ook jammer vind is dat ik maar weinig webshops kan vinden waar ze leuk speel goed verkopen voor de KR1
 

thefastmen

MF veteraan
22 jun 2005
3.408
5
33
Haaften
Heb het altijd al leuke motors gevonden :Y :Y
Heb wel eens samen met een KR1 op het circuit gereden maar die kon mijn NSR250R duzz echt totaal niet bijhouden :? terwijl de KR1 eigenlijk meer vermogen heeft.
Maar we moeten eigenlijk een keer een 250cc meeting houden :Y
 

HutseFruts

Die hard MF'er
17 jun 2005
559
0
Hele mooie fiets, met standaard een prachtig uitlaatgeluid.

Heb je de zuigerpenclips al gecontroleerd ? Staat me bij dat die af fabriek beroerd zijn en los kunnen raken. Alhoewel; je zuigers zullen al wel vervangen zijn niet waar ?

Ik geloof dat ik nog ergens een electronisch werkplaatshandboek van de KR1 heb, laat maar weten of je d´r belang bij hebt.
 

ZL900

Die hard MF'er
7 mrt 2007
444
0
32
Zaandam
hey bedankt voor je compliment, een werkplaats handboek heb ik al :) ik heb hem gekocht van een lief hebber die er na een ongeluk niet meer op kon rijden...

de motor heeft net 7000 km gelopen dus hij is nog helemaal orgineel en nog nooit uit elkaar geweest!
 

Eaglebrink

Die hard MF'er
30 apr 2006
831
2
46
Nunspeet
Eagletjuh heeft er een gehad, maar verkocht!!! Heb nu toch wel lichtjes spijt gekregen moet ik zeggen!!!!

Dit was de mijne :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~





Ben toch eigenlijk wel weer op stilletjes op zoek naar een geschikte vervanger.
Zal nog wel ff moeten wachten, want de garage staat nu stiekum iets te vol!! ;) ;)

Grtz Eagle.
 
Laatst bewerkt:

ZL900

Die hard MF'er
7 mrt 2007
444
0
32
Zaandam
:) ik vin hem in het groen ook zo mooi *O*
Maar ik kwam de mijne tegen voor een mooie prijs en heel weinig kilometers :)

Had jij motorish nog wat veranderd?
 

Harris

MF'er
18 jun 2004
190
0
Geldern, Duitsland
Hoi,
ik zag je topic in het engelse forum. Ik heb er ook een in dezelfde kleuren als jij. Ik heb er nog bijna niet mee gereden, ik wil eerst het een en ander optimeren (de mijne heft al 33000km gelopen).

Ben nu bezig er Jim Lomas uitlaten op te zetten. Zal een foto posten zodra ze erop zitten. Belangriijkste modificatie totnogtoe is het monteren van edelstalen KIPS-walsen met bijbehorende edelstaal bediening (die dingen bovenop). De standaard armen die de KIPS-walzen bedienen heb ik ook vervangen door nieuwe, uit de modelautowereld, die perfekt werken in tegenstelling tot de originele die vaak gruwelijk veel speling hebben. Al dit spul heb ik uit Engeland gehaald, kant en klaar krijg je bijna niets voor de KR1S, maar de leden van het engelse forum zijn zeer aktief en vooral inventief.

Van de thetuningworks.com heb ik een speciaal voor de KR1S geproduceerd pipercross luchtfilter gekocht.
 
Laatst bewerkt:

Harris

MF'er
18 jun 2004
190
0
Geldern, Duitsland
Heb je de zuigerpenclips al gecontroleerd ? Staat me bij dat die af fabriek beroerd zijn en los kunnen raken. Alhoewel; je zuigers zullen al wel vervangen zijn niet waar ?
Dat was alleen het geval bij de allereerste KR1's. Kawa heeft toen vrij vlot nieuwe zuigers ontwikkeld. De KR1S van ZL900 heeft in ieder geval af fabriek deze nieuwe zuigers
 

Harris

MF'er
18 jun 2004
190
0
Geldern, Duitsland
Oh ja, zou je ook een setje KIPS-armen willen hebben, ik heb net 4 setjes in Engeland besteld en zou voor jou een 5e kunnen meebestellen. Kosten 20€ plus verzendkosten.
 

ZL900

Die hard MF'er
7 mrt 2007
444
0
32
Zaandam
hey Harris,
ben heel erg benieuwd naar je nieuwe pijpjes :)
maar hoe zit het met die KIPS?? dat zijn toch je powervalves??
 

ZL900

Die hard MF'er
7 mrt 2007
444
0
32
Zaandam
en wanneer zou ik die herri moeten horen dan??

ik hoor wel wat geratel maar ik dacht zelf aan de koppeling.
 

Harris

MF'er
18 jun 2004
190
0
Geldern, Duitsland
en wanneer zou ik die herri moeten horen dan??
als tie loopt :)

Je kunt ook makkelijk voelen of je speling hebt op de ogen van je KIPS-armen indien je gewoon met de hand voelt, fluitje van een cent. Een valve vasthouden en proberen of en hoeveel je de valve aan de andere kant van dezelfde arm kunt bewegen.
 
Laatst bewerkt:

ZL900

Die hard MF'er
7 mrt 2007
444
0
32
Zaandam
Nou vandaag iets heel raars mee gemaakt.

Kwam terug bij de tandarts vandaan zet mijn motor neer en stap af, hele plas koelwater bij mijn achterwiel :? dat is opzich al raar. Ik op zoek naar de oorzaak haal mijn zitje er af en zie dat het resevoir ver over de max zit. dus ik kijk naar mijn radiator en zie dat die helemaal leeg is :?

Verder zag ik toen ik er onder lag ook nog dat hij oli lekte. er was een boutje dol gedraait onder de aftap plug waar olie vandaan lekte. Dus ook daar zit een nieuw boutje in en weer verze olie in.

Gelukkig had ik geen gaatjes *D


*toen de kuip er toch afwas ook nog even aan de kips arm gevoeld, maar niet echt speling kunnen ondekken*
 
Laatst bewerkt:

bathory

MF veteraan
30 apr 2004
3.640
0
boskoop
Gave machines... :P

Mn vriendin had 2 rgv´s ---is de kr1s qua motorkarakter te vergelijken
met de rgv..?

Grtzz...
 
Laatst bewerkt:

Eaglebrink

Die hard MF'er
30 apr 2006
831
2
46
Nunspeet
Nou vandaag iets heel raars mee gemaakt.

Kwam terug bij de tandarts vandaan zet mijn motor neer en stap af, hele plas koelwater bij mijn achterwiel :? dat is opzich al raar. Ik op zoek naar de oorzaak haal mijn zitje er af en zie dat het resevoir ver over de max zit. dus ik kijk naar mijn radiator en zie dat die helemaal leeg is :?

Verder zag ik toen ik er onder lag ook nog dat hij oli lekte. er was een boutje dol gedraait onder de aftap plug waar olie vandaan lekte. Dus ook daar zit een nieuw boutje in en weer verze olie in.

Gelukkig had ik geen gaatjes *D


*toen de kuip er toch afwas ook nog even aan de kips arm gevoeld, maar niet echt speling kunnen ondekken*
Dat geintje had Eagletjuh ook al eens meegemaakt. Wat bleek bij mij, de koppaking was niet meer je van het!! Bij mij gebeurde het vaak nadat ik eerst stevig door had gereden, en dan stil ging staan.

Grtz Eagle.
 

ZL900

Die hard MF'er
7 mrt 2007
444
0
32
Zaandam
@ Bathory
Als ik hem vergelijk met de RGV van een maatje van me vind ik het een heel ander ding. De vermogens afgifte is heel anders, de rgv voelt veel vloeiender aan vooral de een stnd rgv voelt een beetje als een brommer aan (niets negatief bedoeld).

@Eagle
Ik had het na een stuk van 30km ik stond stil en opeens merkte ik het koelwater op.
Jij zegt dus dat het de koppakking is, nou dan moet ik daar toch een keer naar gaan kijken. (als ik er nog is last van heb)