Kawasaki KR1 Topic

Hallo mensen,


Ik ben via 'google''op dit topic gekomen en heb mij vervolgens aangemeld op deze site.
Ik was namelijk op zoek naar wat info over de kawasaki kr1.
Tevens zou ik graag wat informatie van kenners van dit type zelf willen hebben.
Ik heb zelf geen motor, maar kan een mooie kr1 kopen ( zelfde als de groene op de 1e pagina)
Deze staat op belgisch kenteken, deze moet dus geschouwd worden en een nieuw nederlands kenteken komen, tevens moet er een nieuw kontakslot in deze motor, omdat de sleutel kwijt is.
Heeft iemand een idee waar ik op moet letten bij deze motor en wat ongeveer de totale kosten van de rdw zijn, incl keuren en het kenteken?

Alvast bedankt.


rob
 
Waar je op moet letten:

Zoals bij elke tweetakt, moet je er van uit gaan dat de motor gereviseerd moet worden, tenzij je rekeningen van de vorige eigenaar krijgt die het tegendeel bewijzen. Je moet er anders helaas van uit gaan de je voorganger(s) zo'n beetje alles kapotgesleuteld hebben, wat maar mogelijk is.

- Als de rechteruitlaat duidelijk meer rookt als de linker, kan de krukaskeerring kapot zijn. Dat betekent een krukasrevisie.

- Openen de KIPS-walsen bij 7000-8000 toeren?

- Als je mag: werp een blik in de uitlaatpoorten: hoe zien de zuigers/zuigerveren eruit? Zijn de walsen goed gemonteerd?

- Ziet de koelvloeistof er goed uit? Geen olie/ ruikt niet naar uitlaatgassen?

- Hoe ziet de versnellingsbakolie eruit? Geen koelvloeistof erin gekomen?

- Kuipdelen: kompleet en zonder scheuren/gaten. Zijn namelijk gruwelijk duur en bijna niet meer aan te komen. Meestal scheurt de kuip aan de spiegels en aan de bevestiging aan het frame.

- Uitlaten: niet doorgeroest, geen scheuren e.d.

- Benzinekraan: lekt-ie?

Motor moet na 1-2 trappen lopen, anders klopt er iets niet.

Voor de rest het bekende werk: balhoofdlager, swingarmlagers, remschijven , enz...........

Kan je niet vertellen wat de keuring ed kost, woon zelf al lang in Duitsland.

En meld je het beste aan in het engelse KR1-S-forum: KR-1S - Index page

Daar vind je handboeken, tips, word je geholpen bij vragen en kom je goedkoop aan onderdelen.

groeten,
Charles
 
Zo maar weer is een update, na een hele lange stilte.

Eindelijk na een jaar hard werken is het gelukkig weer vakantie.
Had eindelijk is tijd om te kijken wat er nou aan de hand was met mijn KR1s. Het was natuurlijk een raar probleem dat er koelwater uit de overloop boven mijn achterwiel kwam. Ondertussen had ik al een hele nieuwe pakking set besteld, dus het was tijd om mijn Motor uit elkaar te halen en op zoek naar het probleem.
p7110164ra2.jpg


bij het demonteren van de kop kwamen we al 2 problemen tegen. de powervalves stonden helemaal vast, en er zaten 2 koppakkingen op (je heb 2 versies van de KR1s, 1 met een O-ring als koppakking en de andere heeft gewoon een Stale koppakking) mijn motor was voorzien van bijde wat ons niet helemaal de bedoeling leek. Verder zagen de zuigers en cilinders er nog keurig uit.
p7110167ef9.jpg

na het vervangen van al de pakkingen kon hij weer in elkaar.
p7110168om5.jpg

en helmaal dicht!
p7110169wo7.jpg


Ondertussen hebben we ook de carbarateur en de membramen er afgehaald. de carbaraeurs schoon gemaakt in de Ultrasoonreiniger,en daar knappen ze aardig van op!
p7110171ih4.jpg

We zijn er ook achter gekomen dat de Membramen al waren voorzien van Carbonne klepjes.
p7110170mo4.jpg

ook hier nieuwe pakkingen tussen gestopt en het kon weer dicht.
p7110172tc0.jpg


Na het in elkaar zetten starte hij vrij wel meteen (wat hij voorheen niet echt deed).
meteen maar na het warm worden van de motor even een stukkje proefrijden.
Het was mij een hele geruststellign dat hij beter rijd dan ooit er voor! en zonder problemen!!!

Helaas ben ik waarschijnlijk wel genoodzaakt om hem te verkopen, omdat het samen wonen op de loer ligt.
 
he hallo,


ook jaren op kr1-s gereden te hebben moet ik zeggen super fiets gewoon kan je lekker mee sturen


ps:We zijn er ook achter gekomen dat de Membramen al waren voorzien van Carbonne klepjes.
deze zitten er standaard in hoor zatten bij mij ook alleen waren er 2 kleine hoekjes afgbroken..

bijn mij liep het pinnetje die de zuigerveren tegen houd er uir vandaan en tja dan kan je wel voorstellen wat er toen gebeurden hihihii
heb de zuiger nog bewaard ziet er niet fris meer uit kan ik zeggen

mooie bike tekoop :]

dennis.
 
okeej, ik wist niet dat het orgineel was die carbonne klepjes.
Wij lopen al een tijdje mee in de 2takt wereld (wij race ook nog met brommers). Wij vonden dat de zuigers er nog goed uit zagen, dat is ook de reden dat die er zo weer in terug zijn gegaan!
 
De kuip past zonder problemen, is alleen bijna zonde hem weer te monteren, dan zie je bij niets meer van de uitlaat. De uitlaat maakt wat meer herrie, maar niet te asociaal. Ik heb hem nog niet kunnen uitproberen op de weg, omdat ik eerst nog naar de Tüv moet.....
 
ik heb wat vraag tekens bij Tüv leg is uit :?

Waarom heb je eigenlijk niet gekozen voor de carbon dempers?
 
Laatst bewerkt:
ik heb wat vraag tekens bij Tüv leg is uit :?

Ik woon in Duitsland vandaar. Ik heb mijn KR1S in Nederland gekocht en nu moet die nog hier in Duitsland op kenteken worden gezet en daarvoor moet-ie eerst naar de Tüv. Zo'n beetje als de RDW doet als je een motor/auto naar Nederland haalt, maar dan hier duidelijk strenger.

De Kr1-S is hier nooit officieel geïmporteerd, dus niemand kent dit model. Dat maakt het er niet makkelijker op. Het is dan het beste om de motor zo standaard mogelijk te hebben, anders kun je jet helemaal vergeten, vandaar dus de aluminium dempers (ik wilde geen edelstaal).
 
He Kr1 liefhebbers. Zijn jullie er nog?

Ik zoek een Lomas uitlaat. Wie kan me daar aan helpen. Waar kan ik die kopen?

Ninjawil
full
 
:] Graag gedaan. Sean van de thetuningworks is een goeie gast; daar kun je zonder problemen je spullen bestellen (nee, ik ben geen mede-eigenaar of zo :+ ).
 
Ik laat net 30setjes F3 powervalves maken. Kosten 140€ per set. Deze geven wat meer vermogen, zijn iets goedkoper dan standaard powervalves van kawasaki en veel sterker/robuuster, aangezien ze van een speciale aluminium legering worden gemaakt, die normaal in de luchtvaart wordt gebruikt en die net zo sterk is als edelstaal.

Hier kun je er meer over lezen:

F3 kips valves to be manufactured - KR-1S

Mocht er iemand interesse hebben, stuur me een mailtje.

groeten,
Charles
 
Zitten er vier van die powervalves in de KR1-S?
Gaan die dingen wel eens stuk O-)
Mijn KR1 staat op 30000 km. Geen problemen met de valve's
Voor 140 euro kan ik wel een setje reserve laten liggen *O*

Ninjawil
 
Ja er zitten 4 powervalves in een KR1S-motorblok, 2 per cilinder. Ze gaan makkelijk kapot, als je bij het demonteren van de motor niet voorzichtig bent en de kop iets scheef van de cilinders trekt. Ook breken ze snel als je ze per ongeluk laat vallen. Ook is het materiaal van de originele powervalves zo zacht, dat de oliekeerringen erin 'vreten' waardoor ze gaan lekken (bovenop de cilinderkop). Al deze nadelen van de originele powervalves hebben mijn powervalves niet.

Bij interesse cpulskens(at)yahoo.ca

groeten,
Charles
 
Laatst bewerkt:
gaan er 21 september nog kr1tjes naar de pottendijk te racen?
ik iig. wel
hebt kuipwerk wel vervangen door wat minder origineel kuipwerk
 
Terug
Bovenaan Onderaan