Kawasaki KR1 Topic

wat wil je geven aan een volledige rijdende opknapper ?
heb er nog 1 liggen op mijne zolder. hoeft absoluut niet weg - hij ligt daar goed - te doen wat banken niet kunnen dezer dagen.

Ik ben bang een stuk minder als wat jij in gedachten hebt. Want ook ik heb geen haast :+ .

Maar je hebt me interesse gewekt O-) .
 
maandag de 23e ga ik samen met peter #de Pottendijk" onveilig maken samen met andere tweetakten *O*
Ik rij met een rs met n kr1 blok en peter heeft altijd 2 kr1 tjes mee.
 
full



Even ons evenementje delen *O*
 
ik heb nieuwe gesmeden zuigers voor de kr1s laten maken, dus als iemand nog zuigers zoekt
 
Laatst bewerkt:
Beste liefhebbers,

Zelf heb ik er nog weinig ervaring mee, maar de kr1 trekt mijn aandacht. Na heel lang zoeken is mij nu 1 aangeboden met 11.000 originele km uit 1991. Groen met wit en geel vlak op de kont. Of de onderhoudshistorie erbij is weet ik nog niet. Hij ziet er in ieder geval puntgaaf uit en absoluut niet versleutelt.

Kan iemand mij de waarde van deze motor inschatten en natuurlijk waar ik op moet letten verder?

Hoor het graag of iemand me kan helpen.
 
waardebepaling is zeer moeilijk zonder foto's...

belangrijkste dat je moet nakijken zijn scheuren aan de ophangpunten van het frame voor de motor achteraan. slecht (of beter gezegd, niet) uitgeshimmt in het fabriek.

weinig frames met de originele/niet gerepareerd ophangpunten voor het frame van de kuip aan het balhoofd.

hier alle verschillen tussen een KR1 en een S, kan je gebruiken om te zien of alles wel van een S is : KR1 vs. KR1S - KR-1S
 
en controleerd de KIPS-links op speling.
Uitgesleten gaten waar de KIPS kabels inkomen, wijzen op veel gebruik en dus waarschijnlijk meer kilometers dan aangegeven (of er zitten onderdelen met meer km's op).
Als er zwarte drap (=olie) langs de KIPS afdichtingen komt idem.
bij kontakt op moeten de KIPS even roteren.

als je em koopt, best een voltmeter op zetten. Als de gelijkrichter/regelaar de geest geeft en teveel volt doorgeeft, zijn binnen luttele seconden je CDI en toerenteller er aan.
 
En je accu is dan ook meestal naar god.

Spanningsregelaar op een andere plek (achter in de kont) of een grotere vervangings monteren.
Zijn verder super betrouwbare blokken mits zuigerwissel bij 10.000 km
 
waardebepaling is zeer moeilijk zonder foto's...

belangrijkste dat je moet nakijken zijn scheuren aan de ophangpunten van het frame voor de motor achteraan. slecht (of beter gezegd, niet) uitgeshimmt in het fabriek.

weinig frames met de originele/niet gerepareerd ophangpunten voor het frame van de kuip aan het balhoofd.

hier alle verschillen tussen een KR1 en een S, kan je gebruiken om te zien of alles wel van een S is : KR1 vs. KR1S - KR-1S
Super bedankt voor de snelle reactie en tips! Hij ziet er net zo uit als de foto op pagina 1. Zit nieuwe cilinder + zuiger op. Als hij in goede staat is, zou 3000 euro dan een juiste waarde zijn? Of betaal ik dan echt veel te veel?
 
en controleerd de KIPS-links op speling.
Uitgesleten gaten waar de KIPS kabels inkomen, wijzen op veel gebruik en dus waarschijnlijk meer kilometers dan aangegeven (of er zitten onderdelen met meer km's op).
Als er zwarte drap (=olie) langs de KIPS afdichtingen komt idem.
bij kontakt op moeten de KIPS even roteren.

als je em koopt, best een voltmeter op zetten. Als de gelijkrichter/regelaar de geest geeft en teveel volt doorgeeft, zijn binnen luttele seconden je CDI en toerenteller er aan.
Wat houdt de KIPS in?
 
En je accu is dan ook meestal naar god.

Spanningsregelaar op een andere plek (achter in de kont) of een grotere vervangings monteren.
Zijn verder super betrouwbare blokken mits zuigerwissel bij 10.000 km
Bedankt voor je reactie! Cilinder en zuiger zijn recent vervangen. Dit is dus wel goed.
 
prijzen worden bepaald door "zotten met geld" , 3000 lijkt mij tegenwoordig behoorlijk normaal.
Even een terugkoppeling. Alles gecheckt en ziet er erg goed uit allemaal. Op een hoop stof na is de motorfiets echt als nieuw. blokje is gewoon los en motor heeft altijd warm gestaan. Enige is dat de accu kapot is en dus niet de kips heb kunnen testen. Zouden jullie als kenners deze kans laten gaan of wel pakken?
 
Doen lijkt me. Aanbod Kr1S-en is zowiezo schaars, minder dan RS250's of RGV's volgens mij... Er heeft afgelopen jaar een KR1-S hier in de buurt te koop gestaan (hele nette op foto dat wel) voor 4950 en heb me in moeten houden om niet te gaan kijken...

Hou wel rekening met de andere zaken ook na zo'n lange stilstand; remmerij banden vloeistoffen enz.

Suc6,grtz,fRank
 
Doen lijkt me. Aanbod Kr1S-en is zowiezo schaars, minder dan RS250's of RGV's volgens mij... Er heeft afgelopen jaar een KR1-S hier in de buurt te koop gestaan (hele nette op foto dat wel) voor 4950 en heb me in moeten houden om niet te gaan kijken...

Hou wel rekening met de andere zaken ook na zo'n lange stilstand; remmerij banden vloeistoffen enz.

Suc6,grtz,fRank
Thanks! Heb hem inmiddels aangeschaft(zie foto hierboven).
 
Terug
Bovenaan Onderaan