Kawasaki KR1 Topic

Bijlagen

  • forks2.jpg
    forks2.jpg
    42,1 KB · Weergaven: 17
Even naar oma zwaaien 👋.
En kleine "update" dan maar op de kr1s:

Helaas heeft het racen op de 10r voorang en slurpt dat meer tijd en geld als gedacht. Maar toch nog wat kunnen doen voor de kr.

Mock-up tank bemachtigd en Geometrie uitgezet, hiervoor een tijdelijk bokje gemaakt. Dus zo zou de motor in rust moeten staan.
20200328_132850_HDR.jpg


Bezig geweest met de kroonplaten, vooral de lagering en bevestiging was lastig. Wil graag een aluminium balhoofd pen. Dus de diameter moest omhoog voor de sterkte. Ben er nagenoeg uit nu, alleen de geometrie van de onderste en bovenste kroonplaat nog wat verfijnen. En irmand vinden die ze wil maken voor een nette prijs.
IMG-20190117-WA0024.jpeg

Achterwiel en achterremklauw zitten er ook def. In. Wacht nog op een spacer voor de remklauw houder, foto can de constructie
IMG-20191104-WA0007.jpeg


Verder heb ik de kabelboom voor 90% klaar, montage en montage punten komen zodra het zo ver is pas, maar even uitgelegd op het grame.
20191015_224942.jpg


Het gaat traag, maar we zitten niet stil:]
 
ik heb nog een kawasaki kr1 licht getint scherm.
Nieuw.
Als iemand interesse heeft.....
40euro + verzending vanuit België.
20200702_210526_resized_1.jpg
20200702_210501_resized_1.jpg
20200702_210501_resized_1.jpg
20200702_210440_resized_1.jpg
20200702_210440_resized_1.jpg
 
Hierbij nieuwe aanmelding,
Ongeveer een maand geleden heb ik een KR-1S C3 aangeschaft.
Bekijk bijlage 1541844Bekijk bijlage 1541843
In redelijke staat maar heeft wel wat liefde nodig.

Ben nu de remklauwen aan het reviseren.
Volgende week ga ik voorvork keerringen vervangen en meteen Hyperpro voorveren monteren.
Mooi,ik heb exact het zelfde model en kleur gehad,Janbros zal ook wel blij zijn ,eindelijk weer wat leven in de KR1 brouwerij 🤗 ;)
Hyperpro vering had die van mij ook,reed prima.
 
Ondertussen...
Banden vervangen.
Ding in koudontvetter gespoten laten inweken en met de Karcher afgespoten (blok en binnenkant kuip vering en achterbrug enz waren echt ranzig)
Remleidingen vervangen (lekte)
Remklauwen gereviseerd (1 remzuiger lekte maar waren er meer niet lekker meteen alles nieuw)
Voorvorkkeeringen vervangen en de hyperpro veren erin gezet
topkuip frame gestraalt en opnieuw gespoten
Nieuw luchtfilter geplaats en de gasnaald een standje lager gezet.

En nog wel meer meuk/kleine dingen, voor nu vindt ik het even goed is stiekem al een aardige duit ingegaan.:')

Paar ritjes mee gemaakt nu, erg leuk speelgoed en super licht net een brommer. Het heeft z'n charme :)
 
Ik kwam vorige week ook nog een kr1 tegen op circuit assen. redelijk origineel en zeldzaam aan t worden.
Welke 2 takt niet,ze zijn allemaal vrij zeldzaam,ik kan me niet meer herinneren wanneer ik er 1 op de weg gezien heb,
zelfs de toch best veel verkochte RD350LC YPVS zie je niet meer.
 
Ondertussen...
Banden vervangen.
Ding in koudontvetter gespoten laten inweken en met de Karcher afgespoten (blok en binnenkant kuip vering en achterbrug enz waren echt ranzig)
Remleidingen vervangen (lekte)
Remklauwen gereviseerd (1 remzuiger lekte maar waren er meer niet lekker meteen alles nieuw)
Voorvorkkeeringen vervangen en de hyperpro veren erin gezet
topkuip frame gestraalt en opnieuw gespoten
Nieuw luchtfilter geplaats en de gasnaald een standje lager gezet.

En nog wel meer meuk/kleine dingen, voor nu vindt ik het even goed is stiekem al een aardige duit ingegaan.:')

Paar ritjes mee gemaakt nu, erg leuk speelgoed en super licht net een brommer. Het heeft z'n charme :)
Ach de investering zijn ze zeker waard,minder waard worden ze niet alleen maar meer,dat in tegenstelling tot nieuwere motoren die
alleen maar minder waard worden.
Als je ziet wat er voor deze al gevraagd word,
 
topic eens tot leven brengen :)
lang geleden begonnen met een KX500 blok in een KR1s te steken als circuitmoto, maar door teveel trillingen nooit afgemaakt. recent het blok verkocht en dus besloten om dit rollend frame te gaan gebruiken als mijn eigen S, kwestie van zoveel mogelijk originele onderdelen aan de kant te houden. nog maar 10 keer gecrashed met een KR1, en vermoed dat er toch nog gaan bijkomen :+

rollend frame : RGV achterbrug, R6 schokbreker, ZX6 2004 vork.
1.JPG


dwarsbalk vooraan tussen frame moet weg en weer origineel gemaakt worden, support achteraan moet ook weg. heb een koker met de exacte maten om er terug in te lassen
2.JPG

4.JPG

gelaste plaat waar support achter op zat kan blijven zitten
3.JPG

balk er tussen uit., omdat ik schrik had niet goed in de hoek te kunnen lassen met een komplete balk (gele pijl) , heb ik een 1 cm van de originele laten zitten, en daar blokken alu in gelast. zo kon ik gemakkelijk in de hoek lassen. dwarsbalk heeft dan vooraan een uitsparing zodat die las meer naar het midden komt waar meer plaats is
5.1.jpg
 

Bijlagen

  • 5.JPG
    5.JPG
    37,4 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
Tof jo, zou willen dat ik aluminium kan lassen. Dat moet ik uit besteden.

Wel dezelfde vork en shock als ik heb. Wat heb je gedaan om de vork passend te maken? Zxr400 t stuk?

Bij mij schiet het helaas niet op. Prio probleem.
20200511_222902_HDR.jpg
 
je hebt 2 opties met een 400 T-stuk :
ZXR400H heeft de juiste balhoofdpen, past zo in een KR1 zonder aanpassing, maar beide vorkgaten zijn 50mm, dan moet je het onderste dus groter maken.
ZXR400L : heeft de juiste vorkgaten, maar de pen is te dik. moet je dus een andere voor maken.

heb beide versies (2x zo'n vork, reed ook al met zo'n vork in mijn huidige S)
 
je hebt 2 opties met een 400 T-stuk :
ZXR400H heeft de juiste balhoofdpen, past zo in een KR1 zonder aanpassing, maar beide vorkgaten zijn 50mm, dan moet je het onderste dus groter maken.
ZXR400L : heeft de juiste vorkgaten, maar de pen is te dik. moet je dus een andere voor maken.

heb beide versies (2x zo'n vork, reed ook al met zo'n vork in mijn huidige S)
Klopt inderdaad. Aah kijk.

Ik ben bij mij een andere route aan het bewandelen. Vond de offset van de 400 kroonplaten en van de kr1 kroonplaat niet dicht genoeg bij mijn beoogde resultaat komen. Heb dus zelf wat ontworpen ;)
 
voorste balk gelast

6.JPG

frame destijds op ebay-uk gekocht, was al deels aangepast voor een KX500 blok. om gemakkelijker te kunnen posten had ik hem toestemming gegeven om het subframe er af te slijpen. Had het er toen zonder veel bij nadenken weer op gelast en stond niet elemaal correct, was toch maar voor op circuit.
nu besloten om het subframe demontabel te maken, zal hem misschien (waarschijnlijk :P) nog wel eens plat leggen en dan kan ik er eena nder subframe op zetten en hoef ik geen originele KR1 onderdelen meer te gebruiken (heb voor nu nog 1 aangepaste kont).
stukken gemaakt om inn de balken te lassen

9.JPG

10.JPG

en het zit er op
11.JPG

niet simpel om de juiste originele positie te vinden, even originele plastiek op gezet om het resultaaat te zien. zit achteraan net iets te hoog gedraaid maar valt nog goed mee.
12.JPG
 
Mooi gelast. :t Heb ooit ook overwogen een 500 crossblok in te bouwen. werd mij afgeraden vw trilling en gyroscopisch effect.
Fedor copal heeft vlgs mij ook eens een zabel blok in n racer gebouwd. was ook geen succes.
 
trillingen zijn echt niet te doen, en hier zie je het effect van het koppel op de voorvork (+/- vanaf 30 sec)

 
Ongelofelijk*D. Is wel puur power.
!e straatmotor was n monoshock maico 500 luchtkoeler in sm trim. 1e start na revisie achter de auto aangetrokken vw de compressie. 1e rit indrukwekkend... 2e rit met de auto de afgetrilde onderdelen ophalen. Gekkenwerk
 
helaas door de bredere knuckkle passen originele uitlaten (of mijn copie-en) niet meer.
zal er zelf nieuwe moeten maken
P1010006.JPG
 
heb een linkse en rechtse uitlaat met beschadigde "S" bocht vooraan. had deze er af en open geslepen in de hoop ze terug in vorm te krijgen en te gebruiken als begin van nieuwe pijpen, maar dat is niet echt gelukt. van 1 van de 2 was de "S" uitgerokken en denk dat het nog meer werk zou zijn dan deze gelijk te krijgen dan kompleet nieuwe te maken.
in nieuwe maken had ik echter ook totaal geen zin (om het deftig te doen zou zo'n "S" al snel uit 30? secties moeten bestaan) . neen dank u :N
heb 2 set's after market lichtgewicht uitlaten die blijkbaar niemand herkend, en als ze onbekend zijn zijn ze niet veel waard. van 1 set komen de afmetingen zeer goed overeen met de originele, dus besloten de vaste aansluitflens er af te slijpen, er een bus aan te lassen die over een nieuwe aansluitflens (met daarin een "Wobbly duct") schuift
RzgAKW1bHOU6bntzuzxjxtmA4Sd9PVuJOxwZntue0s6wi2ZCOyNviikQz1TDylgsOb2d3MVEHJ3rEBsuGkqgv2obCtvNZFHAdLp_V4oGQzKkPl3IGP8AURoTWEvRWWuS5PfIMFYSIXI7kIx96dn_9zJ1tmkVHQhxSnOyEdYJ8OcdQe8V3yhXmziraQ4EWAXG6IYilshT0GyCtIPI9JelEvoO7tm5TSrAEK8hii7lhq9O-xj40nxwo71JqOlkS276XBUe0crTwdyYdgMV3NYmmo3txH_PCgTqIyZvhEcU_CIBQ-QJqNQ1usA4o-ivpPpnjYA2gCtBKSXMMnWBJ536dL6hHxg5tFEs1uYg0wPwvtrhXPF-_jLbxjQW4_U4B2-mFZUqEw9b51l4upvF0jTqcBRfJF-kN_UOLulLuRIuAAzAS_WtcO4DBr0x5exajGs3ovLosfCshXLmzqcRvvD7Pz4IIYub-BLI_te3cY12Z3RP8ObS70oUOK38ZwT-EuWlyakNLxdhtRCmhMo8-jbxUmEPLDEocDxGa8RPKcKUBoYHlBkpaCAlx0TbpGSotj4orpgg3HnBhd10bIp6m7Tsclu7HXDoztRvb31al95sGO4MyoLkkGbrhcUfs5j3XmAao5slhVMaWAgxCAinuVqaPaOgx5RdQbTgodVjM1IAXDQ5hcZsVFVeo_O39jIp=w1251-h938-no


door die langere duct ligt het toerenbereik nu +/- 500tr/m lager
gelast :
FPxpSHSGV07g2nWD7Do4XPWXrNi2POdgy3KQlt_NooP910ioFe35oJXlD6qYbVoRvO_PE6rgvW-Nju9QPtcN0DiZacfHkWbg73hxDn8SsAjFzDZ79H7noRYfxfvuPfFR802rcCp5WTUdwUD0tpEvE5UBHg3Ez4DYxi-mp3mba5JiirvB1RQ8ZV6soBLE7WldCFVYnYcyms6RGarAL9HrzeTxyK-27_mgSpSbLg0YUm1tTZdvjVeFq67svQHSiOIedwoNaPiG2VbzOTLTSyViVzOFbrGC8bBqqMsEO8k-eUKUo33dwdXyLeRTJns-0n_a9THcI7qrbZ8hUfPtUD5q1cpPOKfyq3clcpjPcAJIl-SDs15BZ-a8_cdjC6b73KRhpfMTg0sQUcvvylyIHI2NiMc_tVnvXn9Wsv4dVtt4V_4462hF1nklCEztedrOTMXMKouYK0qNpnUZyqoJRctLNIlNrvsB8zuTzIIH7xaMoYYiEmT_Y3fRL370DEUtm_cpjbU0F8vRBURyh1NgmxTY2hMQxa3CTV1Nq-fB0i3mV6F49coIwll7R0C4VE8QapUPGt7lcXy4AWe6oF9ZJlwe3Tudi7Sgr2zoO-eVsXNuQQA7vFeVDaEYgMh51GzwOhFkMngt779z_o9zl3ZJWLIOFk4mkN_ZOQImysdcwc9baB5Xj6D2enW6wN2WhCkY=w1251-h938-no

supports aan de pijpen wat bijgeplooid zodat ze aan uitkomen aan een steuntje dat mee met de voetsteunen aan het frame komt :
4ZDgEVFatWfHz3Xbd30_0SMcXSK_O7v0wLh4AKedug0-bdYDFygkZUfgd92_Qus5jmH2DCXJNfdxeufrz-6Yur6Yrflef4G7W-qjeIyiEN5FiKxFBI44C36U8aTHyspko7CDKgzI75ruvUC49mKSDYyhPVX482Ab8jbWIWq3nLNMVZIoL_27BrhE-TtoMWQbmrHWzElHoYRsK5gXDf6_nU7GPSghzVOj5NEV2b1sS9i1bgUW6JAmddhwq8F3tTzp8YrVnM5MqokPIoABrwpIZ_fMCj_EnMt2PQjIDTmyWsllpdNu1NWy0Kw9wndl_TRRL_Se9wojMLMjeEeTKDAkNgtb06UDP0qzy5dao_ntiA_qEA8qESI9lN9r8w0jNMcFTYIDsC_kfyfeDO5mlAxP9wyDbwgrY8usi2GcWz-IUCR5O_56qGwTGlCyLcyQej6wnx0V57vOWyTsSJR02Uuy--Ns6RGvHwen0SBHPzT_lvjZGmrTpKLmXbdSu-eQWwLz19g9ubIwUe7vYVO0nTdyb9htuQxIRRJxnmsiTpgPAqWMQlRz2-YOGbVNve2Z4KJUfjCNCiEBbCCxUdmEiPRea-7hbXDGJ9gM_zJaoDuoCriYzFNPP6Mzd2pypX7MaLdsmZd-j5tBc2Gu4oOt6PWXSVWdRylZwjnjySHT1G1ciDUCABFzVAlWtNsn_5Uo=w1251-h938-no


nog juist 2 haakjes lassen op de geboute flens en correcte veren scoren en dan maar eens beginnen met de rest terug op te bouwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan