Kawasaki Kx125 uit 1996 versnellingsbak problemen

D-M-X

Rookie
11 jul 2018
3
0
Hallo, ik zit met een vraag voor een vriend van mij. Hij heeft een Kawasaki kx125 uit 1996.

Zodra de motor kracht moet leveren met stevig optrekken of een helling moet nemen in de eerste versnelling, hoor je deze in de versnellingsbak ruisen alsof de vertanding eruit knalt.

We hebben reeds meerdere malen gezocht en toendertijd ook ondervonden dat de 3e en 4e versnelling (dit is 1 compleet tandwiel) op de primaire as stuk was deze is dan ook met wat zoekwerk vervangen.

Hierna heeft die ongeveer 2 uur als een zonnetje gelopen en is alsnog de 1e versnelling er wederom uitgeklapt.

Met rustig wegrijden is dit geen probleem maar zodra er gas gegeven moet worden komt dit ruisende geluid icm geen vermogen vanuit de versnellingsbak dit doet hij trouwens alleen in de 1.

Hopelijk kan iemand mij hiermee uithelpen dit is de 3e x dat de carterhelften uit elkaar zou moeten voor de 1e versnelling te repareren.

Met vriendelijke groet D-M-X
 
Ik zal het verhaal beter uitleggen de eerste keer dat het motorblok uit elkaar is geweest was de linkercarterhelft zo beschadigt bij het lager van de primaire as dat deze ovaal is geworden.

Hier is toen een een nieuwe carterhelft voor gekomen de tweede x kwamen we de derde / vierde versnelling tegen die tandjes gespuugd had.

Dus eigenlijk gaat het wederom om versnellingsproblemen
 
carterhelften horen bij mekaar, je kan/kon ze zelfs niet los bestellen. gaten worden in lijn geboord met carters gemonteerd.

carters combineren kan soms goed gaan, soms als er teveel verschil op zit zit er niets anders op dan een andere set/blok te kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan