kawasaki kz250 ltd 2 cilinder

happy1974

MF'er
25 feb 2012
135
0
Leuk brommertje gevonden
Stond 3 jaar stil
Heb hem aan het lopen gemaakt nu kijken wat ik er mee ga doen
full
 
Leuke fiets. Ik zie dat je ook met een KZ750 twin bezig bent geweest, hoe is daarmee afgelopen?

Edit: ik zie nu dat dit een 250cc versie is, die heb ik niet eerder gezien. Meestal is het iets van 440/454.
 
Laatst bewerkt:
Leuke fiets. Ik zie dat je ook met een KZ750 twin bezig bent geweest, hoe is daarmee afgelopen?

Edit: ik zie nu dat dit een 250cc versie is, die heb ik niet eerder gezien. Meestal is het iets van 440/454.

Die heb ik verkocht zat toen middenin een vechtscheiding.
Dan zijn andere dingen belangrijker.
Maar nu is het weer tijd om te hobbyen :]
 
Wat zal dat leuk lopen zo'n kleine twin..
Met een beetje creativiteit en hulp hier kun je daar vast een heul leuk ding van kleien.. :Y
 
Riemaandrijving op een 250cc, dat zie je niet snel... Niet dat het uitmaakt, maar het valt mij gewoon op.

Van de 440 of 454 weet ik dat het een half GPZ blok is dat dus de genen heeft van een sportblok. Wat de basis van deze 250 is weet ik niet, maar ik ben benieuwd.
 
De oude 400/440 en 250/305 twins hebben weinig gpz in zich, dat begon bij de 454. Maar dat maakt het verder niet minder leuk.
 
Leuk ding man! Dat er ook 2 cilinder versies zijn wist ik wel, maar ik ken de 250LTD tot nu toe alleen als 1 cilinder versie.

Tip van Flip: opletten bij het bestellen van onderdelen dus.
 
Ik heb een 305 2 cilinder gehad. Leuk ding,kunnen hoge toeren draaien met een leuk geluidje. Heb er nog wel onderdelen van liggen, mocht je wat zoeken.
 
Vandaag maar eens de motor lekker binnen gezet en de carb,s eraf gehaald en die waren redelijk aangekoekt van binnen dus nu staan ze te weken in een badje met azijn
Morgen maar eens kijken wat voor prut er los komt
En dan weer in elkaar zetten en kijken of ie beter wil lopen
full
 
Nooit in azijn of een andere zure vloeistof! Zuur tast metalen aan. Mocht je dit nu (vannacht nog) lezen, haal jouw carbs gelijk uit die azijn, spoel alles heel goed af, en leg ze in de wasbenzine.

Na een dagje weken kan je alle vuil er met een tandenborstel vanaf halen.
 
Ging goed hoor half om half met water en goed afspoelen 👌🏽
 
Laatst bewerkt:
Is toch absoluut NIET aan te raden. Zuren (azijn dus ook) tasten de legering aan waarvan je carburateurs zijn gemaakt (voornamelijk het zink-deel geloof ik), waardoor diverse toleranties wellicht niet meer kloppen of het zelfs gewoon zo broos wordt dat delen breken op den duur. En dat terwijl azijn voor het vet/vuil bijna niets (bijzonders) doet. Wil je je carburateurs goed schoonmaken moet je ze gewoon demonteren en poetsen.
 
Is toch absoluut NIET aan te raden. Zuren (azijn dus ook) tasten de legering aan waarvan je carburateurs zijn gemaakt (voornamelijk het zink-deel geloof ik), waardoor diverse toleranties wellicht niet meer kloppen of het zelfs gewoon zo broos wordt dat delen breken op den duur. En dat terwijl azijn voor het vet/vuil bijna niets (bijzonders) doet. Wil je je carburateurs goed schoonmaken moet je ze gewoon demonteren en poetsen.


Oke volgende keer maar niet meer doen dan |(
Het is gelukkig goed gegaan {zie filmpje}
 
Terug
Bovenaan Onderaan