Kawasaki KZ440 project

vanhout

Die hard MF'er
4 okt 2004
384
185
Boekel
ongeveer 2 jaar geleden heb ik een kz440 gekocht om er een cafe-racer van te maken. De bedoeling is om zo weinig mogelijk te besteden en zoveel mogelijk zelf te maken.

zo was ie toen ik hem kocht.

full
 
Laatst bewerkt:
Toen heb ik een voorvork van Aprilia rs125 op de kop getikt.
Deze heb ik passend gemaakt en erin gezet.

Het blok heb ik in de straalcabine mooi schoon gestraald, heb natuurlijk alle openingen goed afgeplakt. De deksels van het blok heb ik lichtjes gepolijst en er weer op geschroefd met afgedraaide rvs inbus boutjes.

voor de carburateurs heb ik nog 2 aluminium inlaatkelken gemaakt.
Deze zijn echter te komen vervallen omdat ik er nu 1 carburateur op heb.
full
 
Daarna op zoek naar een bijpassend achterwiel.
Helaas niks te vinden na m`n zin.
Dan het voorwiel ook maar eruit.

Heb toen een setje wielen van suzuki gs500 kunnen kopen.
Voor de voorremschijf heb ik nog een adapter moeten maken zodat de Aprilia schijf op het suzuki wiel past.

Toen begonnen aan de achterbrug.
Had hier op het forum al verschillende mooie achterbruggen gezien en dan bedoel ik vooral die uit Friesland :} Dus ik dacht beter goed gejat dan slecht bedacht en probeer er een na te maken. Van een collega kreeg ik een schokbreker.

Ondertussen had ik nog een carburateur gekocht van een Honda CR250. Daar heb ik een spruitstuk voor gemaakt en die erop gezet.

full
 
Laatst bewerkt:
Er is ondertussen nog veel meer aan gebeurt. We zijn ook nog verhuisd zodat ik er een jaar niks aan heb kunnen doen. Maar nu heb ik weer ietsje meer tijd gekregen zodat ik weer verder kan met m`n project. Zal proberen om regelmatig wat te posten.


wordt vervolgd.
full
 
Leuk project,ik volg ook!
Ben benieuwd hoe je het gaat oplossen met je luchtfilter.
 
Leuk project,ik volg ook!
Ben benieuwd hoe je het gaat oplossen met je luchtfilter.

leuk die positieve reacties.

Spruitstuk is inmiddels iets gewijzigd. De ene cilinder kreeg namelijk meer dan de ander...
Carburateur staat er nu meer haaks op zeg maar.
Voor de lucht filter zoek iets met een 90 graden bocht en dan de filter naar voren gericht.
beetje dirt-track style.
 
hier zijn we weer met het vervolg van m`n bouwverslag.

Ik wilde zelf een tank gaan maken van aluminium. Nog nooit gedaan, maar kan het altijd proberen dacht ik. Eerst een avond met karton en tape een soort van tank in mekaar geplakt op het frame. Daarna heb ik alles over genomen op aluminium plaat. Had toen iets van 8 losse delen die samen de tank vormen.
Toen alles aflassen, slijpen, lassen weer slijpen. Uit eindelijk was dit het resultaat.
full
 
Ben eerlijk gezegd niet helemaal tevreden met het resultaat. Zitten nog best wat oneffenheden in. Maar ik laat het erbij. Maak eerst de rest af en dan kan ik nog zien of ik de tank opnieuw maak. Ga er dan wel een engelswiel voor maken.
full
 
Toen moest het origineel subframe er aan geloven. Heb alles eraf geslepen en daarvoor in de plaats een demontabel subframe gemaakt.
Dit is later weer veranderd. Die lange punt achteraan is nu een kortere ronde bocht geworden. Toen kreeg ik opeens het idee om een soort van dirt-track scrambler-achtig iets te gaan bouwen in plaats van een caferacer.
full
 
Had ondertussen ook nog een aluminium kroonplaat en een messing tankdop gemaakt.
Dit met hulp van een fijne collega die aan de cnc freesbank staat.

ga volgende keer weer verder met m`n verbouwverslag "met terug werkende kracht".


full
 
Tank ziet er mooi uit hoor!
Heb je al gekeken of je de schokbreker uit het midden kunt zetten om meer ruimte voor de carb te maken?
 
Tank ziet er mooi uit hoor!
Heb je al gekeken of je de schokbreker uit het midden kunt zetten om meer ruimte voor de carb te maken?

dankje!

De schokbreker blijft in het midden omdat ik dat mooier vind.
Inlaat spruitstuk is aangepast. Carburateur staat meer naar voren nu.

Ben al veel verder als op de laatste foto.
Alleen heb ik geen zin om alles ineens te posten. Zit dan zolang achter de computer.
Ben liever in de schuur bezig :)
 
Hier nog een detail foto van de tankdop, en de stuurklemmen die ik daarna nog gemaakt heb.
full
 
SSOOO HHHEEEE, deze heb ik tot nu toe gemist, jij bent lekker bezig, en zo te zien behoorlijk professioneel

Zeer mooie details, geweldig......je hebt er een volgeling bij!
 
leuke reacties weer. *D

Voor de accu en andere rommel heb ik een aluminium bakje voor onder het zadel gemaakt.
Niet zo fraai zo`n bak maar moet het spul ergens kwijt. Rechts komt de uitlaatdemper voor dus die valt mooi uit het zicht.


full
 
Nu is de uitlaat aan de beurt.
Toch een van de leukste dingen om te maken vind ik.
Heb een paar lasbochten gehaald 1.5x40 RVS.
Eerst alles met tape in mekaar geplakt. Daarna alles gehecht en afgelast. Tussendoor heel veel kijken en passen. Ben uiteindelijk heel tevreden met het resultaat. :)
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan