Kawasaki KZ550 choke probleem

prutsman

MF'er
13 jan 2013
100
0
Hallo ,

Ik denk aan aanschaf van een KZ550.
De choke is niet goed te regelen als de motor koud is , dit verteld de eigenaar mij.
Lijkt me dus geen enorm probleem maar voor de zekerheid : weet iemand hier meer van ?

Gr. Arno
 
Klinkt als een oudere motor, dus de eerste vraag is: is de chokekabel wel gesmeerd en bewegen de smoorkleppen wel of nog gekker, mist er een smoorklep?
Wat ik van de Kawa's ken is een hendeltje aan de carburateurs. Verder al gauw hoog in z'n toeren, vaak boven de 3000 t/min. Je hebt een heel gevoelige hand nodig om dat op een redelijk toerental te kunnen zetten.
 
Ik moet toegeven dat ik in mijn carriere slecht 1 kawa heb gehad (GPZ900R). Daar had ik geen problemen mee. Ik heb bij andere fietsen wel vaker meegemaakt dat de chokekabel bleef hangen.
 
het is geen kwestie van een kabel die blijft hangen.
de choke is niet fatsoenlijk te regelen, beetje meer choke is 400rpm, beetje minder choke en de motor slaat bijna af.
komt o.a. omdat de motor stationair erg arm staat en daardoor erg gevoelig reageert op de choke.
 
Kijk , dat noem ik nog eens snel reageren.
Bedankt , en uitgaande van de reacties is het dus inderdaad geen al te groot probleem.

Zijn er onder jullie nog mensen die specifiek KZ550 ervaring hebben ?

Gr. Arno
 
Heb de Z550GP (1981)uitvoering gehad en die choke was ook bagger of je had niets of 5000 toeren. Had de choke kabel zo afgesteld dat bij choke vol open de motor max 2000 toeren kon draaien. Werkte prima.
 
Laatst bewerkt:
inmiddels is de motor (mondeling) gekocht.
heb helaas pas over een paar weken tijd om hem op te halen.
Als ik de motor heb beslis ik of hij zo blijft of cafe racer gaat worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan