Kawasaki LTD 305 Brik

Vanmiddag eerst maar eens de bedrading in orde gemaakt.
lampjes waren allemaal doorgebrand, toch geeft de sr goede waardes.
Ook was de massa zeer slecht.
 
Zitten er contactpunten in? Ik dacht dat het een elektronische ontsteking was. Even nakijken bij de mijne.
Heb je aan de contactpunten gezeten dan?
 
Zitten contactpunten in. Ik heb verder nergens aangezeten.
Ik heb het idee dat 1 bobine niet goed meer is.

Dus opzoek naar een andere. Moeten wel 2 aansluitingen op zitten.
 
Oei, dat wist ik niet.

Maar er moet toch ergens een soortgelijke bobine te vinden zijn, misschien heeft de stoomfiets in Drachtstercompagnie er eentje liggen. Zijn van die onverstoorde verzamelaars
 
Uit welk jaar is jouw kawa 305LTD.

Mijn exemplaar was van augustus 1986 en had CDI-ontsteking met pickupspoelen.

De weerstand van de bobine primair zal ongeveer 2-3 Ohm zijn, terwijl een bobine voor een echte puntenontsteking ongeveer de dubbele waarde zal hebben.

Als je een puntenontsteking hebt kan je proberen om de bobine van een 2CV (lelijke eend) te pakken te krijgen. Die werkt probleemloos met puntjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan