kawasaki ltd 450/Rijden in de regen

Physick

Rookie
15 aug 2004
12
0
Leerdam
Mijn motor is inmiddels gemaakt, heeft hier ook nog op forum gestaan. Er was een bout van de starterkrans het blok ingegleden. Gelukkig dat de motor niet liep op dat moment. Dus schade beperkt. Totale kosten 400 euro. En hij rijdt als een kawasaki ltd 450. Maar ik had nog een vraag.

Zijn er na het rijden in de regen nog belangrijke dingen die je moet doen voordat je de motor wegzet???

Op mijn rijschool spoten ze een paar onderdelen in met iets... weet niet wat, hij zei erbij "altijd even doen nadat je door de regen hebt gereden". Dus ik vraag het me af.
 
ik weet niets van de ltd 450, maar wat ze inspuiten zal wel iets met electriek te maken hebben. Bougiekabels e.d.
Eigenlijk een lapmiddel, de basis moet zijn dat de gevoelige electrische delen gewoon goed waterbestendig zijn uitgevoerd. Bougiekabels dus, bougiedoppen e.d. Het kan natuurlijk zo zijn dat de ltd gevoelig is voor regen, maar dan is het geen slimme zet van de rijschoolhouder om deze motor in te zetten.
Ik heb nog nooit problemen gehad in de regen, behoudens een spinnend achterwiel 8-)

tlh
 
Terug
Bovenaan Onderaan