Kawasaki Ltd 454 cdi pin out?

GerbeEe

Rookie
22 apr 2021
7
1
Goedendag mede mf'ers.
Enige tijd geleden begonnen aan een bobber project. De vorige eigenaar had een hoop werkzaamheden al verricht maar vanwege tijdgebrek het project van de hand gedaan.

In de tijd daarna de motor gestript tot kale onderdelen en alles vanaf de basis opnieuw opgebouwd met allerlei nieuwe onderdelen en de nodig verf.

Uiteindelijk de complete kabelboom vervangen door een eigen gemaakte. En alle functies werken naar behoren. Alle originele connectors van de oude kabelboom overgezet naar de nieuwe. Echter loop ik hier vast op het laatste euvel. Namelijk de connector van de cdi ( ontstekingsmodule) deze module heeft een connector met 10 pinnen waarvan er 9 gebruikt worden. De overige zijn 2x ground, 4x pick up, en 3x bobine.

Het probleem waar ik tegenaan loop is dat ik nu niet weet welk draadje op welke pin van de cdi komt. Zie bijgevoegde foto's.

Is er iemand met een kawasaki Ltd 454, die mij verder kan helpen met bijvoorbeeld een aantal foto's van de connector/cdi/kabelboom waarop te zien is welke kleur kabel op welk deel van de stekker komt?
 

Bijlagen

  • 68370615-9603-412F-A3F3-2D0BCAD981FB.jpeg
    68370615-9603-412F-A3F3-2D0BCAD981FB.jpeg
    107,2 KB · Weergaven: 17
  • EC07BA52-4C89-4741-AD9C-60BCFD45AD6A.jpeg
    EC07BA52-4C89-4741-AD9C-60BCFD45AD6A.jpeg
    109,7 KB · Weergaven: 15
  • 918854DB-4D4E-4F2D-A150-7757DFA3B87D.jpeg
    918854DB-4D4E-4F2D-A150-7757DFA3B87D.jpeg
    118,8 KB · Weergaven: 16
  • DF05BF82-1EFD-459B-B12B-56AD196DAA52.jpeg
    DF05BF82-1EFD-459B-B12B-56AD196DAA52.jpeg
    456,3 KB · Weergaven: 16
Kijk hier eens kawasaki 454 ltd wiring diagram

Staat toch per draad met de bijhorende kleurcode, waaraan deze gekoppeld is?

Of bedoel je dit niet?
Die schema's heb ik, en op die basis heb ik ook een "gechopte" variant. Zie bijlage.

Maar de kleuren en draden gaan daarmee gewoon globaal het icoon "cdi" in. Daarmee weet ik nog niet of het eerste lijntje wat de binnenkomt ook correspondeert met welk fysieke ingang van de connector.

Als het waren, je kijkt recht in de ingang van de cdi. Dan zie je twee rijen van elk 5 pinnen. Nu moet ik weten of bv linksboven pin 1 moet zijn en dan door tellen. Dat is de info die ik zoek om te kunnen weten of ik elke kleur draad op de juiste ingang heb. Deze info heb ik online en in het schema en handboek nog niet kunnen terugvinden. Vandaar de vraag of er iemand aanwezig is met een vergelijkbare fiets die adv een foto zou kunnen laten zien welke kleuren waar op de stekker komen
 

Bijlagen

  • 67F65D5C-19C3-4D88-A82C-4523827B5909.jpeg
    67F65D5C-19C3-4D88-A82C-4523827B5909.jpeg
    60,7 KB · Weergaven: 13
"From top left
Yellow. Blue. Brown/white. Black. Green
Empty. Black/white. Black/red. Yellow/red. Black/yellow

Sorry I don't have the pin number but that's what my 85 has."


Bron

Ik weet natuurlijk niet of dit klopt. Anders afwachten op iemand met foto...
 
"From top left
Yellow. Blue. Brown/white. Black. Green
Empty. Black/white. Black/red. Yellow/red. Black/yellow

Sorry I don't have the pin number but that's what my 85 has."


Bron

Ik weet natuurlijk niet of dit klopt. Anders afwachten op iemand met foto...
Dank, dit was het soort info waar ik naar opzoek was. Dit ga ik uitproberen en anders inderdaad wachten op iemand met een foto. Óf een intact tweedehands kabelboom vinden
 
De grootste fout die bij zelf bouw gemaakt wordt is het niet gebruiken van de kleuren draad die de oorspronkelijke fabriekant daar voor bedoeld heeft .
In dit geval was het kleur op kleur steken genoeg om klaar te zijn
Nu is het wat meer werk waar je niet aanwil namelijk uitzoeken wat er wel gebruikt is voor deze motor .
Als dit in mijn schoot gegooid zou worden gaat die "nieuwe" niet in kleur kloppende draadboom de kliko in voor een wel in kleur kloppende exemplaar
 
De grootste fout die bij zelf bouw gemaakt wordt is het niet gebruiken van de kleuren draad die de oorspronkelijke fabriekant daar voor bedoeld heeft .
In dit geval was het kleur op kleur steken genoeg om klaar te zijn
Nu is het wat meer werk waar je niet aanwil namelijk uitzoeken wat er wel gebruikt is voor deze motor .
Als dit in mijn schoot gegooid zou worden gaat die "nieuwe" niet in kleur kloppende draadboom de kliko in voor een wel in kleur kloppende exemplaar
Dat maakt het zelfbouw, als ik de kleuren/werkwijze en functies van de fabrikant zou volgen was ik eerder een revisie project dan een chop project begonnen.

Het gedeelte van " in je schoot geworpen" heb je zeker gelijk in. Een project van iemand anders overnemen zorgt eerder voor frustratie vanwege aanname dan dat je een werkend project hebt.

Om die reden ben ik ook volledig opnieuw begonnen en heb een eigen kabelboom gemaakt. Hierin geen kleuren maar genummerde kabels gebruikt. En per component uitgezocht wat hiervoor de juiste aansluiting was. Het oorspronkelijke probleem " het niet weten welke kabel waar op de cdi gaat" is een euvel waar ik op deze manier het beste mee om kan gaan. Deze kabels waren door de vorige eigenaar uit de connector gehaald. Gezien ik wel alle onderdelen aanwezig heb alleen in de verkeerde volgorde.

Voor nu zou ik met het zoeken/vragen naar informatie beter af zijn, en als laatste optie is er altijd nog het zoeken naar originele onderdelen om een nieuwe basis te leggen
 
Terug
Bovenaan Onderaan