Kawasaki ltd 454 houd in als je het gas open trekt

Robbiebob

Rookie
6 okt 2016
13
0
Den haag.
Ik heb een kawa ltd 454 uit 1986.super blij mee.alles prima in orde,goed onderhouden ectr..maar nu afgelopen week beurtje gehad.nieuwe luchtfilters,nieuwe bougies,alles afgesteld ectr..hij loopt prachtig stationair en rijd heerlijk.ALLEEN ALS JE HET GAS SNEL OPENTREKT DAN GAAT HIJ "INHOUDEN,STOTTEREN". JE MERKT DAT HIJ WEL WILT MAAR HET LUKT HEM NIET.CARBURATEURS ZIJN GESYNCHRONISEERD,SCHOONGEMAAKT ECTR..GEEEEEEN IDEE WAAR HET AAN LIGT.HEEFT IEMAND MISSCHIEN ENIG IDEE.HIJ RIJD VERDER HEERLIJK AL KLINKT DAT MISSCHIEN WAT VREEMD.MAAR DAT "INHOUDEN" ALS JE HARDER WILT GAAN RIJDEN IS ERG IRRITANT.ik hoop echt dat iemand mij kan helpen.

Ik ben geen super techneut en heb mijn ijzeren rosje bij een kennis gebracht die een kleine eigen garage heeft mbt motoren.hij geeft aan dat je dit euvel kan verhelpen met de verstelschroef.maar die kunnen we niet vinden bij de 2 carburateurs.
HEEEELLPPPP.😯😯😯😯😯😯😯
 
Ja, dat is dan weer jammer. De CO-schroef zit in de vlotterkamer. Vage constructie, veel werk om af te stellen.
 
mengselschroef is alleen voor stationair en zit denk ik net voor de flotterbak aan de onderkant, inhouden en stotteren kan duiden op te veel benzine , dus misschien een te grote sproeier , even in de gaten houden of je bougies ook zwart worden
 
Rene was me net voor :}
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Daar zitten ze ! ... en niet in de vlotterbak . _O-



full


(boevie -- gezien je profiel zou ik mij maar schamen)
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe het bij deze carb is maar bij andere motoren helpt het wel om de CO/mengsel-schroef af te stellen. (dus niet alleen voor mooi stationair afstellen, maar ook voor de hogere toerentallen)
Dus te arm was mijn 1ste ingeving.

2de is, het vlotterniveau is te hoog afgesteld en daarom loopt ie inderdaad wat te rijk.
 
Laatst bewerkt:
de mengselschroef is voor stationair , daarna komt de stationaire sproeier en daarna de gasnaald in combinatie met hoofdsproeier
 
Allemaal erg bedankt.onderaan de 2 carbu zitten 2 schroefgaatjes die dichtgepropt zitten.dus open boren en afstellen of klets ik nu regelrechte onzin.😂😂😉😉
 
Ik heb een kawa ltd 454 uit 1986.super blij mee.alles prima in orde,goed onderhouden ectr..maar nu afgelopen week beurtje gehad.nieuwe luchtfilters,nieuwe bougies,alles afgesteld ectr..hij loopt prachtig stationair en rijd heerlijk.ALLEEN ALS JE HET GAS SNEL OPENTREKT DAN GAAT HIJ "INHOUDEN,STOTTEREN". JE MERKT DAT HIJ WEL WILT MAAR HET LUKT HEM NIET.CARBURATEURS ZIJN GESYNCHRONISEERD,SCHOONGEMAAKT ECTR..GEEEEEEN IDEE WAAR HET AAN LIGT.HEEFT IEMAND MISSCHIEN ENIG IDEE.HIJ RIJD VERDER HEERLIJK AL KLINKT DAT MISSCHIEN WAT VREEMD.MAAR DAT "INHOUDEN" ALS JE HARDER WILT GAAN RIJDEN IS ERG IRRITANT.ik hoop echt dat iemand mij kan helpen.

Ik ben geen super techneut en heb mijn ijzeren rosje bij een kennis gebracht die een kleine eigen garage heeft mbt motoren.hij geeft aan dat je dit euvel kan verhelpen met de verstelschroef.maar die kunnen we niet vinden bij de 2 carburateurs.
HEEEELLPPPP.😯😯😯😯😯😯😯
Kennelijk niet zo'n beste afstelbeurt :)

Als je een US variant hebt, dan zit er vaak een metalen dopje voor de luchtmengselschroeven. Voorzichtig wegboren. Voorzichtig. Voorzichtig. Had ik al aangegeven dat je dat voorzichtig moet doen?

Dan eerst nagaan in welke stand ze momenteel staan (wederom voorzichtig), opschrijven, uitdraaien. Voorzichtig, want klein veertje, nog kleiner ringetje en klein rubbertje.

Schoonmaken. Ook het kanaal waar het in zit. Raar dat t nog niet is gedaan, want carbs zouden al zijn schoongemaakt....

Dat terug zetten op standaard waarde, en testen. Van daaruit kun je per halve slag aanpassen en weer testen.

1 slag is een volledig rondje van 360 gr.
Volgens mij is 1,5 slag uit standaard.

Succes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
kawasaki-en450a2-454ltd-1986-usa-california-canada-carburetor-parts_bigkae0010e1612_abff.gif


92066 is het dopje dat bij US modellen er voor zit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ontzettend bedankt voor de hele heldere en duidelijke uitleg.echt toppie.😃😃😃😃😃😃😃😃😃👍👍👍👍👍.ik ga dit weekend effies aan de slag.ik laat het weten hoe en wat.
Gr robbert uit pijnacker
 
Sorry.laatste vraag.😃😃😃😃😃.moet je de beide carb. Gezamelijk op hetzelde punt zetten met de schroef of niet.of functioneren de carb. Afzonderlijk van elkaar.musschuen hele stomme vraag maar ik weet dat niet.😂😂😉😉
 
Ik weet eigenlijk niet of ik dit zelf moet gaan doen.is er miss hien iemand die in de buurt van pijnacker woont en die dit voor een klein zacht prijsje zou willen doen.de motorzaak daar ben ik al E 180,- kwiht alleen al voor uurloon.niet nirmaal meer man.
Ik hoor het graag als iemand tijd over heeft.

Gr robbert.alvast bedankt voor de moeite.
Gr. Robbert.
 
Sorry.laatste vraag.😃😃😃😃😃.moet je de beide carb. Gezamelijk op hetzelde punt zetten met de schroef of niet.of functioneren de carb. Afzonderlijk van elkaar.musschuen hele stomme vraag maar ik weet dat niet.😂😂😉😉
In beginsel beide hetzelfde.

Als je naar optimale tuning gaat, kan het per carb (licht) verschillen. Maar he, tis een ltd454 uit vorige eeuw.... :)

Beste is wel om carbs los te halen van blok, voor dat boren. Geen troep in de inlaatrubbers!

Ik heb n tooltje om luchtmengselschroeven bij te kunnen stellen, terwijl de carbs gemonteerd blijven.
Heel soms kun je er nog net bij met een kleine schroevendraaier, of ingekorte schroevendraaier.

Zolang je maar in kleine stappen werkt, en telkens controleert.
 
Ik weet eigenlijk niet of ik dit zelf moet gaan doen.is er miss hien iemand die in de buurt van pijnacker woont en die dit voor een klein zacht prijsje zou willen doen.de motorzaak daar ben ik al E 180,- kwiht alleen al voor uurloon.niet nirmaal meer man.
Ik hoor het graag als iemand tijd over heeft.

Gr robbert.alvast bedankt voor de moeite.
Gr. Robbert.
Geen idee wat uurloon is, maar dit lijkt me een ruime schatting voor:

carb er af
dopjes er uit
luchtmengselschroeven verwijderen en controleren
kanaaltje reinigen
luchtmengselschroeven terug
carb terug

afstellen kost de tijd die het kost. Kan in 1 x goed zijn, kan ook veel langer duren.

Maar ik las eerder dat eea was schoongemaakt en afgesteld, maar niet met gewenste resultaat. Lijkt me dat daar misschien nog iets mee te doen is ?
 
Ik weet eigenlijk niet of ik dit zelf moet gaan doen.is er miss hien iemand die in de buurt van pijnacker woont en die dit voor een klein zacht prijsje zou willen doen.de motorzaak daar ben ik al E 180,- kwiht alleen al voor uurloon.niet nirmaal meer man.
Ik hoor het graag als iemand tijd over heeft.

Gr robbert.alvast bedankt voor de moeite.
Gr. Robbert.

zo te horen` is het beter de boel even aan iemand te geven die weet waar ie mee bezig is.
anders wordt het nooit wat .. gast die er al aan heeft zitten prutsen had er dus ook geen ballen verstand van ,
dat werk (gepruts O-) ) kun je eerst maar heel goed allemaal laten nalopen/controleren .

Anders blijf je op een ander z`n geklooi voort borduren .. ;)

succes .. :t
 
Laatst bewerkt:
die schroeven zijn voor stationair en niet voor als je het gas open trekt !!! of ben ik nou echt de enige die dat weet?? , ga nou eerst eens een poos rijden en kijk dan naar je bougies voordat je overal aan gaat draaien en alles ontregelt
maakt mij niet uit hoor
 
die schroeven zijn voor stationair en niet voor als je het gas open trekt !!! of ben ik nou echt de enige die dat weet?? , ga nou eerst eens een poos rijden en kijk dan naar je bougies voordat je overal aan gaat draaien en alles ontregelt
maakt mij niet uit hoor

Jaja` dat weten we wel , maar het zootje is eerder al door een zgn expert klaargemaakt ..
dus lijkt het mij beter om eerst alle evt montagefouten etc te elimineren ...om in iedergeval
zeker te weten dat de carburatie verder goed, en brandschoon is van binnen .
Dit voor we aan de afstelling van lucht/mengsel schroeven beginnen .. ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan