Kawasaki Ltd 454 valt uit bij gas geven.

Jeffreyzomer

Rookie
23 sep 2019
8
0
Hallo Allemaal,

Ik heb een ltd454 welke omgetoverd is tot bobber. Nu loopt deze niet lekker meer.
Start met startpiloot en draait dan stationair oké. Bij snel gas geven valt de uit. Bij rustig gas op laten komen trekt die door de toeren heen.

wat als gedaan is:
Brandstof filter vervangen, oude brandstof eruit nieuwe erin, carbs zijn schoongemaakt, powerfilters geplaatst en grotere spoeiers. Bougies vervangen.

Ik vraag me alleen af of de slangen op de carbs en vacuüm goed aangesloten zijn. Iemand die deze hobby bob kan helpen aan een foto of schema?
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    275,7 KB · Weergaven: 10
Met de luchtfilters die je er nu op hebt zal het m ook niet worden.
Plak eens met bv ductape je luchtfilters af , je verhoudingen kloppen niet meer (brandstof/lucht)
 
alleen bij gas vol open, niet bij snel gas geven met gasklep vrij dicht. eerst proberen met naald omhoog, lukt dat niet wordt het moeilijker want dan moet je gaan spelen met het vacuum boven de gasschuif.
 
Janbros,

De naald is een vast gegevens deze kan niet gesteld worden. Bij snel gas geven zakt die ook direct terug in toeren. Valse lucht heb ik gecontroleerd maar nergens kunnen vinden. Zit nog steeds met de vraag of de slangen goed aangesloten zijn.
 
Hallo Allemaal,

Ik heb een ltd454 welke omgetoverd is tot bobber. Nu loopt deze niet lekker meer.
Start met startpiloot en draait dan stationair oké. Bij snel gas geven valt de uit. Bij rustig gas op laten komen trekt die door de toeren heen.

wat als gedaan is:
Brandstof filter vervangen, oude brandstof eruit nieuwe erin, carbs zijn schoongemaakt, powerfilters geplaatst en grotere spoeiers. Bougies vervangen.

Ik vraag me alleen af of de slangen op de carbs en vacuüm goed aangesloten zijn. Iemand die deze hobby bob kan helpen aan een foto of schema?
jij hebt cv carbs met diagrams, jou gasschuif/gasnaald word vacuüm/lucht gestuurd.
Door er een powerfilter op te zetten blokkeer je het luchtkanaal naar de diagrams, die de gasnaald regelen, dit komt omdat er een rubberenrand zit, aan de binnenkant, een standaard rubber heeft dat niet.
Je zou een stuk uit het rubber kunnen snijden, zodat het kanaal niet meer geblokkeerd word.

Ik heb zelf ook een poging gewaagd met mijn bobber, echter kreeg ik hem niet goed met powerfilters erop, uiteindelijk heb ik de standaard filter er weer op gezet
 
jij hebt cv carbs met diagrams, jou gasschuif/gasnaald word vacuüm/lucht gestuurd.
Door er een powerfilter op te zetten blokkeer je het luchtkanaal naar de diagrams, die de gasnaald regelen, dit komt omdat er een rubberenrand zit, aan de binnenkant, een standaard rubber heeft dat niet.
Je zou een stuk uit het rubber kunnen snijden, zodat het kanaal niet meer geblokkeerd word.

Ik heb zelf ook een poging gewaagd met mijn bobber, echter kreeg ik hem niet goed met powerfilters erop, uiteindelijk heb ik de standaard filter er weer op gezet

Heb gelijk even gekeken en zie het probleem inderdaad, wat stom dat ik daar overheen keek! Tof ik ga eens knutselen en hou jullie op de hoogte
 
Heb gelijk even gekeken en zie het probleem inderdaad, wat stom dat ik daar overheen keek! Tof ik ga eens knutselen en hou jullie op de hoogte
Je zal waarschijnlijk ook het gaatje naast je gasnaald groter moeten boren, dat gaf bij mij een groten verbetering, in de halfgas positie, je gasschuif reageert dan sneller.
4,5 mm boor werkte het bij mij het beste, ik vergroten hem 0,5mm per keer.
je mengselschroeven zal je ook flink rijker moeten zetten met powerfilters.
 
Terug
Bovenaan Onderaan