Kawasaki motorscooter J300

Ooit de 160km/h op de teller weten aan te tikken in de zomer, na het inrijden. Mij te hard, ik rijd doorgaand netjes 120/130 op de teller op de snelweg, mij is dat hard genoeg. Vanwaar jou vraag?
 
Ooit de 160km/h op de teller weten aan te tikken in de zomer, na het inrijden. Mij te hard, ik rijd doorgaand netjes 120/130 op de teller op de snelweg, mij is dat hard genoeg. Vanwaar jou vraag?
Even vergelijkend warenonderzoek uitvoeren. Mijne doet naar 140 lopen en dan wordt het sprokkelen hoor. Maar wel met een schort erop, dat scheelt misschien paar kilometers.
 
Laatst bewerkt:
Kijk, dat is dan wel interessant te noemen. Mijn J300 heeft pas 7500 km op de teller, wellicht kan dat ermee te maken hebben? Mijn Honda PCX ging ook op top steeds wat meer achteruit naarmate de de kilometers opliepen. Na een nieuwe snaar, ging ie weer prima. Wellicht heeft het hiermee te maken?

Ik heb ook een groot Givi scherm erop zitten, wellicht scheelt dat ook?
 
Kijk, dat is dan wel interessant te noemen. Mijn J300 heeft pas 7500 km op de teller, wellicht kan dat ermee te maken hebben? Mijn Honda PCX ging ook op top steeds wat meer achteruit naarmate de de kilometers opliepen. Na een nieuwe snaar, ging ie weer prima. Wellicht heeft het hiermee te maken?

Ik heb ook een groot Givi scherm erop zitten, wellicht scheelt dat ook?
Ik zit ook rond die kilometerstand, dus dat mag niet uitmaken en het grote windscherm zou de top moeten doen verlagen, naar mijn idee. Nou ja, het is geen noodzaak die hoge topsnelheid, ik ga er de tt toch niet mee winnen. Maar was wel benieuwd of er meer ' langzame ' j'tjes zijn.
 
En mijn gewicht ligt rond de 100 kilootjes, geen licht gewicht dus...
Ik rond 75, ik zou haast denken dat mijne niet helemaal ok is.
Wellicht de moeite waard om eens in te duiken....
 
Nou, voordat er conclusies worden getrokken....
De 160 is 1 x aangetikt, maar kan je dat herhalen?

Heb zelf toen ik mn sr 300 nog niet zo lang had, de top gecheckt vanwege mn malossi vario waardoor die veel harder optrok. Was wel benieuwd hoe erg deze de top zou beinvloeden in negatieve zin
Rij ik op de snelweg....met moeite 140 en de teller wijkt nogal af en dus 124 op gps.

Dat vond ik wel tegenvallen.
Later besefte ik dat er best wind stond en waarschijnlijk tegen.
Ook was de snelweg mogelijk niet helemaal vlak.

Maanden later trok die makkelijk naar de 150 en moest ik remmen voor n auto en daarna de snelweg af. Jammer want er zat nog wat in
Dus er zijn nogal wat dingen die belangrijk zijn. Bandenspanning ook.
 
Laatst bewerkt:
Hier ook rond de 140 max op snelweg
Groot scherm en een .topkoffer.
Regelmatig bandenspanning controle.
Mij hard zat anders had ik wel voor een zwaardere scooter gekozen.
En ja ben ook aan de zware kant zeggen ze ????(98 kg)
 
Ik zit mij al een tijdje te oriรซnteren op een motorscooter, hij moet voor woonwerkverkeer maar ook voor korte tripjes geschikt zijn, op de motorbeurs diverse merken en modellen gepast, veel gelezen over ervaringen en heb intussen mijn oog laten vallen op de Kawasaki.
Rondgekeken voor een nieuwe of reeds op kenteken gezette exemplaren maar ook voor 2e handse. Ik zag er nu eentje staan bij Roke in Woerden, wel veel kilometers (57000 km) maar volgens het boekje al zijn beurtjes gehad. Is deze misschien van iemand hier geweest? Zoja, misschien kan de vorige eigenaar deze J300 nog wat toelichten over verwachte onderhoudskosten?, op een beurt van โ‚ฌ1000,- zit ik natuurlijk niet te wachten na aanschaf. ;)
 
@D3nnis
Hij is van mij geweest.

Ik had net een afspraak, voor de J300, gemaakt voor een grote beurt met v-snaar toen ik op internet mijn huidige scooter [Peugeot Satelis II 300i] bij Rokรฉ te koop zag staan.
Het is zo een uniek model, omdat hij niet officieel in NL leverbaar is, dat ik wilde weten hoe dat er in het echt uit zou zien en hoe dat zit en rijdt en ben daar toen naar toe gegaan.
De Peugeot beviel mij zo goed en ik kon zo een mooie deal maken, dat ik hem direct gekocht heb en de J300 heb ingeruild.

De J300 is mij altijd goed bevallen en het verbruik zat tussen 1 op 27,5 [winter] en 1 op 33 [tourrit over hoofdzakelijk 60km wegen].

Als je nog meer wilt weten dan merk ik dat wel :)
 
Bedankt allemaal voor jullie reacties, met het huidige mooie weer kriebelt het behoorlijk.
Ik moet geduldig blijven en niets overhaast kopen want het is wel de bedoeling dat ik deze scooter heel wat jaartjes blijf rijden.
Ik heb inderdaad de service intervallen bekeken, het ging mij meer om zaken als de snaar, banden, remblokken etc. want als ik die binnen een paar honderd kilometer mag vervangen dan kan ik beter duizend euro meer uitgeven voor een J300 met 50k minder op de teller.

Keuzes hรจ, ik zag intussen ook een paar voor j300's als showmodel met 0km voor 4995,- oa bij Hans van Wijk en Goedhart.

Ik houd jullie op de hoogte.
 
De Kymco Downtwon 300 staat op de Kymco site voor 4500 zonder en 5000 euro met ABS. Ik vaag mij wel eens af of hun site up to date is, maar op marktplaats staan ze ook nieuw voor 5000 (ABS).

Zoals je wellicht weet is de Kawasaki dezelfde scooter met volgens mij een iets ander scherm en zitting en misschien nog wat details, maar onderhuids dezelfde scoot. Dat maakt de keuze misschien wat groter.
 
Voor de fun heb ik nogmaals getracht de 160 km/uur aan te tikken tijdens 2 ritten. Wellicht had ik de eerste keer dat dit lukte wind mee, want de 150km/uur is de eerste (heen)rit wel gelukt, tijdens de terugrit idd rond de 140 km/uur op de teller. Nogmaals, wel hard zat (voor mij)! :]
 
Laatst bewerkt:
Voor de fun heb ik nogmaals getracht de 160 km/uur aan te tikken tijdens 2 ritten. Wellicht had ik de eerste keer dat dit lukte wind mee, want de 150km/uur is de eerste (heen)rit wel gelukt, tijdens de terugrit idd rond de 140 km/uur op de teller. Nogmaals, wel hard zat (voor mij)! :]
Nou, dan zit t wel snor met mijn j-tje. Lekker blijven rijden :Y
 
Voor de fun heb ik nogmaals getracht de 160 km/uur aan te tikken tijdens 2 ritten. Wellicht had ik de eerste keer dat dit lukte wind mee, want de 150km/uur is de eerste (heen)rit wel gelukt, tijdens de terugrit idd rond de 140 km/uur op de teller. Nogmaals, wel hard zat (voor mij)! :]

Goed van je om t te testen en eerlijk van je om t te plaatsen.

Soms heb je wind in de rug en loopt de weg af zonder dat je t echt ziet.
Dan ga veel harder dan anders.

Andere keren ga je ineens lang zo hard niet, maar dan blijkt dat de tegenwind straffer was dan je dacht.

Ik ben op mn sr 300 wel s door de 150 gegaan, maar die teller heeft n serieuze afwijking.
140 betekent 124 gps...zucht.
Ik moet nog s kijken wat zn maximale top is, maar door de malossi ben ik wel wat topsnelheid kwijt.
 
Zoals je wellicht weet is de Kawasaki dezelfde scooter met volgens mij een iets ander scherm en zitting en misschien nog wat details, maar onderhuids dezelfde scoot. Dat maakt de keuze misschien wat groter.
De electronica schijnt anders te zijn, alsook de vering en nog wat andere zaken, het is echt niet alleen het kleurtje.
 
De electronica schijnt anders te zijn, alsook de vering en nog wat andere zaken, het is echt niet alleen het kleurtje.

Goed dat je er schijnt bij zet, want in het eggie is het is precies de zelfde "wiring-diagram", en echt 100% identiek, het gaat zelfs zo ver dat voor de J300 het ECU uitlees apparaat van Kymco wordt gebruikt.

Enige minuscule verschil wat geen naam mag hebben is dat de koplampen van DT zijn opgedeeld in losse units voor Dim en Groot licht terwijl de J300 Dim/Groot licht in een lamp hebben zitten.... kwestie dus van klein extra kabeltje om Dim/Groot te scheiden.

Ik heb de schema's dus ik weet waar ik over praat ;)
Iets wat goed is ga je ook niets aan lopen veranderen.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Dan kunnen nog wel de mappings anders zijn, maar ik weet het net zo min. Ik heb zelf de Kymco en ooit een keer een klein ritje gemaakt op een Kawa. Dat ritje was te kort en de tijd tussen deze twee scoots te groot, maar ik kan mij niet herinneren dat er nu een merkbaar verschil zat in de scooters om te rijden.
 
Afgelopen zondag (met het mooie weer) een lekkere rit gemaakt vanaf Rotterdam naar Antwerpen, naar Luik en hierna de tomtom de opdracht gegeven om via kronkelwegen terug naar Antwerpen te rijden (en daarna via de snelweg weer naar Rotterdam).

Bijna 600 km bijgeteld tijdens deze rit, wat een fijn stuk om binnendoor te rijden, zeg! De J300 heeft het weer prima gedaan. Binnendoor de 1:30 gehaald.

Terug op de A16 bij Rotterdam de enige file gehad...en toen kapte de J300 ermee. Schrok mij rot! Na een kort onderzoek bleek ik echter de dodemansknop (bij het inschakelen van mijn knipperlichten) aangeklikt te hebben. Ahum, foutje. Zal mij niet nog eens gebeuren.

Ik ben blij dat het weer zomer wordt!!
 
Afgelopen zondag (met het mooie weer) een lekkere rit gemaakt vanaf Rotterdam naar Antwerpen, naar Luik en hierna de tomtom de opdracht gegeven om via kronkelwegen terug naar Antwerpen te rijden (en daarna via de snelweg weer naar Rotterdam).

Bijna 600 km bijgeteld tijdens deze rit, wat een fijn stuk om binnendoor te rijden, zeg! De J300 heeft het weer prima gedaan. Binnendoor de 1:30 gehaald.

Terug op de A16 bij Rotterdam de enige file gehad...en toen kapte de J300 ermee. Schrok mij rot! Na een kort onderzoek bleek ik echter de dodemansknop (bij het inschakelen van mijn knipperlichten) aangeklikt te hebben. Ahum, foutje. Zal mij niet nog eens gebeuren.

Ik ben blij dat het weer zomer wordt!!

Mooie rit inderdaad. En met die dodemansknop hebben ze mij op het werk eens goed nerveus gemaakt. Na de nachtdienst snel naar huis willen rijden en dan niet starten... :+
 
Met de majesty 400 en de burgmanz 650 met duo van nl naar milaan torino gardemeer en comomeer. Supper mooie land
 
1100km is precies mooi te doen in 2 dagen elke dag 550km. of wat rustiger aan en elke dag 360km., maar ja dat is weer zo weinig dat je amper aan het rijden bent.
Grootste probleem bij een J300 waar je mogelijk tegen aan kunt lopen is dat je je benen niet naar voren kan doen, dus weinig afwisseling.
Dat gaat opbreken na een goeie 150km. en moet je er even vanaf, tenzij je natuurlijk 170cm bent.

Als je nog nooit afstanden hebt gereden lijkt het wel heel wat, maar
op zich valt het nog wel mee 1100km.
Ik teken er voor en voel me helemaal in me element zodra een rit langer als 300km op een dag is.
Het lijkt me die kant op een hele mooie rit, ga er maar flink van genieten.

Tips:
* proppen set
* Uitgekiend gereedschapssetje
* Garmin Zumo (bij voorkeur route maken in Basecamp en bestuderen)
* ANWB internationaal
* Route als back-up ook op ouderwets kaartmateriaal
 
Laatst bewerkt:
Mijn laatste rit door de ardennen was 600km met (te) weinig stops. Ik ben gewend wat vaker (en langer) op de motor te vertoeven en ben inderdaag 1.72 hoog dus op zich had ik geen last van benen of andere ongemakken (hooguit het pootje van mijn bril, welke irriteerde). Klein ongemak.

Proppensetje is een goede tip, laat wel voor vertrek in ieder geval mijn achterband vervangen (was toch al nodig), navigatie en gereedschap ligt al klaar, evenals litertje reservebrandstof :-)

Het wordt een mooie rit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan