Kawasaki motorscooter J300

Ja dat verbruik is toch wel een dingetje, als je dat op jaarbasis bekijkt, ik rij 13.000 km op jaarbasis, scheelt dat behoorlijk met de PCX, ongeveer 25% meer benzine verbruik en vermoedelijk ook iets hogere onderhoudskosten. (nog even los van de aanschaf, die is ook 2x zo hoog) 🤔 ik rij er alleen maar op naar mn werk, dus de fun of show factor die sommigen hebben met de motor, die heb ik niet echt, in die zin, ik wil er niet meer geld aan uitgeven dan noodzakelijk is eigenlijk.
 
Vraag.... nadat ik de zekering van de 12v aansluiting heb vervangen door een iets sterker exemplaar, krijg ik nu de code 15 op mn dashboard. Ik had om bij de zekering te komen wel even 3 stekkers los moeten halen. Heb de code gewist, maar hij blijft terugkomen. Moet ik ff naar de dealer of is het zelf op te lossen?
 
Weet er iemand hoe je de voorkappen kan verwijderen en linker knipperlicht vervangen? Heb nl val schade
 
Vraag.... nadat ik de zekering van de 12v aansluiting heb vervangen door een iets sterker exemplaar, krijg ik nu de code 15 op mn dashboard. Ik had om bij de zekering te komen wel even 3 stekkers los moeten halen. Heb de code gewist, maar hij blijft terugkomen. Moet ik ff naar de dealer of is het zelf op te lossen?
Het is opgelost...het stekkertje van de vehikel down sensor maakte geen goed contact meer.
 
Zijn er nog mensen actief op dit forum?
Ik heb sinds een 2 weken een 2014 j300 SE aangekocht met Arow demper en power commander.
Ik had hier enkele vragen over...
 
Het forum is best redelijk actief, dit draadje echter niet zo....
maar stel gerust je vraag, wellicht kan ik, of iemand anders, je helpen.
 
Wel, op de j300 staat een arrow demper, een power commander 5 en aangepaste vario.
Ik merkte nu dat bij traag rijden/traag fillerijden, de scooter erg stoterig rijd en klinkt. Net alsof hij te weinig benzine krijgt...
In hogere toeren( vanaf 40km/h) gaat hij heel goed. Gaat een heel stukken beter dan de voorganger, een joymax 300i. Ook bij volgas vertrekken aan een licht is hij snel weg en trekt hij stevig door. Enkel bij weinig gasgeven, icm lage snelheid en dus toeren...
Ik weet dat je de power commander kan bijregelen met de pc, maar vond ook dat je een 2 de programma kan instellen en deze dan via een externe shakelaar kan bedienen.
Ik zou dan de originele map en de huidige map gebruiken. Echter,... kan ik de originele map nog ergens vinden om in de commander in te laden? Ikzelf heb er geen mapje van. Kan ik deze bvb uit de ecu downloaden om dan in de commander te laden? Of is er een andere mogelijkheid?
 
Dat is een flinke aanpassing die je hebt gedaan. Originele map zou je wellicht bij de kawasaki dealer kunnen krijgen.
Als je power commander van dynojet komt kun je wellicht via hen verder komen?
verder zou je bij het kymco down town 300 topic kunnen kijken, dat is het orgineel van de Kawasaki j300.
mijn kennis gaat helaas niet zo ver.
 
Zit te denken aan de aanschaf van een J300 uit 2018. Is hier een hoger windscherm voor beschikbaar? Zie eigenlijk overal staan dat ze tot 2014 geschikt zijn...
 
Dit forum leeft niet echt hè.... Zijn er zo weinig J300 rijders, of valt er gewoon niets te melden omdat het een probleemloze machine is?
 
Ach zo. Ik zal woensdag kijken of ik mijn pcx in kan ruilen voor n J300. Heb vorige week al een proefrit gemaakt. Toch n stuk degelijker als mn pcx hoor.
 
Tijdje terug onderuit gegaan in een bocht. Het had geregent, en ik denk dat ik ook de banden iets te hard had opgepomt. Gelukkig reed ik stapvoets.
Nu wil ik mijn beschadigde kap vervangen, maar welke moet ik nu hebben?

http://www.motorcyclespareparts.eu/en/kawasaki-parts/2016-j300-abs-motorcycles/leg-shield
J300 kap_Gallery.jpg
 
Ik overweeg een Kymco Xtown 300 Maw een J300 onder de plastiek kappen. Maar wat me opvalt is dat de j300 blijkbaar meer vermogen heeft dan de xtown. Klopt dit?
 
Afgelopen vrjjdag de J300 opgehaald. Rijdt prima en een stuk betere wegligging dan de PCX 125. Klopt het dat alleen de rechterkoplamp brandt bij de normale verlichting en dat ze beide branden bij groot licht, of heb ik een kapotte pit?
 
Afgelopen vrjjdag de J300 opgehaald. Rijdt prima en een stuk betere wegligging dan de PCX 125. Klopt het dat alleen de rechterkoplamp brandt bij de normale verlichting en dat ze beide branden bij groot licht, of heb ik een kapotte pit?

Mijn j300 die ik paar jaar terug had, had gewoon altijd 2 koplampen aan. Dus vrees dat je kapotte pit hebt
 
Terug
Bovenaan Onderaan