Kawasaki motorscooter J300

Dank u. En dan te bedenken dat ik m al anderhalve week eerder had kunnen hebben als de kentekenaavraag in ene was gelukt.... Horeon had m al 2 weken klaar staan voor me.
 
...Het was niet van het fijnste weer en ik zat toch heerlijk beschermd.
Durf het bijna niet te zeggen, maar hij rijdt lekkerder dan mijn triumph thruxton met z'n dure aangepaste vering.....


Ja vondt ik ook, je kan aardig droog over komen achter die kuip, maar het kan nog mooier met het specifieke hoge Givi scherm er op, dan zit je nog beter beschermt.
GIVI Verhoogd transparant windscher

Waarschijnlijk heb je het al gezien dat de achtervering 5 standjes heeft.
Als het goed is staat deze op 3 en dat is zo'n beetje de 'gulden middenweg instelling' voor niet te slap niet te stug.

Nog een klein tippie:
In het begin even wennen misschien, maar vergeet niet als je scoot buiten staat geparkeerd
om het gele knopje in te drukken zodat het contactslot is afgesloten.
Vandalen kunnen dan in ieder geval geen kauwgom/lijm in je slot kieperen en daarnaast kan je contactslot zo ook zeker niet in-regenen!
 
Laatst bewerkt:
Ja vondt ik ook, je kan aardig droog over komen achter die kuip, maar het kan nog mooier met het specifieke hoge Givi scherm er op, dan zit je nog beter beschermt.
GIVI Verhoogd transparant windscher

Waarschijnlijk heb je het al gezien dat de achtervering 5 standjes heeft.
Als het goed is staat deze op 3 en dat is zo'n beetje de 'gulden middenweg instelling' voor niet te slap niet te stug.


Nog een klein tippie:
In het begin even wennen misschien, maar vergeet niet als je scoot buiten staat geparkeerd
om het gele knopje in te drukken zodat het contactslot is afgesloten.
Vandalen kunnen dan in ieder geval geen kauwgom/lijm in je slot kieperen en daarnaast kan je contactslot zo ook zeker niet in-regenen!
Zo'n hoog scherm vind ik niet zo heel mooi en ik ben niet zo groot dus ik hou m lekker zo.
Dat contactslotafdekklepje ( goed scrabblewoord) was me al uitgelegd bij de aflevering en inderdaad, als je m ff buiten parkeerd is het snel vergeten dat te doen maar wel aan te raden idd. Ik snap alleen niet goed waarom het contact niet wat lager geplaatst is waardoor het veel steiler zou komen te zitten en dus niet vol zou kunnen lopen... :?
 
voor de liefhebbers: een test van de j300 Test: 2014 Kawasaki J300 motorscooter
Wel een beetje een zeikerd die testaap, de banden zouden niet je dat zijn. Uit eigen ervaring kan ik intussen melden dat de grip beter is dan de grondspeling, rechts uitlaatkap aan de grond en links (ernstiger) Variokap aan de grond. Maxxis bandjes zijn gewoon goed, wist ik al van de supermoto's die ik heb gehad.
Verder snelwegverhaal, ik hoef echt geen 130 met mijn scoot te rijden dan had ik wel een zzr 1400 oid gekocht, dat weet je als je 300cc 1 cilinder van 190 kg koopt. Maar ik ben er zeer happy mee!
 
Stamp er staat nu een zilveren waar jij hem vandaan had....vind die van jou mooier.

Gaat het lekker zo met de J300?

Ik heb me laten vertellen dat de Kymco boer er bij is geweest om de ECU even te resetten :)
 
Laatst bewerkt:
Stamp er staat nu een zilveren waar jij hem vandaan had....vind die van jou mooier.

Gaat het lekker zo met de J300?

Ik heb me laten vertellen dat de Kymco boer er bij is geweest om de ECU even te resetten :)

Ik vind het een hele fijne motorscoot. Ik weet echter niets van een reset.... :?
 
Het gaat ook niet om jou motor, (lees een zilveren) dus vandaar dat je het niet weet, maar ik weet vanuit de wandelgangen dat er iemand is langs geweest om even voor te doen hoe je een ECU melding weg werkt cq. oplost.

Prettig weekend gewenst
 
Laatst bewerkt:
Wat ik al zei; nog op die nieuwe Kawasaki gezeten en op die Yamaha yp 400, maar vond de Kawa
toch lekkerder zitten. Mooie scoot, jammer van de kleine wieltjes. Stuitert toch meer denk dan
wat grotere formaat.
 
Ook een minpunt vind ik, dat dat opspattende vuil en steentjes en bladeren vrij makkelijk
door het voorwiel op radiateur gegooid word.
Wat vrij snel resulteer misschien met kapotte radiateur.
wel weer goed is de lange onder spatbord, zodat al het vuil en steentjes niet op je blok komt te liggen
en het na een jaar niet meer schoon te houden is. Zoals bij een Suzuki Sixteen.
Dit is iets waar ik wel naar kijk en dat dat een van de redenen is, dat ik een Yamaha Xcity genomen hebt.
 
Ps ; Sixteen geen probleem met vuile radiator, omdat ie mooi in de snuit zit gemonteerd. Perfect.
De rest van alle scooters zitten ze toch onderin, vlak achter het voorwiel.
En dan hebben sommige bij het voorwiel, geeneens een verlengde onder voor spatbord!!!!
 
Mooie scoot, jammer van de kleine wieltjes. Stuitert toch meer denk dan
wat grotere formaat.

13" achter stuitert behoorlijk ja, naast het stuiteren loopt een 13" ook sneller aan de grond.
13" heeft maar 1 goede eigenschap en dat is de extra opbergruimte die het geeft.

Het niet stuiteren van achterwiel wordt al stukken beter met 14" maar 15" en 16" rulez.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de Sixteen eigenlijk heel goed rijden, ok de power zou iets meer mogen zijn maar qua wegligging prima.

Zelfs met mijn 1,92 mtr ik vind het nog steeds een gemiste kans dat er geen 250 of 300 cc versie van is met dezelfde prijsstelling.

De grotere wielen zijn ook een plus
 
Laatst bewerkt:
Ja, blijft het ontzettend jammer vinden Webengine van de kleine wielen.
Het "dikke" gedrocht van deze Kawa vind ik mooi, maar ze hadden em ook 15 of 16 "" inch
wielen kunnen geven, zodat ie iets hoger komt te staan, met eenlagere treeplank, zoals een Suzuki Sixteen
of Honda sh300!!!!!!!!!!!!

Klopt, Mister V, was ook zeer content met mijn Sixteen. Ik reed er N wegen mee langs weilanden zeg maar
en in de stad Delft en aan het vermogen van de 15 pk heb je gewoon echt genoeg vermogen.
Rijd nu Yamaha Xcity 250 met 22 pk dezelfde route en heb voor deze route, gewoon vermogen over!!
Het eventuele inhalen doe je wat makkelijker als het moet,,, maar voor de rest;;; zou zelf voor deze
afstand een zware 600 scooter nooit kopen!!!!
Zelfs een 400 zou al te veel zijn!!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan