Kawasaki motorscooter J300

Dat valt wel mee toch?
Het ''lijkt'' een zeer compakt blokje.

2013-Kawasaki-Ninja-300-Engine-HD-Wallpaper-61_zps22483e8b.jpg


2013-kawasaki-ninja-300-engine-21_zps9ba9c785.jpg


kawasaki_ninja_300_engine_011_zpscce23d18.jpg



Bij de ninja laat dit blokje een hele nette 35 pk achter op het achterwiel.
De sleutel tot een succes is vaak met iets echt nieuws komen.
Ik blijf erbij,gemiste kans.
 
Zo ziet het er wel compact uit. Maar d'r zit nu nog geen transmissie aan vast. Het zou volgens mij de eerste keer zijn met een 2 pitter. Ben er zelf niet voor om de wat zwaardere (meer dan 125 cc) te monteren aan de swingarm. Het is toch gewicht dat moet meeveren. Er zijn voorbeelden dat een blok kan worden ingebouwd zonder praktische bruikbaarheid in te leveren: Silverwing 400/600, Burgman 650, BMW C650GT en Kymco 700.

Maar eens moet de eerste keer zijn. Dan heb je wel wat bijzonders. Maar de consument wil daar niet voor betalen. Daarom wordt er veel geleend (bij Kymco) en/of modulair gebouwd (Honda 700-serie).
 
Kawasaki J300 @ 71th EICMA Show 2013
u2m3.jpg


6jsw.jpg


vgkf.jpg


v3hh.jpg


g4it.jpg


rgfc.jpg


8ixc.jpg


y47s.jpg


7erf.jpg


r20r.jpg

pic source: omnimoto.it

Voor motor specificaties en onderdelen check DownTown 300i ABS van Kymco hehe ;)
 
Laatst bewerkt:
Optisch vind ik hem eerlijk echt mooi, technisch blijf ik teleurgesteld :(
Scooterontwerpers denken niet graag out of the box geloof ik.
Allemaal een beetje van het zelfde.
 
Ik vind de DT echt een leuke scooter. Zijn er, behalve de kleuren, helemaal geen verschillen?
 
Ik snap de commotie niet zo, is er eindelijk weer een grote motorfiets fabrikant die ze nek wil uitsteken ..........is het weer een clown van de DT ,nou en ,de Down town is toch een prima ding ,liever goed gestolen ,dan slecht ontworpen.
(maar dat is maar een mening)

Ed
 
Ik heb liever goed werkende techniek dan nieuw en ....... maar men zou idd wat vernieuwende kunnen zijn met bv een 2 cylinder.

Zou dat de top goed doen minder toeren maar meer top ?
 
....is het weer een clown van de DT ,nou en ,de Down town is toch een prima ding Ed

Hoi Edjuu idd. prima ding het is alleen wat frappant dat een model als de DT die uit +/- '08 '09
komt (met ABS 2011) nu in 2014 opnieuw op de markt komt via Kawa
Die er vervolgens ook nog eens prat op gaat dat ze hun beste styliste er op hebben gezet om
ook een scooter te lanceren.

Lees:
Volledig in-huis gestyled door het design team van Kawasaki, heeft de splinternieuwe J300 de uitdagende looks meegekregen die alle nieuwe Kawasaki motorfietsen meekrijgen. Het hoofd van de styling afdeling Mr. Fukumoto benadrukt: "Het allerbelangrijkste bij het ontwerp van deze motor is dat de eerste kennismaking met de Europese markt plaatsvindt met een motorscooter die het bekende 'cutting edge' design heeft dat we eerder introduceerden bij enkele andere van onze machines. Dit is naar onze mening zéér goed gelukt bij de J300."

Volgens de design filosofie en principes van nieuwe generatie Kawasaki's werd de J300 ontworpen waarbij Mr. Fukumoto toevoegt: "J staat voor Jyounetsu wat 'passie' betekent in het Japans. We hebben de J300 met exact dezelfde passie ontworpen als alle andere belangrijke nieuwe 2014 modellen."


Ik vind de DT echt een leuke scooter. Zijn er, behalve de kleuren, helemaal geen verschillen?

DT was niet alleen leuk prima ding maar ook best goed en probleemloos.
Vindt trouwens de koplampen van een DT een stukkie knapper
ik heb zelf precies een jaar op de 'DT 300i ABS' gereden die brommert koste met afleverkosten 5300 euro. Remt als een tijger, 2 helmen onder de buddy, top speed 141 GPS en 1:25.

Wat er allemaal het zelfde is... alles onder de kappen tot zelfs het binnen spatborden aan toe
Ik heb de Kawa even goed bestudeerd, ze hebben alleen koplamp/achterlicht en alle plastic kappen en achterdrager, en windscherm een Kawa tintje gegeven, maar zelfs de buddyseat en cockpit is van de DownTown overgenomen.

DownTown onderdelen op de Kawa:
Luchtfilter, binnen-spatborden+ alla andere zwarte binnen kappen, frame, motorblok+aandrijving, wielen, voorvork, remmerij + ABS, cockpit, zadel, uitlaat.
Ben benieuwd of de Japanners soms ook de Maxxis bandjes hebben laten zitten :Z

Met vriendelijke groet,

WE Jan

p.s.
als ze dus meer gaan vragen als 5300 inclusief afleverkosten, lig ik in een deuk ;)
 
Laatst bewerkt:
Het hoofd van de styling afdeling Mr. Fukumoto .....?

Hoe spreek je dat uit, fuck you moto :+
 
Valt het dan niet op niet alleen de kymco herleeft maar ook opabert weer herleeft welkom terug opa.

En die kymco had die geen 30pk?
Dan heeft de kawa er dus 2 minder.
En 2 minder klinkt toch minder spannend dan 2 meer.
 
Styling hebben die radioactieve spleet ogen
nog steeds geen kaas van gegeten.
Nou nou opabert kan het ook een tandje minder? :(
Bovendien ben ik het absoluut niet met je eens dat Japanners geen kaas van styling hebben.
Japanners zijn vaak vernieuwender dan Europeanen (behoudend!)
 
In Duitsland = De Prijs:
..................................

Kawasaki hat jetzt auch die Preise dabei.

Den J300 für 5345 Euro und

den J300 Special Edition für 5495 Euro
und das Ganze mit ABS.
.............................................................................
 
Kymco DownTown ABS kost met afleverkosten 5299 euro ;)
Ik heb de rekening nog in de kast liggen.
Hopelijk komen we de Kawa ooit eens tegen hier op het forum.

Cheers WE Jan
 
Laatst bewerkt:
Mja ach in een peugeot 107 ligt ook een toyota blok en versnellingsbak.
Is hier niet veel anders natuurlijkj
Herstel, een daihatsublok..... :)

Blijft overeind dat die Kawa J300 er prima uitziet en zoals het zich laat aanzien ongeveer dezelfde prijs heeft als de Kymco DT. Sorry, maar dan heb ik liever "Kawa" op m'n scooter staan...
 
Terug
Bovenaan Onderaan