Kawasaki motorscooter J300

Al was het ontwerp 10 jaar oud ,ik vind hem mooi,(net als de majesty's van vorige eeuw)tijdloos .

Aan Opa Bert,

zo Bert, zo ken ik je niet wat betreft " radioactievespleetogen",vergeet niet dat je op een forum zit waar misschien ook wel mensen zitten met "spleetogen die misschien wel familie of kennissen verloren hebben aan de ramp met die kerncentrale".

Ed(gekleurd en een beetje spleetogen )maar meestal met knipogen haha
 
In Duitsland = De Prijs:
..................................

Kawasaki hat jetzt auch die Preise dabei.

Den J300 für 5345 Euro und

den J300 Special Edition für 5495 Euro
und das Ganze mit ABS.
.............................................................................

Hallo allemaal, hoewel er niet zoveel mensen lijken te zijn in dit onderwerp.
Ik vind de j300 echt een mooi ding en ben serieus geïnteresseerd mits de prijs aanvaardbaar is. Ik zie idd op de deutsche kawasite dat de prijzen daar al bekend zijn als er dan hier ook nog bpm bijkomt vind ik het niet zo interessant meer ineens...
jammer en ik had goede hoop want ook ik heb dit
filmpje gezien en daar staat dan idd vanaf 4730....
Ben ook al bij de dealer geweest, hier was de schatting boven de 6000,- :N is nie goe.
 
Aan Opa Bert,

zo Bert, zo ken ik je niet wat betreft " radioactievespleetogen",vergeet niet dat je op een forum zit waar misschien ook wel mensen zitten met "spleetogen die misschien wel familie of kennissen verloren hebben aan de ramp met die kerncentrale".

Ed(gekleurd en een beetje spleetogen )maar meestal met knipogen haha

Geen last van radioactiviteit wel net een storm over mijn huis gehad maar ach het staat nog anderen hadden minder geluk '(

Ach ik denk niet dat Bert het zo bedoeld is van de vorige generaties maar handig is het niet mijn vrouw heeft een keer 2 scholieren te grazen genomen die dachten " die bruine tuinkabouter durft toch niks "

_O- Hoe dom van ze
 
Mag hopen dat opa Bert het niet zo bedoelt heeft, want dit is gewoon puur racisme en erg beledigend en denigrerend.
Zou wel zo netjes zijn als opa hier iets mee zou doen, maar tot nu toe zie ik taal noch teken... '(
 
Oh wat een rotwoord (rascisme) zelfs mijn vrouw heeft er een bloedhekel aan de meeste keren dat dat woord gebruikt word is om eigen falen te verhullen.

Lomp gedrag is niet perse discriminatie. Opabert houd nioemand tegen in zijn carriere of ontwikkelingskansen

We gaan gewoon verder met de kawasaki jongens
 
Laatst bewerkt:
Ah ok ik weet dat in de filippijnen men namelijk alles boven een bepaald cc percentage belast en daaronder niet.
 
We gaan gewoon verder met de kawasaki jongens

Als Kymco fan voel ik me in principe best wel vereerd, dat ik één jaar op een DT heb
gereden en dat Kawasaki anno 2013/2014 laat zien dat het nog steeds een lekker
dingetje is en nog wel even mee kan.... Dan denk ik: nou dan heb ik de juiste scooter gehad
Ik neem aan dat als de DT een waardeloos product zou zijn, Kawa wel een ander model
had gekozen om te klonen.

Die gasten van Kawa zijn niet achterlijk en weten heus wel dat er op de diverse
continenten scooter rijders zijn die de basis en veel er om heen van de Kymco herkennen,
het praatje is snel rond op internet, het prijs vergelijken met de DT zal dan ook onderwerp
van gesprek zijn.
Daarom ga ik er dan ook gemakshalve van uit dat de Kawasaki J300 nauwelijks duurder zal zijn als de DT... doen ze dat niet dan zal deze eerste scooter van Kawasaki niet goed verkopen.

Weetje:
Als je naar de prijs verschillen kijkt van een DT in Duitsland en een DT uit NL dan is het misschien wat apart om te horen maar hij is tot op de dag van vandaag in NL. iets goedkoper als in Duitsland, haha zo hoor je het niet vaak, maar is wel een feit.

Ik zou het erg leuk vinden als deze Kawa flink wordt verkocht e.a zal dus allemaal van de
prijs afhangen.


Met vriendelijke groet,

WE Jan
 
Laatst bewerkt:
Oh wat een rotwoord (rascisme) zelfs mijn vrouw heeft er een bloedhekel aan de meeste keren dat dat woord gebruikt word is om eigen falen te verhullen.

Lomp gedrag is niet perse discriminatie. Opabert houd nioemand tegen in zijn carriere of ontwikkelingskansen

We gaan gewoon verder met de kawasaki jongens
Ik vind het ook een rot woord maar als je Japanners "radioactieve spleetogen" gaat noemen, heb ik daar geen ander goed woord voor. Opa Bert zal het vast niet zo bedoelt hebben, maar op een openbaar forum mag je er toch wel een beetje op letten wat je hier neerkalkt. Erop terugkomen en zijn woorden terugnemen zie ik tot nu toe ook niet...
(Voor de goeie orde: ik ben een doodgewone, in Nederland geboren en getogen blanke man. Dus ik voel me niet persoonlijk gediscrimineerd)

En ook wat mij betreft verder back on topic over de mooie Kawa J300.....
 
Misschien heeft ie wel een vooruitziende blik fuckyoushima is best een probleem aan het worden, draagbare radio's van Sony hebben dadelijk zelfs geen betterijen meer nodig.

Met een beetje mazzel gaat de kawa dadelijk zonder benzine als een raket
 
Nou ja, we zullen wel zien wat 't kosten mot, als het enigzins in de buurt blijft van de kymco donor ben ik de eerste die m bestelt. :Y
 
En volgens mij heeft Kymco de Downtown afgeprijsd? Nu voor € 4949,- (ABS-versie).
Dat komt, inclusief bijkomede kosten, op € 5199,-
Als ik dan zou mogen kiezen, zou ik het wel weten!

Ik heb geen gevoel bij een merk als Kawasaki en met een Kymco kan ik hier bij de brommerzaak om de hoek terecht waar overigens hele kundige monteurs werken!
Heb al verschillende Kymco's gehad en altijd tevreden geweest.

Verder ga ik een beetje over m'n nek van de Kawasaki-marketing-taal: "Een innovatie binnen het persoonlijk vervoer. "...
...Yeah right, een scooter uit 2008 groen spuiten en omlabelen is echt een innovatie :+

Daarbij vindt ik groen gewoon een afschuwelijke kleur ;)
(sorry meangreangirl hahaha)
 
@rvwijk
Haha ik vindt een groene scooter ook niet al te fraai, ik begon trouwens te twijfelen
daarom de bon van een paar jaar terug er nog even bij gepakt, hij is nu niet afgeprijsd
Ik betaalde voor de abs versie toen ook al 4949 euro, alleen waren de aflevering
kosten in mijn geval toen iets hoger als wat jij opgeeft.

Cheers WE Jan
 
Laatst bewerkt:
alleen waren de aflevering kosten in mijn geval toen iets hoger als wat jij opgeeft.
Cheers WE Jan
;) Oh dat zou best kunnen hoor, er staat mij bij dat ik 250,- afleveringskosten betaalde, maar dan komen er natuurlijk nog kosten bij voor het kenteken e.d.
Ik vraag mij alleen oprecht af waarom iemand voor een Kawasaki zou kiezen terwijl de "originele" Kymco versie waarschijnlijk goedkoper aangeboden wordt.
Marketing is een interessant verschijnsel (bekijkt het promotiefilmpje nog een keer waarin Kawasaki bijna beweert zelf het wiel te hebben uitgevonden en kan een lach niet onderdrukken, hahaha)
 
Nog even een opmerking van een Kawasaki rijder:

My thoughts are that I own two Kawasaki's because they are great value bikes. Due to them being ZX-6R's they are not the most practical bikes though. So for me a Kawasaki scooter could fit in perfectly. Its just a shame that the J300 is not a Kawasaki scooter. No the Kawasaki J300 is in fact a Kymco Downtown 300i. Actually I have been looking at the original Kymco scooter before, and I think it looks ok as it is. No help needed Kawasaki!
 
In Spanje (staan al in de showroom non-ABS) introductieprijs (300€ korting) vanaf 4.399€ (wit & zwart)/ 4.549€ (Kawa uitvoering) en 4 jaar garantie (waarvan 2 jaar K-Care GarantiePlus). Italie vanaf 4.730€ (wit & zwart)/ 4.880€ (Kawa uitvoering) geeft ook de garantie-uitbreiding en een topkoffer (39 liter incl. bevestigingsmateriaal en montage).

Benieuwd wat KawaNL gaat doen.
 
Laatst bewerkt:
Kijk dan houdt Kawa het best redelijk, (ik had ook niet anders verwacht) en blijven ze
idd. dus redelijk in de buurt van de Kymco prijs.
Dat het uit eindelijk misschien 100 pop of iets dergelijks duurder/goedkoper zal zijn mag volgens mij geen belemmering zijn als je echt die Kawa wil en geen Kymco.

Ben wel benieuwd naar de garantie voorwaarden, van Kymco weten we reeds
dat het 12.000km of 24 maanden betreft.

Mvg WE Jan

p.s.
Zelf ooit jaren terug een Opel kadet nieuw gekocht (model druppel)
Afijn na een aantal jaren moest er weer wat nieuws komen op dat moment
komt Deawoo met een clone uit van het Kadet druppel model, en wel 100% identiek,
maar je dacht toch niet dat ik na zoveel jaar op dat moment beslis om dan die Deawoo te gaan kopen!
Ik ben dan echt wel toe aan iets vernieuwents in plaats van weer plaats te nemen in een model druppel maar dan van Deawoo
 
Laatst bewerkt:
om letterlijk op jou text te reageren zit er niets in van Kawa.
Met uitzondering van uiterlijk tupperware/koplamp/achterlicht/vario deksel.


Cheers Jan

edit:
Alles wat je niet ziet is zoiezo Kymco.
 
Laatst bewerkt:
Ja ís dat ook écht zo of is dat gewoon marketing?

En wat moet er eigenlijk allemaal van eigen merk in zitten voordat je het jou merk mag noemen?
Lijkt me toch wat meer dan een kawasaki stickertje ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan