Kawasaki Ninja 250R

170 dan moet je toch flink wind mee hebben hoor.
160 haal ik als ik achter het raampje duik, en misschien nog een heel klein beetje meer.
 
Toch jammer dat ik geen ervaring heb met 25kW. Ik vind het namelijk lastig te bevatten dat een 600cc racer (25kW) exact hetzelfde doet als een 250cc. Wat draait een Ninja 250 voor toerental? Ligt het koppel dus hoger of lager dan een 600je?

Hoeveel KG scheelt het met een beteugelde 600cc'er van een recent bouwjaar? (die dus zo'n 180KG rijklaar weegt)
 
@Michiel :)

Het toerental waarmee ik meestal rij (met warme motor natuurlijk) ligt tussen de 8K en 10K toeren dan schakelt en rijdt de fiets het soepelst. Het maximum toeren is uit mijn hoofd 14K.

Met iedere 25KW merk je natuurlijk het verschil tussen voor- en tegenwind maar ik heb nooit hoeven meesteppen :+

Ik rij ook nog op een 50cc Kreidler RS op motorplaat. Dan merk je pas wat voor- en tegenwind is :Y Bij een beetje tegenwind direct plat met je bek op de kroonplaat anders ga je de 5e versnelling niet beleven die dag :) Onvergelijkbaar met de 250cc maar heeft veel charme :}
 
175 is fabrieksopgaaf en haalbaar. Heb maar even een "testdriver" opgezocht op Youtube *D


nog maar 1 dan...

 
Laatst bewerkt:
Wat een idioot he, die testdriver. Dan rijd je 175km/u, je hebt geen handschoenen aan en je houd je stuur maar met één hand vast. En dan ook nog even jezelf filmen. Echt het toppunt van denken dat je onsterfelijk bent als je jong bent. :)

@RuudRuud; Een 600cc racer heeft veel meer koppel en zal dus sneller optrekken en een lager toerental hebben bij dezelfde snelheid. Een Ninja 250 zal rond de 20-25nm koppel hebben, een 600cc racer zo rond de 55-60nm (al zal dit natuurlijk deels geknepen worden omdat je niet je volledige toerental kan halen, maar altijd meer dan wat een 250cc kan geven). Dat is een groot verschil en goed merkbaar.
Ik heb niet op een Ninja 250 gereden, wel op een ZZR250 en op de snelweg zat ie goed hoog in toeren. Het beestje kan het prima aan, maar je moet het wel fijn vinden. Een 600cc doet dan 140km/u op z'n sloffen, terwijl een 250 twin lekker al richting het gillen gaat.
 
Laatst bewerkt:
Allemaal leuk en aardig, maar wanneer rij je nou 170?

Geloof mij nou dat dit een super snel fietsie is en dat geen koekblik je bij houdt, op een verdwaalde porche na dan....
 
Allemaal leuk en aardig, maar wanneer rij je nou 170?

Geloof mij nou dat dit een super snel fietsie is en dat geen koekblik je bij houdt, op een verdwaalde porche na dan....

Elke keer dat ik mijn bella start en er op ga rijden ;) oke oke niet te vergelijken natuurlijk..

Maar, geknepen 600cc'er heeft dus bergen meer koppel en zal dus een lager toerental draaien. Logisch ook eigenlijk, versnellingen van een 600'er zijn natuurlijk stukken langer.
 
ff een schop voor deze mooie fiets !! :)

full



wat komt er eigelijk voor terug Michiel ?
 
De 250R is verkocht :Y

De nieuwe eigenaar is er erg mee in zijn nopjes en zal binnenkort vast en zeker het MF onveilig gaan maken met de foto's en belevenissen.

Hij heeft een goede koop gedaan. Hopen dat hij er lang en veel plezier van mag beleven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan