Kawasaki Ninja 300 (Deel I)

Hoe ervaren de ninja 300 rijders eigenlijk de stuur wobble? Bij het loslaten van het stuur schiet ie er flink in. Op youtube staan er genoeg filmpjes en noemen ze een andere band als oplossing maar die van mij heeft al andere banden en heb het nog steeds... bekend probleem bij de 300's maar heb in dit topic nog niemand erover zien schrijven....
Hoii, heb zelf geen enkel probleem gehad met stuur wobble. Laat 'm regelmatig ff los en rijdt veel met 1 hand.
Welke banden had en heb je?
 
Hoe ervaren de ninja 300 rijders eigenlijk de stuur wobble? Bij het loslaten van het stuur schiet ie er flink in. Op youtube staan er genoeg filmpjes en noemen ze een andere band als oplossing maar die van mij heeft al andere banden en heb het nog steeds... bekend probleem bij de 300's maar heb in dit topic nog niemand erover zien schrijven....
Heb het zelf in 15.000 km nooit ervaren, en de mijne had 42k op de teller staan toen ze weg ging. Denk dat er ergens in je lagers (te veel) speling zit, of dat je rem vast zit (deze hoort ietsjes naar links en rechts te kunnen bewegen) in combinatie met een kromme schijf.
 
Het is trouwens een ninja uit 2013. Misschien dat de nieuwere er geen last van hebben. Er staat bij mij nog net 15.000 op de teller en er zit sinds 2020 dunlop GPR 300 op.
Toen heeft de motor ook een grote beurt gekregen van de vorige eigenaar.

Zodra je het stuur vast hebt is er geen probleem maar laat je het los dan schiet ie erin. Internet staat er vol mee dus mazzel dat jullie het dan net niet hebben.

Als ik ermee naar de garage ga en ik laat ze de speling op de lagers weghalen, mocht dat er dus zitten, wat zou dat dan ongeveer gaan kosten?
 
Een dealer of specialist zal zo doorhebben waar het probleem zit en dus snel een offerte kunnen maken. Zonder het spul in je handen te hebben is het lastig vast te stellen :Y
 
Zojuist de motor opgehaald nadat er nieuwe balhoofdlagers in zijn gegaan. Probleem is opgelost! Op youtube word veel gesproken over banden balanceren, of andere banden nemen, bij mij was t dus een balhoofd probleem. Blij dat het opgelost is 😁.

Inmiddels de Ninja al meer dan een jaar in het bezit, en het nodige aan veranderd.
-Usb lader
-Neusspoiler (heb er nog 1 te koop in carbon!)
-Bobbins
-Valdoppen @Djarrax bedankt nog!
-Stuurverhogers
-Gear indicator
-Radiator cover
-Remreservoir (achter) cover
-Rem en koppelingshendel
-Velg striping
-Sw motech tanktas die echt super nice staat!
-Rode details

Ben wel goed bezig geweest😂

Hier een foto waar de velg striping alleen nog niet helemaal rond was..

Zoek alleen nog een manier om de witte Ninja letters op de tank rood te krijgen.. is overheen gespoten en alle stickers die ik heb besteld zijn te groot waardoor het er niet goed overheen valt. Iemand misschien tips?
 

Bijlagen

  • 20220515_213344-01.jpeg
    20220515_213344-01.jpeg
    616,2 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal, na 12 jaar niet gereden te hebben vorig jaar een ninja 300 gekocht. Eigenlijk met toeval. Ik was alleen motorzaken aan het af gaan voor een goed model wat bij mijn lengte past. Toen ik de ninja tegen kwam was ik eigenlijk gelijk verkocht dus maar een proefritje in gepland. Ik ben zelf ook niet zo zwaar dus dit model zat me als gegoten dus na de proefrit maar gelijk gekocht. Ik gebruik hem bijna dagelijks en heb geen minuut spijt gehad van mijn aankoop. Qua technisch gedeelte moet ik nog veel leren over de motor maar het basis onderhoud heb ik wel redelijk onder de knie dankzij mijn oom.
 

Bijlagen

  • 20220522_143731.jpg
    20220522_143731.jpg
    498,2 KB · Weergaven: 18
Hallo allemaal, na 12 jaar niet gereden te hebben vorig jaar een ninja 300 gekocht. Eigenlijk met toeval. Ik was alleen motorzaken aan het af gaan voor een goed model wat bij mijn lengte past. Toen ik de ninja tegen kwam was ik eigenlijk gelijk verkocht dus maar een proefritje in gepland. Ik ben zelf ook niet zo zwaar dus dit model zat me als gegoten dus na de proefrit maar gelijk gekocht. Ik gebruik hem bijna dagelijks en heb geen minuut spijt gehad van mijn aankoop. Qua technisch gedeelte moet ik nog veel leren over de motor maar het basis onderhoud heb ik wel redelijk onder de knie dankzij mijn oom.
Mooi ding! Veel rijplezier ermee!
 
Hallo allemaal, na 12 jaar niet gereden te hebben vorig jaar een ninja 300 gekocht. Eigenlijk met toeval. Ik was alleen motorzaken aan het af gaan voor een goed model wat bij mijn lengte past. Toen ik de ninja tegen kwam was ik eigenlijk gelijk verkocht dus maar een proefritje in gepland. Ik ben zelf ook niet zo zwaar dus dit model zat me als gegoten dus na de proefrit maar gelijk gekocht. Ik gebruik hem bijna dagelijks en heb geen minuut spijt gehad van mijn aankoop. Qua technisch gedeelte moet ik nog veel leren over de motor maar het basis onderhoud heb ik wel redelijk onder de knie dankzij mijn oom.
Wat een mooie kleurstelling. Ik heb zelf de versys 300. Ik vind het een super blok! Veel plezier er mee.
 
Niet heel actief hier, maar iemand ervaring met zo'n set?

Kwam m tegen in de zoektocht naar iets voor de Versys 300.

Helaas geen ervaring mee. Niet heel actief hier idd, niet zoveel 300 rijders? Ik ben er nog steeds errug blij mee!
 
Helaas geen ervaring mee. Niet heel actief hier idd, niet zoveel 300 rijders? Ik ben er nog steeds errug blij mee!

Er zijn genoeg Ninja 300 rijders of anders wel A1-/A2-rijders, maar de nieuwe generatie maakt geen account meer aan op MF, die zitten op andere social media. Instagram, TikTok etc. Daar kan je honderdduizenden volgers krijgen, hier niet. Media delen gaat ook makkelijker / uitgebreider etc. Dat is geen 'rant' naar MF, maar gewoon hoe het zit. Het voordeel van MF vind ik dat je goed een gesprek kan starten en later ook voortzetten, door kan gaan op bestaande onderwerpen en veel makkelijker kan zoeken. Social media is te vluchtig en oppervlakkig. Maar goed, helaas dus weinig jongere rijders hier t.o.v. IG/TT/YT.
 
Laatst bewerkt:
Hangt er dan ook weer vanaf wat je onder jong verstaat hahaha. Ik zelf ben 30 en erg blij met mijn 300. Vandaag een stukje getoerd...
IMG-20230430-WA0042.jpeg
 
Als ik in de markt was voor een sportmotor kocht ik ook eerder een 300/400 dan een grotere. De hele funfactor aan een racer is racen, toerenbegrenzer opzoeken en rammen. Op die 600 die ik even gehad hebt moest je dus continue 120+ rijden of ver onder de powerband blijven. Continue 120+ was het dus. Maar snel weer verkocht.
Met de Versys 300 van Madame heerlijk aan het toerenbeuken en we zitten nog in de buurt van de wet ook!
 
Terug
Bovenaan Onderaan